- 2041 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DUVARLAR
Rengi atmış bir perde karşısında , örtüsü yıkanmak için sırada bekleyen ve üzeri boşaltılmış masam …
İçimdeki duvarları anlatayım.
Her gece ışığı kapadığım vakit üzerime gelen ve sinsice bedenimi uyuşturan bir uyuşturucu gibi dışı beyaz içi karanlık birkaç hatıram geliyor aklıma.Başlangıcı aydınlık gözüken bu duygular silsilesinde kendime bir yer edinmiştim.Sonu nasıl bir karanlıktı tezahürü belki gece yarısı bir metre dahi ilerisi görülemeyen sis kümeleri gibi.Yani aslında bembeyaz fakat gözü kör edebilecek bir görüntü.
Kim duvarlara bu kadar tenkitte bulunabilir ki ? Cevabı ben miyim ?
Yoksa duvarların gizlediği anılar mıdır onu suçlu kılan?
O vakit neden duvarlar sır tutar ?
Aklımda sorularıma cevap ararken yüzümü pencereye döndüm.Perdeyi hafif sıyırıp balkondaki iki güvercin yavrusuna baktım.Nedense kendimi onların dedesi olarak tanıtıyordum beni ziyarete gelen birkaç kitaba ve havada süzülüp kaybolan birkaç lafza…Onlara niçin yabani güvercin yavrusu denildiği de muamma. Sanırım benim torunlarıma bu ad çok önceden takılmış.Kimileri,bazıları,birileri tarafından.Onlar bilemezler zaten daha fazla anlatmayacağım torunlarımla olan münasebetimi.Merak edenler duvarlara sorsun.
Bazen dertleşmek istediğim anlar olur.Hemen yaptığım zihnimdekileri duvarlara anlatmak olur.
Duvarlar beni dinler.
Duvarlar ellerimi okşar.
Duvarlar beni kendine çeker,belimi elleriyle sarar.Gözümü bir daha açmak istemezcesine bir öpücük kondurur.Öylesine gerçek bir heyecandır ki asla bitsin istemem, sonunu ona bırakırım.Deniz kenarındaki taşları oyan hırçın dalgalar bizi izlerken tüm hoyratlıklarını bir kenara bırakıp taşları incitmekten vazgeçer.Tüm vücudum uyuşurken hiç olmadığım kadar mutluyumdur aslında. Duvarlar beni götürür gitmeyi bile bilmediğim hayaller ülkesine.İşte hayaller ülkesinde duvarlarla el eleyim.Yani aslında odamın hiç gidemediğim derinliklerindeyim.
Belki ömrü bir kelebek kadar kısa olacak bu yazımı okuyanlara birkaç sözüm olacak.
Bu yazıda ne hissettiniz ? Ne basit bir metin öyle değil mi ? Hem duvarlara tenkitte bulunup hem de onları göklere yükseltmek ne demektir ? Haydi gelin duvarlar kelimesini değiştirin sevgilinizin adını verin ve metni baştan gözden geçirin.Bu sefer ne hissedeceksiniz …
Bana sorarsanız ben de denedim ve benim için duvarlar benim hayalimdir ve bu yüzden bir isim veremedim …
Kadir ÜLKÜ
YORUMLAR
aslında hızlı okurum ancak yazılan her kelama bir anlam yüklemek isteyince hızım yavaşladı ancak bitirebildim etkileyici çok farklı hisleri bir arada barındırıyor olmalı her demden bir insan olsa gerek tek bir kişiliğe sahip olmamamızla doğru orantılı olarak düşünürsek...saygılar...