K G S NİN GETİRDİKLERİ
Dün akşam saat 8,30 sularında hasta olan akrabamın yanından dönüyorum.O kadar dalgın ve sıkıntılıyım ki?(hastam akalazya hastası olarak tanı konulmuş ama sonuç alınamamış 2 ayda 17 kilo kaybetmiş,hastanede yatıyor ve hiç bir tedaviye tepki vermiyor biz artık ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız)O derece haldeyken ve bunları düşünürken,köprüde kgs dolum noktası kuyruğuna girmişim.
Köprüde nasıl sıra ve arabalar,tırlar,kamyonlar sanki birbirlerinin içinde.Trafik felç durumda ne sağa,ne sola gidemiyorsun akan trafikte çok yavaş o tarafa izin vermiyor sana hiç bir araç.
Birden dedim neden bizim bu dörtlü şerit halinda ki arabalar kitlendi bir bakayım,baktımda bakmaz olaydım?Ben yanlış yerdeyim çünkü benim kartım var?Dedim sola geçeyim ve aradan öteki kgs ye gireyim,solda bir araba şöför yok o anda tam önünden geçerken geldi,dedi;biz burda 45 dakikadır bekliyoruz.
Ben de cevap verdim-beyefendi ben de 45 dakikadır şu sarı kamyonun arkasındayım ve bekliyorum yanlış girmişim ve benim kartım var.
Adam arabasına hışımla bindi kapıyı kırar gibi çarptı ve kornaya basmaya başladı,nasıl bir korna sesi ama tüm trafik ona bakıyor.
Ben geçeyim diye de bir oto bana yol verdi geçeceğim ve o kargaşadan kurtulacağım diye düşünürken.Adam;sağa geçsene be ALLAH’’ın cezası aptal karı diye bağırdı
Ben hiç cevap vermedim sağa sinyal yaptım ve geçmeye çabaladım olmuyor izin vermiyor yanımda ki tır.O arada adam hala bağırıyor korna çalıyor ve söyleniyor.
Birden aynadan adamın arabadan çıkıp bana doğru geldiğini gördüm hışımla geliyordu bağırarak.
Ne zaman arabama binsem kapıları hep kitleme alışkanlığım vardır,kapılar kilitliydi ama sıcak olduğu için cam açıktı hemde bayağ açıktı.Geldi önce kapıyı açmaya kalktı sonra camdan bana hakaret etmeye başladı nasıl bağırıyor,nasıl küfrediyor?
Ben sadece-Beyefendi sakin olun ne yaptım size ben de bekledim ,kartım var ,yanlış girmişim demeye çabalıyorum.
Ben beyefendi dedikçe ;ne beyefendisi be diye küfürleri sıralıyor.Ben şaşkın ve karmakarışık bir halde ,adamın yüzüne bakıyorum.Böyle bir insan varmı diyorum kendi kendime?İnsanlar kızdıkları zaman ne kadar çirkinleşebiliyorlarmış meyer diyorum.Çünkü adamın suratı o anda canavarlaştı gözlerinden nefret saçıyor.Ama neye nefret?
Ne olmuştu ki,ne yapmıştım?Aslında adamın nefreti hayataydı,kendineydi bu dünya onun dünyası değildi,o insan olarak gelmemişti çünkü dünyaya.
Adam tam bana açık olan camdan tam saldırıp vuracakken?Önümde ki arabadan üç genç çıktı ve?-Ne oluyorsun be adam sakinleş biraz kadına karşı ne yapıyorsun dedi
Ama adamın gözü dönmüş bir kere içinde ki hayvani dürtü ortaya çıkmış.Onlarada bağırınca bu üç kişi buna girişti yumruklaşmaya başladılar.
Benim halimi ve üzüntümü anlatmaya kelime bulamıyorum,bulamam da?Adam dayak yedi ama hala saldırıyor elinde bıçak var dedi birisi?Ben de o ara dışarı çıktım kendimi suçlarcasına bakıyorum.Adam onlardan kurtuldu bana geliyor?O üç genç önümde siper oldu ve adamı tekrar etkisiz hale getirlerken,polis geldi.
