YAŞLI DİLENCİ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
O gün yine aynı yoldan yine aynı saatte yine aynı yere gidiyordum.Tam köşebaşında yaşlı bir dilenciye rastladım.Elimi cebime attım;"Bak teyze ne çıkarsa bahtına" dedim ve elimi cebimden çıkardım , parayı tam uzatacaktık ki avucumda eşimin alışveriş için verdiği paranın durduğunu farkettim.Bir paraya baktım bir de dilenciye.Bu bakışlarım bir kaç kere dolandı durdu iki arada,çaresizce.Kadıncağız titrek bir sesle"Evladım eğer bozuk paran yok ise boşver,düşünmen bile yeter" dedi.Konuşmasının düzgünlüğü beni hayrete düşürmüştü.Ben bile bu kadar düzgün bir diksiyon ile konuşmayı beceremezdim.Oysa kelimeleri tamir etmekti benim işim yani ben kendime şair demeye cesaret edebilen bir insandım.
Neyse ! Yaşlı dilencinin gözlerine takıldı gözlerim bir an.Uzun süre bir süre ayıramadım gözlerimi ondan.Ne kadar zaman geçti bilemiyorum.Bakışlarımda cimrilik yoktu fakat o para o günkü evin ihtiyaçları için ayrılmış son paramdı.Aklım avucumdaki parada değildi aslında,dilencideydi.Yaşlı dilencinin gözlerinde vefasız bir kadının yalvaran yüreğini görüyordum sanki.Onun da benim de gözlerime yağmur bulutları uğramış ve hüzünlü damlalarını kirpiklerimize bırakıp gitmişti.Artık mantığımın sesinden uzaklaşıp yüreğimin sesini dinlemeye başlamıştım.Parayı olduğu gibi hiç düşünmeden dilenmek için el açtığı avucuna koyup "Buyur teyze,gönlünce harca" dedim ve uzaklaşmaya başladım.
O gece yemek yapamamıştım kahvaltı ettik.Yediğim her zeytin tanesinde o yaşlı dilencinin ağlayan gözlerini görüyordum.Çok etkilenmiştim çünkü çok dilenci görmüştüm ama ağlayarak dilenenini ilk defa rastlamıştım.O gece sabaha kadar uyuyamadım.
Sabah olunca yine aynı yoldan yine aynı saatte yine aynı yere gidiyordum.Aynı köşebaşına geldiğimde gözlerime inanamadım.Yaşlı dilenci yine oradaydı ve yine ağlayarak dileniyordu.Bakışlarında yüreğini gördüm sanki bana bir şeyler söylemek istiyordu ama diyemiyordu.Ben her seferinde avucuna para bırakıyor o ise her zaman yüzüme o gizemli ifade ile bakıyordu.Her gün aynı köşede onunla karşılaşmak ben de bir alışkanlık haline gelmişti.Böylece altı ay geçti.
Bir gün yine aynı yerde avucunu açmış yine dileniyordu yaşlı dilenci.Fakat bu sefer gözleri daha değişik bakıyordu daha ilk görüşte hissetmiştim bu farklılığı.Yüreği gözlerinden yanaklarına doğru akıyordu sanki.Hasret yüklü geçmiş kurak yıllarını sulamak istercesine.Üstelik uzattığım parayı da almamıştı bu kez.Yine titrek sesiyle konuşmaya başladı.Bana "Yavrum,artık avucuma paranı değil yüreğini bırak.Ben senin annenim,ne olur beni affet ne olur beni affet yavrum" diyebildi.Bir an da ellerim buz kesmişti o an adeta kanımın donduğunu hissetmiştim.Hiç bir şey söylemeden yanından koşarak uzaklaştım.Konuşmamayı tercih etmiştim zira konuşsaydım bunca yıldır biriktirdiğim isyan yüklü kelimeler,milyonlarca sitemkâr heceler sadece tek bir sözcüğe sığacak ve "ASLA" diye bağırıp son noktayı koyacaktım belki de.Her zaman ki gibi yine susmayı tercih etmiştim.Ben zaten son sözümü daha beş yaşında söylemiştim.Kısa fakat anlamlı.
