İHMAL
Gazetenin manşetinde okuyunca haberleri,, bir o kadar uzak kalıyoruz yaşananlara..
Sanıyoruz ki ancak bazı kişilerin başına gelir felaketler.. 6 yaşında anasınıfı öğrencisi yanlız başına ders esnasında lavaboya gider ve bilinmeyen bir sebepten dolayı ayna çocuğun üstüne düşer ,çocuğun boğazına gelerek boğazı kesilir ve çocuk acı bir şekilde can verir..
Şimdi burada ibret alınması gereken durum bence bir tane değil.. Normal şartlarda özellikle anasınıfı ve birinci sınıf öğrencilerinin ders esnasında her ne sebeple olursa olsun tek başlarına sınıftan çıkmalarını doğru bulmuyorum.O kadar küçükler ki başlarına gelecek her türlü tehlikeye açıklar..
Biz veliler çocuğumuz güvende olacak düşüncesiyle dönüp evimize gelirken onu ne tür tehlikelerle bıraktığımızı tahmin dahi edemiyoruz işte..
O çocuğun başında bir görevli olmuş olsaydı sanmıyorum ki bu olay bu denli vahim bir sonuçla noktalanmazdı..Emanetlerimize yeteri kadar değer verilmesi gerekiyor.. Okullar eğitim yuvalarımız, evet öğretmenlerimiz baş tacımız ama eksiklikler var işte ..Evladını okula göndererek evine giden o aile okula gittiğinde çocuğunun cesedini alıyorsa bu eğitim eğitim olmaktan çıkar..
Şimdi bu olayın faturası ölen çocuğa kesilmeyecekse ,o yavruda ihmal bulmayacaklarsa bende hiçbir şey bilmiyorum derim.. Çünkü suçlu her daim mağdur olmadımı , her daim mağdur hem acısını yaşayıp hem olaylarla mücadele etmedimi..
Gideni geri getirmeyecek ne cümle kursakta.. Ateş düştüğü yeri yakacak yine..Ve bizler yine seyirci olarak kalacağız sanki hiç başımıza gelmeyecek gibi..
YORUMLAR
Eğitim tüccarların tekeline verilmiş ülkede. Devletin okullarında da bu işi severek, hakkıyla yapan görevli sayısı çok az. Herkes geçim derdinde. İşini, görevini benimseyen kalmamış. Kafalarda hep hesaplar ; ödenemeyen faturalar, kiralar, taksitler, borçlar. O kafayla nasıl yardımcı olsun çocuklara görevliler ?
Yazık, çok yazı ! Geçmişimiz zaten satılmış, ziyan edilmiş, şimdi de geleceğimiz, çocuklarımız, umutlarımız ziyan ediliyor birer birer.
Yazınızın altına imzamı atarım Sibel Hanım, toplumsal duyarlılık adına çok güzel bir yazı yazmışsınız..Ölen çocuk elbette hepimzin çocuğu, ve dediğiniz gibi bizde ölmek suçlu olmak demektir,,,Bizler artık hergün duyduğumuz şehit cenazelerini bile kanıksayan bir milletiz, bebelerin ölümü böyle tepkisizce karşılanmamalı...
sibelif
Çok üzüldüm bu yavruya.Üzülmem de bir fayda getirmiyor ayrı tabiki.Burada bir hata bir ölüme sebebiyet verdi.O aynanın o çocuğun üzerine düşeceği kimsenin aklıan gelmezdi.
Çocuğu sokağa salamıyor millet araba çarpar diye,parka gönderemiyor düşüp bir yerine yarar diye.Çocuk sahibi olmakta zor.Allah rahmet etsin bu bebeye.O şimdi cennete.Acılı ailesine ise sabırlar.Sorumlular da hesabını verecek.Hem kanun önünde hem kendi vicdanlarında...