- 818 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şu siyaset mi? Yoksa; si-ya-set mi?
Şu siyaset mi? Yoksa; si-ya-set mi?
Ya!..Siyaset!..mi sin sen, yoksa; si! — ya! — set))) mi sin?
Her şey çifttir, yani var olan her şeyde çift anlamı (görünen şekli birde kullanılan gerçeği) ve karşısında tam tersi vardır. Örneğin; ’’eksi-artı, doğru-yanlış, karanlık-aydınlık, sıcak-soğuk, sıvı-katı...v.b.’’ kendi anlamı ve karşıtı gibi bir çok daha mantıklı örnek verebiliriz. Canlı olanlarında (bitki ve hayvanların) da hissi ve psikolojik kendi iç âlem-i yani duygusal dünyaları var. İnsanlara gelince onlar da malum bilinir ki; iç âlemleri, duygu dünyaları ve hisleri düşünceleri var.
Şu> Siyaset, onun da bir iç âlem-i yani bazılarının göremediği ve anlayamadığı iç dünyası var. Olsun artık, derim! O’nu da ben şu şekilde anlıyor ve anlam veriyorum, çıkardığım anlam ifadesi bence şu>..Si! — Ya! — Set))) dir!
Bilindiği gibi, Siyaset!.. Dünya ortak dilidir aktif (anlamı ile) kim hangi millet kendi dilinde nasıl kelime oluşturdu ise bu (Siyaseti) fark etmez o uygulanma ve kullanma şekliyle aynıdır. İşte o zaman bizde bu (Siyaseti) üç heceye böldüğümüzde ’’vay be!’’ diyoruz. Çünkü o zaten öyle de ondan, karşımıza da gerçek kapalı dünyasındaki anlamı çıkıyor. Biraz karışık dilde yani bizim güncel hayattaki halk dilinde kullanma şeklimizle, siyaset kelimesi şöyle oluyor.’’Si!..Ya!..Set!..Si: İspanyolcada (evet) demek. Ya: Türkçede (“evet” i destekler) Set: Önüne çıkan veya konan aşılması zor olan bir engeldir. Evet, Siyasette de her kullananın ve yapmasını istediği şeyde karşı rekabetçisinin veya düşmanının önüne çıkarmak ve koymak istediği aşması zor bir engel veya tuzaktır.
Dilerim her gerçeğini anlayan, önlemini de alır!
Alem-i Sır
* * *
NOT: Bu mecazi anlamda ifade edilerek yazılmıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.