""NE OLUR BENİ BIRAKMA ANNE""...
Evet o yaşlı dilenci kadın benim annemdi ve beni dileniyordu mendilini serdiği her köşede.Ben hep susmuştum ve ben sustukça içimdeki o beş yaşındaki çocukta susmuştu benimle birlikte senelerce.O günden sonra artık yolumu değiştirmiştim.Ne yüreğim ne de yorgun ayaklarım o yola gitmek istemiyordu.Aradan ne kadar zaman geçti tam olarak hatırlamıyorum ama tahminen bir iki ay sonra okulda çocuklardan duydum.DİLENCİ TEYZE ÖLMÜŞ,DİLENCİ TEYZE ÖLMÜŞ ,diyorlardı hep bir ağızdan.O an hissettiğim duygunun ne olduğunu bugün bile çözebilmiş değilim.Nefret mi , sevgi mi , pişmanlık mı ,hasret mi ,öfke mi...bir türlü bilemedim.Belki de hiç bir şeydi.Belki de öğretmenlik mesleğini seçmemim tek sebebiydi,bilemiyorum..
Yalnız sonradan öğrendiğime göre,koynunda eski bir mendil bulmuşlar.Düğümünü çözüp sermişler soğuk betonun üzerine.İçin de itinâ ile katlanmış bir tutam para,beş yaşında bir çocuk resmi ve bir mektup.İçinde yazılanlar ise aynen şöyleydi...
SEVGİLİ YAVRUM,NE OLUR BENİ AFFET.İNAN ÇOK PİŞMANIM.BİR KERECİK OLSUN SARIL BANA ANNE DE.ARTIK AVUCUMA PARANI DEĞİL YÜREĞİNİ BIRAK SEVGİNİ BIRAK.BU SEFER SIMSIKI TUTACAĞIM HİÇ AMA HİÇ BARIKMAYACAĞIM,SONA SÖZ VERİYORUM YAVRUM..BENİ AFFETMEYECEĞİNİ BİLİYORUM AMA YİNE DE SENDEN BENİ AFFETMENİ İSTİYORUM..O GÜN YANIMDAN TEK BİR KELİME SÖYLEMEDEN,YÜZÜME BİR KERE BİLE BAKMADAN KOŞARAK KAÇTIN..HAKLIYDIN YAVRUM AMA BEN SENDEN O BEŞ YAŞINDAKİ ÇOCUĞU GERİ İSTİYORUM.HİÇ OLMAZSA ONU VER BANA.YİRMİ YILLIK BİR VİCDAN AZABI İLE EZİLEN BU ANANIN YÜREĞİNİ SEN DE AVUÇLARINA AL ARTIK.BENİ AFFETMEN KOLAY DEĞİL BİLİYORUM AMA BEN SENİ SENDEN DİLENİYORUM.HANİ BANA ""NE OLUR BENİ BIRAKMA ANNE"" DEMİŞTİN YA,İŞTE ŞİMDİ BEN SANA YALVARIYORUM.""NE OLUR BENİ BIRAKMA YAVRUM,NE OLUR BENİ BIRAKMA YAVRUM"" SENİ ÇOK SEVİYORUM...HOŞÇAKAL...
Yazılmış fakat bir türlü adresini bulamayan bu mektup bir şekilde elime ulaşmıştı.Birkaç kere okudum.Yazarken yüreği gibi elleri de titremişti yaşlı dilencinin.Cenazesini mendilinden çıkan para ile kaldırmışlar.Anladım ki avucuna bıraktığım paraların bir tekini bile harcamamış.Tek bir kuruşuna bile dokunmamış.Yirmi yıl önce öldürdüğüm annemin cenazesini yirmi yıl sonra defnetmek yine bana kısmetmiş.Allâhım bu ne acı bir tesadüf,ne acı bir tesadüf diyordum içimden..
