Günbegün Notlarım 69/KEDİLER...
............................................
Çok insan, kedilerden korkar... İster istemez korkar...
Böylesi insanları anlamıyorum. Anlamaya çalışıyorum, lakin kayda değer bir neden bulmuyorum onlar için, kendimce. Kendimce bu özellikteki ademoğullarına ve ademkızlarına şaşırıyorum...
Ama ben öyle biri değilim. Hayatta kedilerden nefret etmem, asi yanlarından çekinmem...
Ben kendilere bayılan biriyim. Hislerini güzel bulanlardan biriyim. Miyav miyav seslerine hayranım. Bedeninde taşıdıkları renklere, desenlere, çizgilere hayranlıkla bakıyorum. Hele gözleri... Hele dilleri... Hele oynayışları... Hele çiftleşirken bir müzik korosun haline gelen ağlamaları... Onların dünyalarını izlemek, beni dünyadan alıp başka alemlere götürüyor...
Ve kediler aslında iyi dostlar, köpekler gibi...
Eğer sen kediye şefkat gösterirsen, o çok mu çok mutlu olur. Dans eder senin için, ön ayaklarını alkışa tutar ona gösterdiğin hareketler için. Ona verdiğin nimeti unutmaz, bu etsiz bir kemik olsa da...
Yaklaşımları içten, adımları masumdur kedilerin...
Adımları dostçadır kedilerin...
Yeter ki niyetin kedi için iyi olsun, o zarar vermez bir yapıda davranır sana...
Yeter ki hoşuna gitmeyen hamlelerde bulunma ona karşı, o yarar sağlar yanında kalışına...
Kediler vefakar hayvanlardır diye düşünüyorum...
Kediler her eve lazım varlıklardır diyorum...
Kediler dört ayak üstünde kalmayı başaran güçlü ve nadir canlılardır...
Ve her türlü kediyi seviyorum, ruhları ince ve kırılgan oldukları için...
Her türlü kediyi tanımlarım, her halleriyle anlatılmaya aday oldukları için...
Her türlü kediye selam veririm, sözlerime hemen karşılık verdikleri için...
.....................................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
11 Mayıs 2010,,,14.40
Mardin
YORUMLAR
Kediler sevileyi hakediyor... öyle taylı öyle narindirler ki!
Fakat biraz zarar vermeye kalkın bakın ne yapıyor? trmalayıveriyor insanın ellerini.. Tıpkı kadılnlar gibi.. Şefkatle yaklaşınca onlar kadar uysalı yokur.. Söz onusu kırılma olursa kedi gibi can yakarlar..
Dikkat edin kadınlarla kediler brbirine benzer ikiside şefkatlidir şefkat sever.. kırınlığa tahammülei yoktur...Kırılnca kırarlar..
ya da kendilerini kırarlar:)))
Sevgiyle kalınız...Dost kalınız kedilerle...
Bir masalla ortak olayım,Meselci kardeşime.Sayfasına misafir olayım.
- - - - - - - - - - - - -
Ormandaki günlük gezintisini yapıyormuş arslan kral.Kediyle karşılaşınca,gizleyememiş şaşkınlığını.
Etrafında dönmüş, incelemiş,incelemiş.Minyatür arslan işte...
"Nasıl bu hale geldin,kim?" diye kükremiş Arslan.Kedi mahcup:"İnsan" diye fısıldamış.
Çok öfkelenmiş kral ve derhal,insana götürmesini emretmiş kediye.
Ormanın sonunda odun keserken bulmuşlar insanı.
Öfkeli kralın kükremesiyle,baltayı sırtında hissetmesi bir olmuş.
Kan-revan zor kurtarmış canını.Üzgün görünce kediyi,hayranlıkla:
"Üzülme" demiş."Ben ilk karşılaşmamda canımdan oldum,biraz küçülmekten zarar gelmez." demiş,kral...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ben de çok severim kedileri.Tek katlı evlerimizdeyken,her iki dedemin kedileri ve doyulmaz kedi hikayeleri vardı.
Aklımda kalan masalla,gerçekten hayranlık duyarım kedilere.Hele büyük şehirlerin acımasız yıkıcılığında,insanın binlerce yıllık bencilliğine,vahşetine inat,insana rağmen varolan kedileri saygıyla izlerim.
Gerçekten diktirler.İsterlerse onları sevebilirsiniz.İsterlerse sizi severler.Onlar size değil,siz onlara karşı sorumlu olursunuz.Olmazsanız...
Çok da umurlarında kedilerin.Hiç bir şey yapamazsınız!
Uğursuzluklarını yapıştırmış birde insan.Oysa,eski Mısır'da tanrısal kutsallıklarına inanırmış insanlar.
Firavunlarla gömülmüşler.Ben de:
"...her türlü kediyi seviyorum, ruhları ince ve kırılgan oldukları için...
Her türlü kediyi tanımlarım, her halleriyle anlatılmaya aday oldukları için...
