- 1785 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR YAZMAK
Evet!
Saat 12 de şiir yazdığımı sanarak yayınladım ve üstelik farklı bir konu seçtiğimi sandım. Çünkü konu hem kendi düşüncelerim hem de çevremdeki insanların değişen düşünceleri ve duygularıydı.
Duygular o kadar hareketli ve değişken ki, ele avuca sığmıyor ve yakalayamıyoruz. Baş edemiyoruz. Kah kırılıyor, kah seviniyor ve üzülüyoruz.
Düşüncelerimiz hayatımızı belirler ve bize yön çizdirirler. Bir an gelir ki o düşünceler bazen uçurumun eşiğine bile getirir, bazen göğe çıkartır.
Ve düşünceler bizi iyi hayata mı yoksa kötü hayata mı yönlendirir?
Bunu cevaplamak o kadar zor ki? Hep iyi şeyler yaptığımızı zannederiz ve bundan gurur duyarız.
Aslında hayatımız ard arda dizili anlardan oluşan boşluklardır. Yaşayıp düşünüp hayellerimizin gerçek olacağına inanırız.. Duygu ve düşüncelerimizi eylemlere dönüştürürüz
ve belki doğru belki yanlış. Eylemlerimiz de alışkanlıklara döner.....
Düşüncelerimizi hep şu ana yani şimdiki ana çevirebilirsek o zaman gerçeği görebiliriz. Yani şimdi var, yaşadığimız an var. İyi veya kötü...
Ben şu an duygularımı anlatmaya çalışıyorum. Burada oluşan bir sevgi ve dostluk çemberi var. Eğer hatalı bir yazı veya imla varsa arkadaşlarımız nazikçe uyarılar ve hemen hatalar düzeltilir hem de sevgiyle ve şevkle ..
İlk 4 ay önce yazmaya başladığımda kendime hiç güvenim yoktu, fakat arkadaşlar sağolsun bana o kadar güven verdiler ki... ve kendimi şair sandım.
Eleştiriler yerinde ve üzücü olmazsa kişinin gelişmesine ve ilerlemesine yardımcı olur, ama kırıcı olursa o kişiyi şiirden koparır.
Şiir yazan kişiler fazla duygusal olurlar, çabuk kırılabilirler....
Neyse ben buradan beni sabırla okuyan ve şiiri sevdiren arkadaşlarıma içten teşekkürlerimi yolluyorum.
Şimdi güzel bir cümleyle bitireceğim yazımı
ALÇAKGÖNÜLÜLÜK İYİ HAYATTIR, İYİ DÜŞÜNCEDİR....
YORUMLAR
YOLUN AÇIK
BAŞARILARIN DAİM OLSUN ŞAİR
YARIN KUTLANACAK OLAN ANNELER GÜNÜNDE ŞAHSINIZDA SİZİN VE TÜM ANNELERİN ANNELER GÜNÜNÜ KUTLARIM
SAYGILARIMLA
Gün batımı düşleri tarafından 5/8/2010 11:08:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
Neyse artık bu konuyu unutmak istiyorum.Eleştirilerin daha olumlu yapılmasını rica ediyorum..sevgiler...
canandemirel
Yaz kardeşim yaz...Ben ilk şiirimi yazıp da siteye attığımda heyacandan kıtalara ayırmayı unutmuştum...
İlk zamanlar yazmaya korkuyordum...İnsan yazdıkça kendini buluyor...Hiç birirmiz anamızın karnından dört dörtlük olarak doğmadık ki...
