- 2183 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Hamuru Kötülükle Yoğrulmuş İnsanlara İnat, İyiliktir Sevgiyle Büyüyen...
Dkunsalar ağlayacağım biliyorum, insanları sevmenin karşılığını bu şekilde almak insanı öldürüyor. evet kimse için ödün vermemk gerekiyor ama istemesende veriyorsun ödün. Çünki kendin gibi biliyorsun karşındakini, sen nasıl seviyor ve üzülüyorsan onuda öyle görüyorsun. Üzülmenin acı cekmenin ne oldğunu bildiğin için elinden ne geliyorsa yapıyorsun. Hatta elinden gelmesede hayatına mâl olacağını bilsende yapıyorsun her şeyi.
Neden mi ? üzülmesin ağlamasın yüreği sızlamasın diye. Ben diyorsun bende aynı şekilde olsam bana yardım elini uzatırmıydı? Uzatmayacağını bildiğin halde sen uzatıyorsun elini. Beklide kimseden görmediği yakınlığı gösteriyorsun. Ama olmuyor işte. İnsanlar o kadar benciller ki kime ne yaparsan yap, her zaman doğru olmak işe yaramıyor. Çünki doğruluk her insanın harcı değil. Hamuru kötülükle yoğrulmuş insan, iyiliğin ne olduğunu bilmez. Bilemez çünki nedir öğretilmemiş ve iyiliğin hazzını almamıştır hiçbir zaman.
Hayat insanlara öyle oyunlar oynuyor ki, hele bu oyunlara bire bir şahit olmak ne kadar acı verici kelimeler bile dile gelemiyor sayesinde. Öyle insanlar var ki, yüzüne bakıp dünya iyisi olduğunu ama ardını bir saniye döndüğünde ise senden kötüsü senden aşalığı olmadığını savunacak kadar acizce hareket edebiliyorlar. Çünki kötülük ile yoğrulmuş hamurları.
Hayatım boyunca bu tür insanlardan hep uzak durmuşumdur. Ama hayatın bana oynadığı en büyük oyun budur. Nerde çıkarcı nerde kişiliksiz nerde insanlık nedir bilmeyen birileri var sanki onları oraya ben koymuşum gibi anında bulup çıkarıyor, insan muamelesi yapıyorum. Değer veriyor sayemde değer kazandırıyorum ama alacağım kuru bir teşekkür yerine kendilerinin şerefsizliklerini bende görmek istemeleri ile karşı karşıya kalıyorum.
Her insan kendinden bilirmiş karşısındakini… Evet herkes kendi gibi sanar karşısındakini. İyi ise iyidir karşısındaki, kötü ise karşısındaki de kötüdür. Ama bilmedikleri ve asla da öğrenemiyecekleri hayat hiçbir zaman kimsenin ahını kimsede bırakamıyacak kadar kısa değil. Gün gelir herkes kötülüğünün cezasını çeker. İyiliğin mükafatını aldığı gibi.
Söylenecek çok şey olmasına karşın susmak kalbi kötülükle dolu insanlara verilecek en güzel hediyedir. Tabiî ki onlar anlamasalar da…
12.05.2010 - 01:35
YORUMLAR
Hamuru sevgiyle yoğrulmuş insanlarla karşılaşmanız temennisiyle,
bu güzel yazı için tebrik ediyorum.
Yaralı Yurek
Yaralı Yurek
'' Söylenecek çok şey olmasına karşın susmak kalbi kötülükle dolu insanlara verilecek en güzel hediyedir. Tabiî ki onlar anlamasalar da…''
Güzel bir mesaj.