Her türlü kediye selam veririm, sözlerime hemen karşılık verdikleri için... "
Varolun hep.Selam,saygı.
meselci
yorumun yazımı geçmiş, onu söyleyeyim can dostum...
mutlu kıldın çok...
http://www.itusozluk.com/gorseller/iran+kedisi/15426
bak böyle birşey kocaman uzun tüyleri var açık kahve gözleri var birde çok kıskanç eve gelen misafirleri kıskanır benden :)
meselci
bununla
dost olmak isterdim...
ne kadar tatlı ve büyülü bir kedi:)))
sağol, merakımı giderdiğin için sevgili aysu...
lacivertiğnedenlik
İnsancıl bir yazıydı.
Hayvanların da sevilmesi ve korunması gerekli.
Rab Ta-ala gereksiz bir şey yaratmaz.
Kaldı ki onlar bizsiz daha iyi olur. Fakat biz onlarsız olamayız.
Selamlar.
meselci
çok doğru cümlelerle yazımı desteklediniz engin dostum...
ne zaman yazıma yorum yapsanız, faydasını görüyorum ve konu için değinmediğim noktaları hatırlatıyorsun bana...
çok sağol...
:))
Hayvanları severim ama uzaktan lâkin kedilerden farklıca korkarım sebebine gelince - nedenini merak ettiğiniz davranışı sergileyen olarak diyorum ki - küçükken bahçede üstüme atlayıp bir kedi tırmalamıştı elimi yüzümü, şimdi benden şefkatle yaklaşmamı beklemeyin. Geçenlerde haberim olmadan ofise kuş getirmişler 6 tane ben de bu havada dışarıda kuş mu olur diye düşünürken ki aklıma gelmemişti içeride olacağı . Birden olduğum odada uçmaya başladı biri "annneeeeeeeee! " diye diye tüm binayı turladım:)) ya insanın yaklaşmasından korkan ben hayvana nasıl şefkatle bakayım...
Gülümseten bir yazıydı.
Sevgiler.
meselci
hımmm,,,
ama yaşanılanlarla genelle yapma,
havin desene
kedilerle yüzleş, bir merhaba de onlara içten onlara...
bak göreceksin, korku nedir unutacaksın...
gülümseten yorumuna
gülen yanımla:))
meselci
,
ve nice hayvan vardır
insandan bin kat daha merhametli, daha d-okunaklı, daha iyi niyetli...
bunu da paylaşmak istedim havin...
**Havin_**
Vallahi ben almayayım sizler iyi geçinin de bize izlemek düşsün. Hayır yani kedi tırmalayacak,ısıracak ben de buna rağmen tüyleriyle oynayacağım öyle mi , yok efendim Allah onlara da güzel yaşam versin ama benden uzakta. Bugün bir bebeğimle saatlerce oynadık ve bana farelerini anlattı fareleri varmış hani şu h...ile başlayanlar var ya beyaz olurlar genelde onlardan işte. Ağzım açık dinledim hatta bir de köpek balığı almışlardı eve anlatınca ben sadece korkarak gülüyorum. Efendim hayvanın yeri orman,bahçedir eve alımlarda zaten bilinir namaz niyaz şüpheye düşüyor onun için sevgi sadece kalben uzaktan uzağa ama anlıyorlar beni . Hergün kapımda siyah beyaz bir kedi karşılıyor beni tabii sağolsun sokakta iki saat kovalıyor ben kaçıyorum ama peygamber mendili diye bildiğimden det bile etmem...
Böyleyim yani şimdi yeniden mi doğup büyüyeyim :))
Sevgiler.
meselci
:)))
susacağım şimdi...
anlaşıldı, kediler size yaklaşmaya, siz de onlardan kendini kaçırmaya devam edeceksiniz...
bu da güzel aslında, uzaktan seviyorsunuz ya onları, bu da büyük bir anlamdır diye düşünüyorum...
lacivertiğnedenlik
Bu kediler sayfaya renk katmışlar ne kadar da güzeller böyle.. Evet güzel bir konu "hayvanları sevmeyen, insanları da sevmezmiş" zaten sizin her canlıyı; yaradan da ötürü sevdiğiniz, hayat ve sevgi dolu yazılarınızdan ve şiirlerinizden belli... Kutluyorum harika bir yazıydı. Tebrikler.Saygı ve selamlarımla...
meselci
kendimi sevdiğimiz için, hayvanları da çok seviyorum aysel hanım...
yorumların yazılarımı renklendiriyorsun...
sağol ve daim varol
aramızda
edebiyatta...
ben seviyorum kedileri bir kere asi yanları var kendimi görüyorum onlarda ve benimde bir kedim var gözleri bal kahvesi
meselci
ne güzel...
gözleri bal kahvesi,
bu kediyi merak ettim şimdi sevgili aysu...
fotoğrafını görmem mümkün mü acep?...