Selam ve saygılarımla efendim...
canandemirel
her zaman söylerim..... kimse anasından tam şair ....yazar doğmadı....zaman yazanı hamur gibi yoğurup pişmiş hale gelene kadar bir süreç geçirecektir....sabırlı olmak gerek.......kişinin kararı önemlidir sanki tek otorite imiş gibi kırıcı yorum yapıyor vurup kırıp ezip geçiyor......ben buna ego tatmini diyorum......vede çok kızıyorum.....açık açık yorumda yazıyor.... büyük üstat havalarında.........özelden kırmadan uyar ölmezsinya......beğenmezsen tıkla geç.....bir mecburiyetin yok yaaaaaaa....okuma özürlü ülkem yazmaya kalkanıda küstürüyor....inandığım bir ilke vardır YAZMAK YÜREK İSTER EMEK İSTER.......yazıyorsan devam kardeşim demekki sende bu hasletler var.....ve inanıyorumki bir gün hatalarını görüp düzelteceksin yada bu işi yapamıyorum deyip terkedeceksin......olumlu yorumlar kişiye güven verir yazma şevkini kamçılar.....ben diyorumki YAZ DURMA YAZ DİYENE İNAT YAZ......güzel bir anlatım.....bu kalemi severim......bir gün oda çok yukarılarda olacak buna inanıyorum....saygılar
canandemirel
Ben de üç yıl önce bu sitede yazmaya başladığımda kendimi şair sanmaya başlamıştım. Oysa çoğunun düz yazıdan ibaret olduğunu zamanla anladım. Fakat kimse kırıcı bir eleştiri yapmadı. Şimdi ise kendiliğimden şiirler sayfasında bir şeyler yayınlamaya cesaret edemiyorum. Sadece bazen boş bulunuyorum o kadar. fakat insan duygularını kelimeler vurmak istiyor işte. Adı ne olursa olsun ; yazmak ve paylaşmak, ekmek kadar, su kadar ihtiyaç oluyor bazen. Ve insanı hayata bağlayan halkaları oluyor bir zincirin.
canandemirel
şiir yazmaya yeni başlayan herkesin yaşadığı şeyleri yansıtmışsınız.
Ben de ilk yazmaya başladığımda, heyecanla şiirimi yayınlayıp, gelen yorumları bekliyordum, bazen dediğiniz gibi eleştiriler geliyordu ve inanın çok üzülüyordum.
Ama zamanla bunları aştım,
şimdi de geliyor bu tarz eleştiriler, ama artık beni çok fazla üzmüyor, çünkü zamanla alışıyorsunuz buna.
Herkesin uslubu farklı, belki sizi uyarırken sert bir uyarı yapmış olabilir karşıdaki ama tarzı o olabilir, bence çok fazla takılmayın.
Ama, şiir yazdıktan sonra eleştiri gelebilecek tüm detayları gözden geçirmelisiniz.
Mesela imla kuralları, eğer noktalama işareti kullanıyorsanız bunun kontrolü, daha sonra fazla sözcük var mı yok mu bunun kontrolü, şiir konuya bağlı kalmış mı, kopukluk var mı, giriş ve final istediğiniz etkiyi bırakıyor mu, fotoğraf kullanıyorsanız şiir eklerken, şiire uygun mu, fon ve yazı rengi göze hoş görünüyor mu, şiir demini almış mı v.s, v.s..
Bakınız, geçen gün bir şiir eklendi mesela, başlığı dikkatimi çekti ve araştırdım.TDK sözlükte öyle bir sözcük bulamadım, daha sonra tüm arama motorunu taradım ama sözcük yok, sonra şiir sahibine durumu söyledim ama ısrarla bana böyle bir sözcük olduğunu söyledi, hatta en son size göre olmayabilir ama bana göre var dedi, ben de bu cümle üstüne başka bir şey söylemem zaten.
Yani, diyeceğim o ki, eğer biri sizi uyarıyorsa, uslubuna çokta takılmayın, sadece ne dediğine bakın, haklı olabilir, tabi bunu kasıtlı yapanlarda var sizi soğutmak için, bu ise size yazmak için kamçı olsun.
şiirle.
canandemirel
Ben eleştiriye açıkğım,eleştiriler olmazsa hatalarımı nasıl görebilirim ama dediğim gibi eleştiriler yapıcı olmalı.
