- 742 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÖFTE BOŞAMI GİTTİ?
+KÖFTE BOŞAMI GİTTİ ?
Kasım Amca Çorumun kırsal bir köyünde doğar.Ömrü yoksullukla mücadele etmekle geçer.Kara, kuru ve kısa boyluydu. Yıpranmışlığı kamburluğundan belliydi.Duyarlı ve fedakardı. Olup biten herşeyin farkındaydı.Ne yazık ki zamansız bir yaşam üstlenmişti. Açlığın,sefaletin ve yoksulluğun kol gezdiği kıraç bir yerde doğmak onun elinde değildi.Yine de emsallerine göre şanslıydı. Mevsimlik de olsa devletin eteğinden tutmak her yiğidin karı değildi. Kasım Amca mevsimlik işçi olarak Amasya Orman Bölge Müdürlüğü emrinde ağaç dikim bölümünde çalışmaktaydı.Altı ay çalışabilmek için amirin ve çavuşun gözüne girmek gerekiyordu. Güçlü,genç,dinamik ve verimli olmalıydı. Ne yazık ki Kasım Amca yaşlı ve yıpranmıştı. Göze girmesi için ne bir artısı, ne de bir dayısı vardı.
İlkbaharda ağaç dikim zamanı geldiğinde mevsimlik işçilere
haber gönderilirdi.Kasım Amcanın kadroya girebilmesi için çavuşun gözüne girmesi gerek. Bunun içinde güçlü,kuvetli ve tok olması gerekliydi.
Kasım Amca yılda birkaç kez aldığı etin tercih hakkını işe başlayacağı gün kullanırdı ve sabah köfte yiyerek beslenirdi. Yine her yıl olduğu gibi sabah köftesini yer ve evden çıkarkende "Ya Bismillah sen büyüksün Allahım yediğim lokmayı boşa verme Ya İmam Hüseyin" deyip gözü arkada kalmadan yola koyulur. İşyerine vardığında çavuşlar bazı işçilerle sutatada görüşme yaptığını görünce az adam alacaklarını anlar ve kendine şans tanımaz. Ve sonuçta işe alınmaz. İşe alınmamanın etkisiyle üzgün ve bitkin bir vaziyette eve dönmek zorunda kalır. Yolda Malikle karşılaşır. Malik Kasım Amca`nın köylüsüdür. Kasım Amcayı üzgün ve bitkin görünce sebebini sorar.Hayırder kasım Amca bu ne hal sorma der yinede olup bitenleri anlatır. Kasım Amca: Be oğlum halbuki ne dualar ettim. Sırada kimseyi koymadım hiç bir işe yaramadılar. En kötüsüde yediğim köfteler boşa gitti. İşe başlayacağım diye et aldım, gücüm yerine gelsin diye sabah köfte yaptım gördüğün gibi işede giremedik. Kısacası boşa gitti köfteler. İşe giremeyeceğimi bilseydim köfteleri yermiydim...
Malik: Üzülme Kasım Amca o yediğin köfteler boşa gitmedi ki atmadın ya, kursağına gitti. Belki yarına faydası olur.
Kasım Amca: Doğru söylüyorsunda yediğim köftelerde çocuklarında hakkı vardı.Giremiyeceğimde belliydi, sabahlara kadar dönüp durdum, kabuslarla boğuştum. Neyse olan oldu. Şu boya sandığımı alayım, birkaç ayakabı boyayımda boşa giden köfte parasının birazı çıksın der.
Akşam Malik yine Kasım Amcaya rastlar ve sorar. Malik: Ne yaptın köftenin parasını kurtarabildin mi ? Kasım Amca: Yok be oğlum basan bile olmadı...
NOT:Kasım amca kimsenin kanıyla beslenmek istemedi! Kutuplarda ayı avcıları buzların içinde jilet kadar keskin bir baltayı yerleştirir,keskin tarafın üzerine biraz kan sürerlermiş.Bunu bilmeyen ayı gelip kanı yalarken dili kesilirmiş kesildikçe kanı akarmış.Ama kanın tadından dilinin acısını farketmez,kendi kanını yalamya başlar.Damarlarındaki kan tükenince olduğu yere yıkılırmış.Avcıda gelip derisini yüzermiş.Avcılar ayıları kurşunlarla vururlarsa ayının postu delineceği ve çok para etmeyeceği için bu yolu denerlermiş,kanın kokusunu hiseden ayı koşarak aynı işlemi yaparmış ve bir kaç damla kanla onlarca av! O baltada yıllardır nato,imf,dünya bankası,avrupa birliği kanı var yalayan yalayana.Nereye kadar...
Aşur ŞAHİN
YORUMLAR
GÖKDERE Aşur Şahin
Yazınız düşündürücü. Kasım amcaya mı üzülsem, yoksa bir damla kan için canından olan ayılara mı?
Tebrikler...saygılarımla...