- 1152 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Neden Biz..
Hayatın bazen bize acımasızca oyunlar oynadığını düşünürüz . Bir hastalığa bir kazaya bir musibete içten içten isyan eder ,bir anda tersyüz olan hayatımızı anlamaya çalışırız. Cana gelmesin mala gelsin deriz ama yerine göre 5 kuruşumuzu dahi feda edemeyiz.. hani onu biz kazanmıştık ya !! işte mesele burda bitiyor aslında anlayan insan için ...
Herşeyin elimizde olduğunu düşünürüz , kazanırken biz kazanırız ama başımıza gelenlerden hep başkaları sorumludur . Alanın Allah olduğunu düşünürüzde ,verenin o olduğunu nedense kulak arkası yaparız . Peki neden verir neden alır bunu irdelermiyiz hiç ?? sadece elimizdeki maddiyattan bahsetmiyorum . sağlığımız neden bozulur başımıza kaza neden gelir huzurumuz neden kaçar ?? Bunun bir çok sebebi varsada ,önce bizim kurallara uyma sorunumuzdan meydana gelir .. geçmişte yaptığımız bir hatadan dolayı olduğunu pek düşünmek istemeyiz .
Peki öyle temiziz ve kurallara öylesine uyan bir insanız ki hala bir takım sorunlarımız var .. Düşünmemiz gereken konu, böyle olmasaydı ne olacaktı ? Basit bir örnek vermemiz gerekirse ,yolda tekeri patlayıp duran ve bunu değiştirmek zorunda kalan bir şahsın ilerde kocaman bir tırın altından kurtulmasını göz önüne alırsak o tekerin patlaması bir kaza mıdır yoksa kendisine bahşedilmiş bir hayat mıdır ??? Hep böyle düşündüğüm için yada kurallar dikkat eden bir insan olarak konuşmuyorum , tabiki insanız ve yaşadığımız sürece hatalarımız olacak ,önemli olan her olayda bir ders alıp ne olursa olsun bu güne kadar bahşettiği o kadar güzellikleri hatırlayıp hamdi şükrü elden bırakmamaktır. Peki kimin için ? Allah bizi daha çok sevsin diyemi ? hayır yine kendimizi için ..
O’na yapılan bir teşekkürün yine bizlere nimetler sağlıklar mutluluklar olarak geri döneceğini düşünebilmeliyiz , ve tanımadığımız halde birbirimizin gıyabımızda dua edebilmeliyiz .Yarın huzuru mahşerde birimiz bir rahmete mazhar olduğu zaman ,olaki cennet yolu açılırsa "Ya Rabbi falan dostum benim için dua etmişti ve bana cennet yolu açılmasında onun duası sebep olmuştu " diyerek onunda affedilmesine ve birlikte cennete girmesine bile sebep olabiliriz ...
Sevgiyle duayla sağlıkla mutlulukla kalın ...
(murat)
YORUMLAR
canım benim ALLAH sevdiği kula derdi verirmiş.haklısın bizler saglığı kaybetmeden sıhhatin degerini bilemiyoruz yine döktürmüşsün kankaların hası sevgilerimi bıraktım sayfana...
dostaynası
hoşgeldin güzel yorumunla şeref verdin.. sevgilerin değer verdi sayfama teşeküürederim..
çok anlamlı düşünen için biz insanlar nede çok benciliz herşeyin başında sonunda olmak isteriz.neden ,niçin diye sormak aklımıza gelmez ki...
dostaynası
Ziyaret ve yorum için teşekkürler .Sevgi ve saygıyla kalın..