- 1439 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK,BUDUR!..
Yaşam, risklerle doludur. Bu risklere girmekten kaçarsan, tek düzeliği, monotonluğu tercih etmiş olursun ki; bu da kendini belirli kalıplar içine sokmak demektir.
Aşk da öyledir…Aşkın tamamında risk vardır. Bu riski göğüsledikçe mutlu olmak için her zaman alternatif yollar çıkar karşına…Risklerle mücadele ettikçe,kendine gelirsin,özgüvenin artar…Pısırılıktan uzaklaşır, ,dış dünyaya açılırsın…Benliğine hapis olmaktan kurtulursun…
Benliğine hapis olanlar, narsistlerdir.Ve sürekli korku ile yaşarlar…Gölgelerinden bile rahatsızlık duyarlar…Hep kendilerini düşünürler…Hep,ben merkeziyetçi bir ego oluştururlar…
Aşk, sancılı doğar…İlk etapda zor kabullenir…Çekingendir…Nasıl ki;yeni doğan bir bebek,ağlayarak dünyaya merhaba diyorsa,gözyaşları döküyorsa;aşk da ağlatır insanı…Dökülen gözyaşlarını içine akıtır…
Aşk, acı verir…Acı çeken insan,kadir kıymet bilir…Acı çekmeyen ise kuru bir ot gibidir…Saman aleviyle parlar gider…
Aşkın acısından unutulmaz haz duyarsın, yaşamdan zevk alırsın…Seni sımsıkı saran zincirlerini,hiç ummadığın şekilde gizemli bir güçle kırarsın …
Aşk, insanı olgunlaştırır…Olgunlaştıkça,insan olduğunu anlarsın.Kendine gelirsin…Kendinle barışık olursun…
Aşk, ateşten farksızdır…Benliğini yakar kavurur…Yandıkça şekilden şekle girersin…
Bir demirci, kızgın ateşte ham demire nasıl şekil verip, onu değişik şekillere sokuyorsa; beynindeki düşüncelerin de, pozitif olarak rengarenk olur… Beyin jimnastiği yaparsın…Sonunda kişisel kısır nevrozlarından kendini soyutlamış olursun…
Aşk, şekilciliği sevmez…Dil,ırk,mezhep,renk ayrımı yapmaz…
Aşkın zamanı ve yeri belli olmaz…Kime kısmetse onun yakasına yapışır…
Aşkta ruh bütünlüğü vardır…Ruh bütünlüğü,yıllar geçse de parçalanmaz.Hep aynı kenetlenmiş şekilde kalmaya devam eder…
Aşk, bedensel bütünlüğü sevmez…Bedensel bütünlük(cinsellik),bir anlıktır.Geçici hevestir,hemen unutulur…
Aşk, kıskançlığı sevmez…Kıskançlıktan nefret eder…Çünkü kıskanç insanların kendilerine güvenleri yoktur.Kendine güveni olmayan insan,her türlü sıkıntıyı yaratır…
Aşk,karşılıklı övgüleri sevmez…Canım,cicim,tatlım,gülüm,balım v.s..gibi süslü kelimelerden hoşlanmaz…Aşk,yürek sesiyle konuşur…
Aşk olan iki kişi, aynı frekans dalgaları içerisinde yuvarlanıp giderler…Değişik yerlere sapma yapmazlar…
Aşk, havada uçan güvercin misali özgürlüğü sever…Özgürlüğünden taviz vermez…Onu hapsetmeye kalkarsan,kendi kendini yer bitirir ve harakiri yapmak zorunda kalır…Bırak özgür kalsın…Uçabildiği kadar uçsun…Eğer,senin özgüvenini kazanmışsa;yorulduğu zaman gelip senin kollarına sığınacaktır ve seninle huzurlu olacaktır…
Aşk,sadakati sever…Nankörlükten ve ihanetten nefret eder…
Aşkın çeşitleri vardır…Hangisine gönlün razıysa onu kabullenirsin…Doğanın dilinden anlamak,ona sığınmak da aşkın güzelliğini ortaya koyar…
Aşkı, yaşadıkça dünyan güzelleşir…Aşkı yaşamak lazım.
