Baykal'ın İstifası
Baykal’ın görüntülerine dair iki ihtimal var.
Görüntüler ya gerçek veya kurgu,montaj.
Görüntülerin gerçekliğini destekleyen hususlar şunlar.
İzlediğimde görüntülerin Baykal’a ait olduğuna (kesin olmamakla beraber) inancımın kuvvetlice olduğunu söylemeliyim.
İkinci olarak sn Baykal’ın kendi açıklamasında ikrar,olmamakla beraber reddedişin de olmaması çekimlerin gerçekliğini düşündüren kuvvetli kanıt maalesef.
Ancak görüntülerde sn Baykal’ın da sn Baytok’un da yüzü görülmüyor bu nedenle görüntülerin kendi evinde kendi eşiyle olması ihtimali de yok değil.
Şimdi gelelim görüntüleri kimin ve niçin çekip yayınladığına.
Baykal’ı şu veya bu sebeple ekarte etmek isteyen birileri olduğu açık.
Ya AKP kanadına mensup birileri yaklaşan anayasa referandumundan ötürü red cephesini zayıflatmak için bir kumpas kurdular Baykal’a dolayısıyla CHP’ye.
Veya yaklaşan CHP kurultayında Baykal’ı devre dışına çıkarmak isteyen birileri.
***
Şimdi gelelim Baykal’ın ekarte olmasından en çok kimin fayda sağlayacağına.
Baykal AKP için bulunmaz bir muhalefet lideri,CHP yi güçsüz bırakma konusunda , ona kan kaybettirme konusunda daha iyi bir aday yok.
Yani AKP nin iktidar sigortası Baykal dır. Bu nedenle zeki bir AKP l inin ürünü olamaz tüm bu olanlar.
Ancak AKP içinde nefret duygusuyla,ölçüsüz bir tavır içinde olan yukarıda vaz ettiğimiz hesaplardan yoksun birileri bu görüntüleri çektirmiş ve yayına vermiş olabilir kuşkusuz.
Sonuç itibarıyla,
Bana öyle geliyor ki Baykal’a kendi çevresinde bulunan birileri bir tezgah hazırlamışlardır,mayıstaki kurultayda Baykal’ı CHP’nin başından atmak için.
Baykal için bu son hiç şık olmamıştır.
72 yaşına kadar onurlu ve şaibesiz bir hayat süren bir siyasetçi için hazin bir son.
Tamamen masum olduğu ispatlansa bile hani şuyuu vukuundan beter.
***
Bu mesele CHP’ye yaradı en çok.
Hem artık mağdur bir CHP miz var.
Hem de lideri mağdur bu CHP’nin başında, ona kan kaybettiren malum lider yok.
Baykal için çok üzgünüm ancaaak CHP için de o kadar sevinçli.
AKP’nin işi şimdi artık daha zordur.
İbrahim Erol
gazete54.com
YORUMLAR
Baykal ve avanesi öyle dramatize ettirdilerki bu ayıbı...neredeyse millet Baykaldan özür dileyecek...bu arada suçu bastırmak ve gündem değişikliği için zavallı Sarıgüle çamur atması tipik Baykal faullerinden....Yüzde 20 olan solun başına tenteni de koysan kemik milliyetçi oyu ne artar ne azalır ne uzar ne kısalır
Fadime şahin skandallarında hiç ahlak özel hayata müdahele ve erdem konuşulmuyor kıs, kıs gülünüyordu...
Alan razı satan razı bize ne oluyor....
kasedin içeriği şu veya bu şahıs bunu tartışmam tartışılması gerek tek şey insan onurudur insanın yaşam özgürlüğüne tecavüzdür türkiyenin geldiği noktaya bakınız herkes korkar olmuş yatak odalarında ,herkes korkar olmuş telefonlarda konuşmaktan ,herkes korkar olmui birşeyleri eleştirmekten,korku toplumu olmuşuz bugün a şahsına ,sonra b şahsına sonra da size gelir sıra şantaj toplumlumlarında vah bize..