Bugün yine aynı yoldan yine aynı saatte yine aynı yere gidiyordum.Tam köşebaşında yine yaşlı bir dilenciye rastladım.Elimi cebime attım ve "bak teyze ne çıkarsa bahtına" dedim ve cebimden çıkan parayı avucuna bıraktım.Başımı kaldırmaya cesaretim yoktu ama dilencinin yüzüne bakmak için de can atıyordum.Sonunda dayanamadım ve başımı kaldırıp yaşlı dilencinin doğrudan gözlerine baktım.Gördüğüm şey karşısında az daha kalbim duracak sandım.Aman Allâhım ! yine aynı gözler karşımda duruyor ve yine bana bakıyordu.Ama bu dilenci ne ağlıyordu ne de yüreğini o zeytin gözlerinde taşıyordu.
Bugün sınıfta öğrencilerimden biri.Öğretmenim; """hani köşebaşında ağlayan yaşlı bir dilenci vardı ya hani öldü.İşte onun yerine başka bir dilenci teyze gelmiş""" dedi ve irkildim.Gülseren dedim o dilenci teyze yirmi yıl önce öldürülmüştü.Bir insan iki kere ölür mü dedim.Peki öğretmenim kim öldürmüş katilini buldular mı dedi..Ben de "" O DİLENCİ TEYZEYİ BEŞ YAŞINDAKİ BİR ÇOCUK ÖLDÜRMÜŞTÜ YAVRUM"" dedim.Ve ben hüzünle gülümsedim,hüzünle gülümsedim...
ecedemet...
YORUMLAR
Ece kardeşim en çok gözyaşı döktügüm gün bu şiir,kendimi dertli sanırdım,benden nice kimseler varmış.slm.A.E.OL.
ecedemet
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİMM...
SELAM SAYGI VE DUA İLE..
HUZUR VE SAĞLIK İLE...
ALLAHA EMANET OLUNUZZZ...
Zaman ahh zaman Mazlum'u zalim yapan.
Mazlumdan zalimliği belgeleyip sıyıran
Mazlumun kaleminden gerçek zalim çıkaran.
Va zaman.Aynı zaman herzaman.
Müthiş etkilendim.Hikaye demek ağırıma gidecek kadar gerçek geldi hüznünde işe yaradığını gördüm.El ve kaleminize sağlık.Gerçek olmaması yada birdaha tekrarlanmaması dileklerimle.El ve emeğinize sağlık.Hiç bir zaman geç değildir.Sevgi ve selam.
ecedemet
ZİYARETİNİZ BENİ VE SAYFAMI ONURLANDIRDI..
EN DERİN SELAM VE SAYGILARIMLA...
CAN DOST seni tüm kalbimle kutlarım kalemin daim olsun her şeyin en güzeline layık sın dost güzel bir o kadarda anlam dolu yazı okudum
kutlarım usta kalemi ..YOLDAŞ
ecedemet
ZİYARETİNLE BENİ ONURLANDIRDIN..
SEN DE HER ŞEYİN EN GÜZELİNE LAYIKSIN..
HER DAKİKANIN BAHAR GÜZELLİKLERİYLE GEÇMESİ DİLEĞİ İLE...
RABBİME EMANET OL...
SEVGİLERİMLE..............
ecedemet; değerli hocam, şiir ve yazılarınızı daha evvelde okumuştum, inanın kim ne der nasıl düşünür benim hiç ama hiç umurumda değil biliyor musun? Yaklaşık 600 adet kitap okudum, dergileri ve gazete makaleleri hariç, beni yürekten içlendiren böyle dramatik olayla karşılaşmadım." "SEFER VAKTİ" ismini taşıyan hastane de ki ölümcül anılarını anlatan.(Kitap Hariç)
Bu yazı eğer sizin nezrinizde yaşanmışsa ben sizi af(bu yazı için geçerli) etmiyorum, inanın çok ağır davranış sergilediniz çok. O her şeyden önce bir ANNEY Dİ(bel k i sizde annesiniz) artık "keşkeler" işe yaramıyor, atı alan çoktan menzili aşmış ok yaydan çıkmıştır.
Çok yanlış yapmışsınız, size kendini yüreğiyle zaten takdim etmiş ve ben sizi" SİZİ" dileniyorum demiş o mahzun, o çaresiz, o yorgun gönül ü,hiç Per perişan bırakılır mıydı, tamam, sizin körpecik yüreğiniz yavru ceylan gibi aç aslanların meydanında sahipsiz kalmış siz o acıyı bünyenizde yıllarca yaşamış biri olarak keşke intikamını kaçarak değil de yüreğinizi ona okutarak akıtsaydınız.
