- 505 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir yiğit, bir kahbe mayın
Bu köşeyi yazmak çok zor. Oysa bu köşede geçtiğimiz günlerde kutladığımız 3. yaşını yazacaktım. Ama o mutluluğumuz, sevincimiz üzerine gelen tabiri caizse kara haber bu sayıda 3. yaşını kutlama programıyla ilgili haber ve köşe yazmamağa karar verdim. Gazete olarak nice 3 yılları yine yazarız, ama bir yiğit, onu yüreğimize gömen bir kahbe mayını yazamazdık. Allah böyle bir yazıyı bir daha yazdırmasın.
Bir haber düştü gönüllere, hemde kap kara bir haber. Onbaşı Onur Ayaydın şehit olmuş, terör örgütü PKK’nın yola döşediği kahbe mayınla hayatını kaybetmiş. Tüm ülkeyi olduğu gibi özellikle Bayrampaşa’ya acısı bir sis gibi çöktü. Evet o bir şehit olmuş, en üst mertebeye çıkmıştı. Ama yinede genç bir kınalı kuzuydu.
Evet vatan için, millet için canını feda eden binlerce kınalı kuzudan biriydi. Ama niye bir kaç soysuzun kurşunlarına veya mayınına düşerek şehit oluyorlardı. Karşımızda cidden bir düşman yoktu. Sadece bir kaç soysuz vardı. Bu soysuzlar yıllardır bu ülkenin hem gencecik kınalı kuzularını, hem huzurunu, hem ekonomisini alıp götürüyorlardı.
Kara haberin geldiği gün Bayrampaşa’da şehit düğünü kuruldu. Bir anda özellikle Bayrampaşa Kartaltepe mahallesi, Gazi Kemal caddesi. bir gelin gibi bayraklarla donatıldı. Tüm mahalleli, İlçe Kaymakamı, Belediye Başkanı, Siyasi Parti İlçe Başkanları, Mahalle Muhtarı bir bütün, tek yürek oldu şehit Onur’un ailesinin yanında oldular.
O gün sabaha kadar Bayrampaşa uyumadı, sabahın erken saatlerinden itibaren Genci yaşlısı, kadını erkeği Gazi Kemal Caddesni ellerinde Bayraklarla doldurarak gözlerde yaş ağızlarda dua, hep bir ağızdan "Şehitler ölmez, Vatan Bölünmez" diye haykırıyorlardı.
Yürekler parçalansa da herkes dik durmasını beceriyor, biliyorlardıki yüce Allah’ın şehitler için müjdesi vardı "Siz onlara ölüler demeyin onlar ölü değillerdir" diye.
Herkes üzgün ama dik duruyordu. Hele bir Baba ve Anne vardı ki, tören sonuna kadar ve tören sonrası metanetini bozmayan, dik duran düşmana bin oğlum daha olsa yine vatan için veririm dercesine haykıran. Evet Baba Zafer Ayaydın "adı gibi bizi onurlandırdı, vatan için Allah’a yürüdü" derken, Anne Negahan hanım dik durarak ben vatan için evlat yetiştirdim dercesine dik duruşu Türk Anası Babası örneği gösterdiler.
Ama her şeye rağmn çok acı be inanıyoruz Şehitler ölmez, üç soysuz yüzünden vatan bölünmez, ama kınalı kuzulara üç soysuz kıymasın artık. Her gün ya mayın, ya kurşun darbeleriyle kınalı kuzuların canlarına kıyılmasın. Bir Yiğidi bir kahbe mayın, bir kahbe kurşun götürmesin.
Bu vesile ile Şehit Onbaşı Onur Ayaydın’a Allahtan Rahmet, Ailesine, Sevenlerine, Türk Milletine, Ordumuza Sabırlar versin. Başımız Sağ Olsun. Vatan Sağ Olsun.