- 1152 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ANNEME
ANNEME
Modaya uyarak bende anneler günü ile ilgili birkaç kelam etmek istedim. Anne ve baba yani ebeveynlerimiz bizim varlık nedenimiz. Bizleri dünyaya getiren besleyip büyüten yetiştirip insan eden varlıklardır.
Dinimiz Allah ve Peygamberden sonra anne ve babaya itaati emreder. Anne ve baba açıkça dinsizliği emretmedikçe onlara itaat gerekli ve farzdır. Ancak Allah a isyana yönelik emirlerine uymayabilir evlatlar.
Yine Peygamberimiz hadisi şeriflerinde annesi ve babası biri yada ikisi yanında yaşlanıp da cennete gidemeyenin burnu sürtsün demişlerdir. Yani anne ve babaya bakmak onlara itaat etmek en büyük ibadettir. İslam için cihada gitmek isteyen bir sehabeye Peygamberimiz annesini ve babasını sormuş. Sehabe annesi olduğunu söyleyince ona annene hizmet et cihattan daha hayırlıdır senin için demişlerdir.
Toplumsal olarak bizim gelenek ve göreneklerimizde de ebeveynlerimize bakmak onları rahat ettirmek vardır. Bizler batı medeniyetinde olduğu gibi ebeveynlerimizi Darül Acazelere Bakım evlerine yada kendi evlerinde onları unutmuyor kaderleriyle baş başa bırakmıyor ve egomuzu tatmin için de yılda bir günü onlara ayırarak anneler günlerini yada babalar gününü kutlamakla yetinmiyoruz. Bizim için her gün anneler günüdür her gün babalar günüdür. Hatta her gün dedeler günü her gün nineler günüdür. Bu bağlamda hem dini açıdan hem gelenek ve göreneklerimiz açısından anneler gününü değerlendirmek gerekir.
Burada bir anekdot aktarmak istiyorum. Yengem isveçte yaşar.hemen hemen her yıl bir ay memlekete gelir. Memlekete gelmek için öğretmeninden izin istemiş ; Öğretmeni niçin gideceğini sorunca da annemi babamı özledim onlar için gidiyorum demiş. Öğretmen benim annem komşu kasabada beş yıldan fazla oldu onu görmüş değilim demiş.
Sen bunca masraf bunca zahmet onları görmeye gidiyorsun diye serzenişte bulunmuş.
Ekonomik olarak belki bu tür günler piyasayı canlandırmaya hareketlendirmeye yönelik bir etkinlik olabilir. Buna bir diyeceğimiz olmaz….
Her annenin ve her anne adayının anneler günü kutlu olsun. Her günün anneler günü bilinciyle annelere sevgi saygılarla yaşanmasını diliyorum….Bütün annelerin ellerinden öpüyorum…
Necirvan ŞENGALİ
09 MAYIS 2010….
YORUMLAR
yazınız güzeldi.kutlarım sizi.bizler aldığımız terbiye eğitim gereği annelerimizi ve babalarımızı baş tacı yapan toplumuz.peygamberimiz CENNET ANALARIMIZIN AYAKLARI ALTINDADIR diyerek annelerimize verilmesi gereken önemi işaret etmiştir.sevgilerimle .......
.....Canım..çok güzel yazmışsın,biliyorum ve inanıyorumki ben,sen ve bizim yapımızda olan çok insanlar bu sınavı başarı ile geçtik.biz dünyaya gelirken annemize ve babamıza emanat ediliyoruz,ve onlar bu hayattan göçüp gidene kadar hala elleri ve gözleri emanetlerinin üzerindedirler.
.....Bizlerde biliyoruzki onlarda yaşlanınca bize emanet oluyorlar.,bizlerde hak vakti gelene kadar onları çoçuklarımız gibi koruyup kollamalıyız..kendi adıma bu konuda vicdanen çok huzurlu olduğumu söylemek isterim.
.....Yazın çok güzel canım kutluyorum. sevgim ve saygımla.
Öncelikle tebrik etmek istiyorum çok anlamlı ve gerçekçiydi yazınız.. Evet anneler en yüce varlıklarımız. Biz de annelerimizi örnek alarak onlar gibi bir anne olmaya çalışıyoruz çocuklarımıza... Dediğiniz gibi anneler günü her gün, her saat, her dakikadır. Hediyeye ne gerek var ki, ben özellikle çocuklarıma aldırtmıyorum beni sevin sayın yeter bir sarılıp öpmeleri kafi bütün anneler için de öyledir mutlaka... Biz ne isteriz ki çocuklarımızdan hayırlı olsunlar, sağlıklı ve başarılı olsunlar....
Anneleri ve babaları her gün düşünmeli ...Formalitelere dayanan bürokratik bir iş gibi yılda bir kez telefonla aramak veya görmeye gitmek bu güzelliğin anlamını yitirmesine neden olur.
Kutluyorum çok güzeldi ve mesaj içerikliydi tebrikler. Saygı ve selamlarımla...