Yaşadıkça;aşkın güzelliğini bütün hücrelerine dek çekersin…Yaşamadan anlayamazsın onun muhteşemliğini…Yaşamadan anlatamazsın…Yaşamadan tarif etmeye kalkarsan,kağıttan masal okumuş gibi olursun…
Acısıyla,tatlısıyla ben yine de aşktan yanayım…
Aşkın ne zaman kapıyı çalacağını kesinlikle bilemezsin…
Eveeeeeeettttttttt!!!!!....
Gönlüm istiyor ki; aşkın çalmadığı kapı kalmasın…
Allah’ım, herkese bol acılı aşık olmalar nasip etsin……
YORUMLAR
Aşk beyin jimnastiği yaptırır mı gerçekten ? Yoksa beyinler devre dışı mı kalır gerçek aşkta ?
ayhansarıkaya
Selamlar...
tam yerine oturmu aşk tariflerini
bir bir sıralamışsın ayhan dost
çok güzel bir yazı olmuş
ellerin yüreğin dert görmesin.
sayımla
ayhansarıkaya
Tşk ederim değerli ağbeyim...
selamlar...
ayhansarıkaya
Sevgilerimi gönderiyorum Mardin'e...Yakında gelebilirim yanına...
selamlar...
Ayhan bey
Aşk ancak bu kadar duru ve gerçekci anlatılırdı.
Keşke tüm insanlar gerçek aşkı tanıyıp onunla sonsuza kadar soluk alsalar.
Kutluyıorum sizi. Saygılarımla.
ayhansarıkaya
yorumnuz için tşk.ler efendim...
Saygılarımla...
çok güzel sözler bunlar.......başka bir söz kalmamışki bize.....diyeceğini demişsin ayhancığım kutluyorum...saygılar
ayhansarıkaya
SELAMLAR...
ayhansarıkaya
SELAMLAR...
Aşk, acı çekmktir diyorsun. Neden o zaman aşk... Bir de Emine Ablanın dediğine katılacağım. İnsan sevdiği insanı mutlaka kıskanır. Kıskanmazsa bir anormallik vardır. Tabii ki ölçülü olmak klaydıyla. Güzeldi ayhan abi. Tebrikler
ayhansarıkaya
TŞK.LER...
Çok güzeldi yazınız kutluyorum ben ilk aşkımla evlendim. Gerçekten aşk bambaşka bir şey hani derler ya anlatılmaz, yaşanır... Aşkı tatmayan aşkı dediğiniz gibi zor tarif eder. Hani doğuyu hiç görmemiş birinin oradaki hayatı anlatması gibi... Ne olursa olsun kalp deli gibi çarpmadan beraberlikler başlamamalı o zaman yarıda kalabilir herşey...
Tebrik ediyorum tek kelimeyle şahaneydi saygı ve selamlarımla...
ayhansarıkaya
SAYGILARIMLA EFENDİM...
Aşk, kıskançlığı sevmez…Kıskançlıktan nefret eder…Çünkü kıskanç insanların kendilerine güvenleri yoktur.Kendine güveni olmayan insan,her türlü sıkıntıyı yaratır…
Ayhan Bey, aşkı benim bilmediğim bir dille anlatmışsın ama, şu yukarıdaki parağrafa katılmıyorum. Ben aşık olsam vallahi deli gibi kıskanır, adamı canından bezdiririm haberi olsun.
Güzel anlatmışsın, ellerine yüreğine sağlık. Demek ki aşk kişiye göre değişiyor.
Acı çekmek de cabası diyorsunuz yani...Sevgilerimle...
ayhansarıkaya
ACI ÇEKMEK DE AŞKIN KANUNUNDA VAR...ACISIZ AŞK,ACISIZ ÇİĞ KÖFTEYE BENZER.HİÇ BİR TAT ALAMAZSIN...
SELAM VE SAYGILARIMLA EFENDİM...
Emine UYSAL (EMİNE45)
En olgun tarifiydi Aşk'ın...En ayakları yere basan...
Yüreğinize sağlık Ayhan Bey...
Saygılarımla
ayhansarıkaya
SAYGILARIMLA EFENDİM...