Ama artık olanlar olmuş söz dudaktan çıkmıştır. Yapılacak tek iş ruhuna güzelce bir FATİHA okumaktır.
Allah(c.c.)yerini mekanını NUR-ALEM NUR eylesin sizlere de sabrı cemil ihsan eylesin..
İnanın ki gözüm yaşıyla sayfayı suladım. Koca çınarlarda ağlarmış meğer be hocam. Beni de ağlattınız...
k.not.günün yazısı olarak ödüllendiren "edebiyatdefteri'ne bende tşk ediyorum...hüseyin DAĞLAR..
ecedemet
ZİYARETİNLE ONURLANDIM..
SAYGIYLA OKUDUM YORUMUNU..
YÜREĞİNE KALEMİNE SAĞLIK..
EN DERİN SELAM VE SAYGILARIMLA...
ece hanım,
gerçekmi bu hikaye..merak ettim.
çok manidar bir yazıydı...
böyle ayrılıklar göstermesin rabbimiz..
ecedemet
SAYFAMA ŞEREFLER GETİRDİN..
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...
YAZILAN HER ŞİİRİN VE ÖYKÜNÜN MUTLAKA BİR HİKAYESİ VARDIR DEĞİL Mİ DEĞERLİ DOSTUM...
SEVGİ SELAM VE SAYGILARRRRRR...
Aklı başında hiç bir anne isteyerek terk etmez yavrularını.....Elinde olmadan terk edenlerin açtıkları yaralar ise yaşadıkça kanar minik yüreklerde..
Günün yazısına ve değerli yazarına tebrikler.
ecedemet
KALEMİN VE YÜREĞİN DAİM OLSUN..
SAYGILARIMLA...
Güne düşen yazınızı heyecanla okudum inanın çok etkilendim. Konu ve anlatım çok başarılydı. Tebrik ediyorum. Saygı ve selamlarımla...
ecedemet
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
EN DERİN SEVGİ SELAM VE SAYGILARIMLA...
Ne denilebilir ki...
En güzel günde en aciyi hissetmek.
Degerli anlatimi yazan yüregi kutluyorum
inanin fazla yazamayacak kadar hüzünlüyüm:(
sevgilerimle...
ecedemet
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...
KALEMİNİZİN VE YÜREĞİNİZİN HEP DAİM OLMASI DİLEĞİ İLE..
EN DERİN SEVGİ SELAM VE SAYGILARIMLA...
Güne gelen yazınızı kutlarım. Gerçekten güzel bir yazı idi.
sevgilerimle...
ecedemet
YAZAN KALEMİNİZ VE YÜREĞİNİZ HER ZAMAN DAİM OLSUN DEĞERLİ ŞAİRİM...
EN DERİN SEVGİ SELAM VE SAYGILARIMLA....
Tebrik ederim Hocam. Öykü tekniğiniz çok etkili. Gerçekten gözü almadan bir çırpıda okunası bir hayat bir dram gizli. Bunu bizzat kendi annenizle mi yaşadınız bilmiyorum, fakat bunu hak edecek kaç anne vardır yeryüzünde bilemiyorum. >Umarım her anne evladını sunarken yeryüzü toprağına, yavrusuna da (kendisine Allah(cc) tarafından fazlasıyla verilmiş olan) şefkat nurunu sunmayı ihmal etmez.
Nitekim "ana olmak" kolaydır, ama "analık " zordur. sevgiyle kalın. Anneler gününüz kutlu olsun...
ecedemet
YORUM İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER..
ANNE OLMAK BAŞKA BİR KONU ANNELİK YAPMAK AYRI BİR KONUDUR..
AMA YİNE DE BEN BÜTÜN ANNELERİ KUTSAL SAYARIM..
TEKRARDAN TEŞEKKÜRLERİMİ SUNAR..
HER GÜNÜNÜZÜN MUTLU SAĞLIKLI VE HUZURLU GEÇMESİNİ TEMENNİ EDERİM...