Fakat adamı polis zaptedemiyor ,polis onu geri atıyor o polisin ve adamların üstüne doğru geliyor.
İş çığrından çıkmış halde çünkü adamın yüzü gözü şişmiş hafif kan akıyor.Ben onu öyle görünce iyice kötü oluyorum neden diye,neden?
Polis adamı sakinleştirdi ve geldi bana sordu?;Nasıl oldu hanfendi diye?Ben de olayı anlattım.Polis;bu adamları tanıyormusun dedi,Hayır dedim ne bu adamları ne bu canavarı tanımıyorum.
Polis benle konuşurken adam geldi ve bana doğru söylenmeye başladı.
Ben de adama;ne yaptım size ben dedim ya!Size beyefendi diye hitap ettim siz bana hakaret ettiniz,küfür ettiniz,bu gençler olmasaydı beni dövecektiniz,sialt bunu kadın olduğum için yaptınız,çünkü size göre kadınlar araba kullanmamalı,hata yapan,yanlış yapan hep kadın değilmi?Senin hiç bacın,ablan ,anan yokmu? Ya benim yerimde o olsaydı ne yapardın?
Ben böyle konuşurken adam dondu tek kelime etmiyor,o ara polis bana sordu;hanfendi bu adamdan şikayetçimisiniz?
Hayır dedim şikayetçi değilim o yaptığından utansın.
Diyer adamlara sordu,onlarda şikayet etmediler,ama ne onları ne o adamı polis bırakmıyor?
Ben de o gençleri bırakmaya yanaşmıyorum,gençler kabul etmedi siz yolunuza gidin diye ısrar ettiler.
Polis,hanfendi siz gidin ben onun icabına bakarım dedi ve bana yol açtı.
Ben o yolu nasıl geldim anlatamam?Dondum resmen ne ağlıyabiliyorum nede kimseyi aramak aklıma gelmiyor,sadece aklıma gelen ? Kimseye haber verme saliha yoksa bu olay daha beter olur düşüncesi.
Eve gelince anlattım eşime çocuklara,anlatmak zorundaydım zaten yüzümden kötü bir şey olduğu anlaşılıyordu.
Tek üzüntüm o gençlerin tellerini almamak,onlara teşekkür edememek.Sadece O adamın adını duydum MUSTAFA ÇALIŞKAN
Şimdi kıssadan hisse demiyeceğim tek bir yorum yapmayacağım yorumu okuyan sevgili insanlara bırakıyorum,kadın ve erkek ayrım yapmadan
saygılarımla
YORUMLAR
Şu başınıza gelenleri okuduktan sonra ne diyeceğimi bilemiyorum.Küfretsem,o şeref yoksunundan bi farkım kalmayacak.İnsanlar artık insan olmaktan çıkmış.Bu başınıza gelen olay açık ve net ispatı.Tanımadığınız bir insandan dayak yiyecektiniz var mı böyle bir şey ?
İnsan çıldırıyor böyle şeyleri duyunca.Ne biçim bir memleket.Kadına laf atan,taciz eden biz.Trafikte sıkıştıran biz.Her bi haltı eden hep biz hep biz.
Trafikte araç kullanırken bayan gördüm mü medeni bir şekilde yol veririm.Karşımdaki bayan acemi olup hata yapsa sitem ederim ama yine de delirmem.Ama nüfus kağıdından insan olduğunu anlaşılan ancak hâl ve hareketlerinden ne idüğü belli olmayan insanları görünce hepten deliririm.
Maalesef Türkiye'de ve İstanbul'da hayat çok zorlaştı.Sağ salim evinize geleceğinizi garantisi yok.Bugün o gençler sizi kurtardı belki yarın onlar olmayacak.Umarım bir daha böyle insanlık dışı muamaleye maruz kalmazsınız.Tüm içtenliğimle bunu diliyorum.Allah trafik magandalarını ıslah etsin.Bunların eğitilip,topluma insan olarak kazandırılabilecekleri bir okul,hastane,kuruluş vb yer yok mudur acep...
Sağlıcakla kalın...