- 493 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BÖYÜK MUHASEBECİ
BÜYÜK MUHASEBECİ
Neşeli amcanın hayal dünyasıda genişti bir saatlik hayliyle üç dört oğluna nişan takıp hemen mendilini çıkarıp halay çekip düğünlerini bile yapardı,aynı zamanda köyün el hukufluğnu üslenmiştir yalan bilmez bir savcı gibi kışın tarikatın barış yemeklerine herkesin dosyaların teslim ederdi
Neşeli amcanın defteri yoktur her şeyi hafizasinda kayitlidir ve ölene kadarda muhafaza etti.
Köyde yaşayan her şahısa mutlaka kişiligine göre bir takma ad bulurdu.
Bu yıl hangi kadın doğum yapacak,oğlan mı istiyor kız mı,hangi oğlan ve kız evlenme çağına ulaşmış ve hangi kız ve oğlan birbirlerini seviyor.
Bu yıl kaç düğün olacak ve kaç nişan yapılacak kim geçen sene kurban kesmemiş bu yıl harman sonu kaç kurban kesilecek.
Bu yıl kimin kaç yığını olacak,ve kış hazırlığı için kim kaç kile buğday öğütecek kime ne kadar un yetecek
Yaz sezonunda hangi kadın kışın yakmak için ne kadar tezek kurutmuş ve hangi aile bu yıl kaç eşek yük odun getirmiş.
Kimin sürüsünün adedi ne kadar kaç kuzu kaç oğlak doğuracak kimin koçu yiğit kim koçu erken kattı ve kimin koyunu erken doğum yapacak.
Kimin ineği kaç kilo süt veriyor, kimin ne kadar nakit parası var,kimin yığını kaç kilo mahsul verecek ve kaç yığını olacak kim kimden ne ödünç almış ,ve ödemiş mi ödememiş mi.
Kimin bahçesinde hangi meyve var hangi ev en çok hangi yemeği yapıyor ve seviyorlar.
Kimin köpeği keskin adı nedir kimin horozu yiğit ,kaç kedisi var
En çok kim sınır diplerine girip sürüyor,hangi evde görümce veya elti,kaynana kimler birbirleriyle küs veya konuşmuyorlar,yunak sırası,bahçe sulamak için gölet sırası kimde.
Kim kaç kalıp kerpiç dökmüş geçen sene kim dam yapısını suva yapmış kim yanlışlıkla başka partiye oy vermiş kısacası köyde ali amcanın defterine kayıt olmayan yoktur.
Neşeli amcayla bir sohbetim olmuştu sen neden bu tür şeylerle ilgileniyorsun dedigimde ben bunlari yaparken mutlu oluyorum kendimi dinlemiyorum hasta olmuyorum yani usanmıyorum kısacası kendime ayıracak zaman birakmiyorum aslında bizim hanıma söylemeseler bende daha ne hazine var ama bizim hanım kızıyor ah bana bir kızmazsa neler yaparımdım.
Aşur ŞAHİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.