EN DERİN SELAM VE SAYGILARIMLA....
yüreğine sağlık arkadaşım harika bir öykü okudum duygusal akıcı.
şiirdeki hünerini düz yazıda da göstermişsin. gözlerim yaşardı.
duygulandım okuduklarıma inanamadım bir daha okudum....
ayrıca bir meslektaşımın hikayesi olduğu için arrıca duygulandım.
yüreğin ve kalemin daim olsun. o güzel harika yüreğine selam olsun.....
sevgimdesin canım arkadaşım....
ecedemet
YORUM VE ÖVGÜLERİN İÇİN SAĞOL VAROL..
İŞTE BİR ŞEYLER KARALAMAYA ÇALIŞIYORUZ...
MAKSAT SİZ DEĞERLİ DOSTLARLA PAYLAŞMAK...
SEVGİLER SELAMLAR VE SAYGILAR...
İlginç,çok ilginç yazı...Ben TV: de seyretmiştim...Bir çocuk benim oğlum bu diyor gence...Herşeyini biliyor...GENCİN HERŞEYİNİ BİLİYOR VE SÖYLÜYOR,...Gene bir çocuk,bu benim eşim diyor...Herşeyi doğru anlatıyor...Açık yok...Çok inandırıcı...Demek ikinci doğuş Yüce Yaradan tarafından olabilir mi.?...İyi günler.
ecedemet
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...
YAŞADIĞIMIZ DÜNYADA ÖYLE BİLİNMEYEN OLAYLAR VAR Kİ DOSTUM..
İNSANIN İNANASI GELMİYOR..
REANKARNASYONDAN BAHSETMİŞSİNİZ BEN EPEY ARAŞTIRDIM BU KONUYU..
AMA BU KONU ÇOOOOOK DERİN..
TEK DİYECEĞİM, RABBİMDİR HER ŞEYİN YARATICISI VE PLANLAYICISI..
ONDAN GELEN HERŞEYE BOYNUMUZ KILDAN İNCEDİR..
EN DERİN SELAM VE SAYGILARIMLA...
çok çok güzel bir öyküydü arkadaşım ya okurken tüylerim diken diken oldu
ama bu öyküdeki kahramanın yerinde olmak istemezdim doğrusu
ne kadar zor ve acı bir karar
kalemin ve yüreğin daim olsun canım arkadaşım öykün çok güzel olmuş
kalemin hep daim olsun arkadaşım
farklı bir kalemsin can dostum
not:bu arada uzun zamandır uğramayan ilham perim uğradı iki şiir yazdım.:))
sevgilerimle...
ecedemet
TEŞEKKÜRLER..
SİTEYE GEL AZCIK YA GELDE YÜZÜNÜ GÖRELİM..
İLHAM PERİNİN GERİ GELDİĞİNE SEVİNDİM..
İLHAMIN BOL OLSUN...
ÖPTÜM SEVGİLERİMLE...
Okuduğum en acı yazıydı. Ne diyebilirim. Hayat bazan çok acımasız oluyor. Sabır diliyorum.
Hiç bir anne yavrusunu isteyerek terk etmez ben bunu bilir, bunu söylerim. O an ki öfkenizle bunun nedenini sormadınız. şimdi artık çok geç. Allah sabır versin. annenizin mekânı Cennet olsun.
sevgilerimle...
ecedemet
SAYFAMA ZİYARETİNİZLE ONURLANDIM EFENDİM..
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..
HER ZAMAN ŞEN ,ESEN, SAĞLIKLI ,MUTLU VE HUZURLU OLMANIZ DİLEĞİ İLE..
NOT:YAZILAN HER ŞİİRİN VE KALEME ALINAN HER HİKAYENİN ÖYKÜNÜN MUTLAKA BİR SAHİBİ VARDIR.BEN ÖYKÜYE KONU OLAN BU İNSANLAR ADINA DA TEŞEKKÜRLERİMİ BİR BORÇ BİLİRİM..
KALEMİNİZ VE YÜREĞİNİZ HER ZAMAN DAİM OLSUN...
SEVGİLER SELAMLAR VE SAYGILAR...