SAİME
Saime henüz 12 yaşındaydı .annesi onu dünyaya getirirken ölmüş, annesini hiç tanıyamamış, Babası ise henüz vefat etmişti. zavallı babasına yıldırım çarpmıştı. Saime bu acıyla amcasına sığındı ne de olsa baba yarısıydı amca, zaten yapabilecek başka bir seçeneği yoktu. bu öksüze kucak açacak amcası dışında kimse yoktu. amcası kucak açtı Saime’ye ama başka bir kucak sayısı belli olmayan koyunlar karşılığı 70 kaşında bir adamın kucağı..
Saime çaresiz gitti.. ve bir kaç yıl sonrada çocuğu oldu önce oğlu ardından da çok geçmeden bir kızı oldu küçük annenin..
saimenin kocası evliliklerinden 4 yıl sonra öldü. yine döndü amcasının evine
sığınacağı başka yer yoktu çünkü . oralarda sığınmak için ya dağlara kaçarsınız ya da amca denilen aslında çok yabancı olan yaban ellere..
amcasının mal varlığı az gelmiş olacak ki Saime’yi tekrar evlendirmek istedi. tabi bu iki çocuğuyla olabilecek bir durum değildi. çocukları Saime’nin feryatları arasında kopardı analarından ve çocuk esirgeme kurumuna verdi. ve batıya, medeniyete! Bursa’ya pazarlamaya getirdi. gençti Saime , güzeldi ama duldu işte. ve çok ageçmeden bir alıcısı çıktı. karısı kendini asmış olan bir bey aldı Saime’yi. Saime2de ne nüfus cüzdanı var , ne başka birşey zavallı kim olduğunu bile başkalarının kararıyla öğrenmiş. ne yapacağını hep söylemişler ona. Bursalı bey efendi! de bu durumdan gayet hoşnut resmi nikah yapmadan almış Saime’yi(geri gönderebilmek için). adamın çocuklarına analık yapmış yıllarca , büyütmüş , bakmış. kendi çocuğu olsun çok istemiş fakat ne zaman hamile kalsa kocası döverek düşürtmüş bebekleri. bu sırada bir böbreğini ve bir gözünü kaybetmiş Saime . şuan kırkiki yaşnda ama 65 yaşında gibi çökmüş. geçen sene kocası geri yollamış bunu . nikah olmadığı için göndermek kolay tabi. dokuz ay sonra tekrar Burs’ya dönmüş zavallım. ne yapsın. geçen ayağını yakmış götürmemişler doktora . bir de ilaç vermişler yanıkla hiç alakası olmayan ilaçlar . garibim dört ay oldu hala iyileşemedi. çocuklarıyla tlefonla görüşüyor gizli gizli . yakında kimliği çıkacakmış. bunca yıl sonra. bu kada r şeyden sonra o kimliği ne yapsın Saime gerçek kimliğini hiç bulamamış ki.
anlattığım kişi ağrıdan bursaya gelmiş ve ne doğuda ne batıda medeniyet bulamamış bir VATANDAŞ. çok yakından tanıyorum kendisini.
şimdi burda kim suçlu?
dağlı, doğulu , kıro diye tabir edip kınadıkları insanlara asıl onlar yapıyor kötülüğü.
cahilliğini , saflığını kullanıyorlar o insanların. hep dışarda tutuluyor sanki başka ülkenin insanları gibiymişler gibi dinliyorlar onlarla ilgili olanları.
okumaya yazma öğrenirken eva(bu) emine diyorlar
çonkü okumaya yazma bilemdikleri için ancak 40 yaşından sonra büyük şehire gelirlerse öğreniyorlar. aynı dili konuşmayabilirler , aynı giyinmeyebilirler ama aynı düşünüyorlar ve aynı toprağın evlatları onlar. neyi paylaşamıyoruz? birbirimize gösterdikçe büyüyen SEVGİyi mi?
YORUMLAR
Burada suçlu olan, insanlığı olmayan insandır. Ne doğulu, ne de batılı...
Önce insan olmalı insan, doğu batı sonradan gelir. Saime'ye çok üzüldüm. Saime gibi binlercesi var. Ne yapılabilir, bir kadın olarak ben de bu durumlara, kadının mal gibi alınp satılmasına çok üzülüyorum.
İnsanlarda önce Allah korkusu olmalı, gerisi zaten kendiliğinden gelir.
Kaleminiz çok güzel, anlatım diliniz akıcı.kutlarım sevgilerimle...
ÇOK YAZIK OLMUŞ ZAVALLI SAİME'YE BU TÜR BİMEDİĞİMİZ NİCE KIZLARIMIZ VAR ÇİLE ÇEKEN KOYUN GİBİ SATILAN DAYAK YİYEN SAVUNMASIZ HAHİPSİZ ERKEK GÜCÜNÜ KULLANIYOR YİNE ADALETSİZLİK BU İNSANLIK DIŞI CANİCE DAVRANIŞ LAR SERGİLENİYOR ÇOK GEÇMİŞ OLSUN SAİME KIZIMIZA ALLAH YARDIMCISI OLSUN KUTLARIM ESERİ SAYGIMLA ESEN KALINIZ