- 1358 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Mucize Bitki: Sarmaşık
Sarmaşıklar, bir cismin çevresine dolanarak büyürler. Sarmaşıkların büyümeleri esnasında yapılan video çekimlerinin hızlandırılmış olarak izlenmesi, bu bitkilerin son derece şuurlu bir davranış içinde olduklarını bize gösterir.
Toprakta sabit bulunan, duymayan ve göremeyen bu bitkinin sanki çevresini görüyormuş gibi kollarını uzatarak çevresini yoklaması kuşkusuz bir yaratılış harikası olduğunun ispatıdır.
Tırmanıcı ve sarılıcı bitkiler, hayranlık uyandıran pek çok özellikle donatılmışlardır. Özellikle sarmaşıkların, enerjilerinin bir kısmını kullanarak meydana getirdikleri “tendril” (sülük) denilen yaprak türü, Allah’ın yaratma sanatına bir örnektir.
Tendriller, dokunmaya karşı hassas yapraklardır. İnsan kolu gibi ileriye doğru uzanabilen bu yapraklar, bitkiye dayanak olabilecek bir nesne ararlar. Buldukları nesneyi dokunarak analiz eder ve uygun bulurlarsa o nesnenin çevresine dolanmaya başlarlar.
Yapılan araştırmalarda tendrillerin bu davranışlarının nedeni anlaşılmıştır. Genellikle sık ağaçların bulunduğu ormanlarda yaşayan tendrillerin, güneş ışığına ulaşmak, daha çok fotosentez yapmak için tırmandıkları ortaya çıkmıştır.
Tırmanıcı bitkilerin farklı tırmanma yöntemleri ve bu iş için yaratılmış organları vardır. Bir sarmaşığın en basit tırmanma yöntemi, kendisini bir desteğin etrafında sarmaktır. Bu destek, başka bir bitki veya katı bir cisim olabilir. Bir filiz, büyüme esnasında dairesel kavisler çizer. Filiz, sert bir cisme dokunur dokunmaz temas ettiği yüzeyin tersi yönünde büyüme hamlesi yapar. Çünkü dokunduğu yüzey, onun içe doğru bükülmesine neden olur. Sarmaşıklar birkaç saat gibi kısa bir zamanda gözle fark edilebilecek kadar hızla büyürler.
Tabi ki tüm canlılar gibi sarmaşıklar da bu özellikleriyle ilk yaratıldıkları günden beri, onları yaratan sonsuz ilim ve akıl sahibi Allah’ın ilham ettiği şekilde hareket etmektedirler. Bitkinin her hücresinin, hatta her atomunun nasıl hareket etmesi gerektiği, an ve an ona bildirilmektedir. Bu gerçek bir Kuran ayetinde şöyle haber verilmektedir: “Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah’ın her şeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah’ın ilmiyle her şeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için.” (Talak Suresi, 12)
YORUMLAR
Bitkiler hastalıklarımızın doğadaki şifasıdır.
Maalesef yabancılara tonlarca şifalı bitki ihraç edilip onlardan ilaç olarak geri alıyoruz. Üstelik böylece bazılarının doğadaki nesillerinin tükenmesine de sebep oluyoruz. Para hırsı olunca böyle oluyor.
Bu güzel bilgi için teşekkürler...Esenlikler.