- 1349 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bugün Anneler Günü Degil !!!
Her yıl "Anneler Günü" sevincin yanında büyük hüzünler yaşatır bende. Çünkü "Anneler Günü" anne olanlara yada anne olmak üzere olanlara bir gün olabilir ama ya anneliği tadamamış yada ömür boyu hiç tadamayacak olanlar ne yapsın ?
Mesela, gözü yaşlı her ana için bugün sessiz ve ağlamaklı bir gündür. Peki bu anneler simdi ne yapsin ?
Mesela, evladını gurbet ellere veren, aylardır belki senelerdir göremeyen anneler için de sessiz bir gündür. Bu durumdaki analar ne yapsin ?
Mesela, daha çocuk yaşında ana olanlar var. Çocukluğunu yaşayamadan ana sorumluluğunun ne olduğunu anlamaya çalışan çocuk anneler için de sessiz bir gündür. Peki cocuk anneler ne yapsin ?
Mesela, çocuğunu doğururken ölen, yani evladının doğumu kendisinin ölümü olan analar ne yapsın ?
Mesela, biricik evladını şehid vermiş olan analar ne yapsın ?
Mesela, yüreği yaralı elleri nasırlı, tarlada, bahçede, ahirda sabah akşam demeden çalışan analarım ne yapsın ?
Mesela, anasını kaybetmiş olan yavrucuklar bugünde ne yapsın ?
Mesela, on çocuklu bir ana düşünün, kocası bırakmış gitmiş, peki bu ana ne yapsın ?
Mesela, evladını bir trafik canavarının tekerlekleri altında kaybetmiş, hergün ciğeri yanar. Acaba bu ana bugünde ne yapsın ?
Mesela, savaşın içinde bir ana düşünün, üstüne mermiler bombalar yagmur gibi yağıyor, evladım diye yüregi yanıyor. Anneler Günü gelmiş ama bu ana şimdi ne yapsın ?
Mesela, ömür boyu anne olamayacak yüreği anne aşkıyla yanan bir ana düşünün. Anne olamayacak bir ana bugün ne yapsın ?
Mesela, evlatları tarafından huzur evlerine terkedilmiş, aranıp sorulmayan analar bugünde ne yapsın ?
Mesela, bir Kara Fatma gibi ana olmak varken serde, tırnağı bile olamamış analar bugünde hangi yürekle anneliği kutlasın ?
Mesela, cihan güneşi pergamberimi doğuran Hz. Amine anamız var numune-i imtisal. Acaba kaç kişi onu hatırlıyor. Onu hatirlamayan analar bugünü, haydi varsin kutlasin.
Ve son sözüm dostlar, kelimelere sığmayan bu yürekleri hangi güne sıkıştırabiliriz ki, bir gün değil bütün ömür ayaklarının altını öpsek haklarını ödeyemeyeceğimiz annelerimize bir günü adamak hak mıdır, reva mıdır ?
İşte bu sebeplerden dolayı ben bugünü sevinçten çok hüzünle yaşıyorum.
Bugün anneler günü degil.Amaaaa,
Hadi bakalim, Anneler gününüz kutlu olsun.
Metin ESER