Bana daha önce de arkadaşlarımdan eleştiriler geldi ve onları dinledim hatalarımı düzletmeğe çalıştım.
Ve çalıçacağım...
SEVGİLER...
Eleştiriler yerinde ve üzücü olmazsa kişinin gelişmesine ve ilerlemesine yardımcı olur, ama kırıcı olursa o kişiyi şiirden koparır.
Şiir yazan kişiler fazla duygusal olurlar, çabuk kırılabilirler....
evet bazen elestiren haddini asiyor rastladigimiz oluyor insan hevesini kiracak bir üslup ile elestirene.
dediginiz gibi siir yazanlar duygusal olur gönül insanidir ince ruhludur gönüle kiymet verir o yüzden olumsuz bir elestiriyi dahi
kisiye fayda saglayacak sekillerde yapar.Ukalalik ise amac tavir da farki tabiki.
burada ünlü ya da profesyonel bir sair degiliz cogumuz amatörce yaziyoruz
duygu ve düsüncelerimizi dile getiriyoruz dostlarla paylasimlarimiz oluyor
ama okadar cok abartiyorlar ki kimileri hakikatten siiri birakip gözlem yapiyor.
kirmadan krilmadan burda olmak en güzeli.
yüreginize saglik
güzel siirlerde görüsmek üzere.
sevgiler
hicbitmez tarafından 5/8/2010 12:03:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
Duygularınızı çok akıcı ve güzel bir noktadan ele almışsınız..Şiir yazmak, resim yapmak, bir öykü yazmak insanın içinden coşkuyla akar ve kalemden, fırçadan akar gider..Bizler tabii ki, ne şairiz ne de yazarız..Amatör bir ruhla, belki kendimizi kandırarak belki o günkü duygu fırtınası içersinde biraz yanlış imlalarla kendimizi ifade ediyoruz..Bütün bu yanlışlıklarımızı düzeltmek istiyenlerin de kırıcı olmadan şevk vererek yapmaları gerekiyor..Ama, yine de devam ederek eksikliklerimizi gidererek bu sevdiğimiz sanatın içinde olacağız.
Sevgiyle kalın
canandemirel
ben usta oldum diyen ileri gidemez ben şair oldum demek için sabretmeyi öğrenmeli önce insan ve amatör ruhla yapmalı işini.zaman onu pişirecektir zaten.ilk yazdığınız şiiri bugün beğenmiyorsanız sizde iş var demektir.yol aldıkça bugünkü şiirlerimizde yavan gelecektir çoğunlukla.yanlışımızı gösterene teşekkür edebilmeliyiz sanane benim tarzım böyle demek bizden başkasına zarar vermez.her şiir emek verilerek yazılmıştır emeği kutlamak emeğe saygı göstermek insanı insan olarak da yüceltir.seçki kurulundaki arkadaşlar şiirlere konuk olmalı yol göstermeli bu konuda Aysel hanıma katılıyorum.paylaşımın için teşekkürler Canan hanım saygılarımla
canandemirel
eleştirileriniz için çok teşekkürler....sevgiler...
ŞİİR YAZMAK SANATTIR..
SANATCI ol/a/masamda olma yolunda zaman harcamak da güzel.
Dogru tesbit ve üstü kapali siteminiz yerinde olmus, anlayisli olmak lazim ustasindan ciragina, büyügünden kücügüne, akillisindan delisine diyelim mi :)
Sevgiler gönderiyorm siir gönüllüsüne..
canandemirel
Ne guzel ki cesaret edip ortaya begenilesi eserler cikarabilmek
ben bir sair degilim belki yazdiklarimda siir degil olsun
elestriler mutlak olacak ama uzucu ama ovgu dolu ama gonul alici ama kalp kirici
olsun olmak zorundalar
sair bir annenin sevkati ile saridikca siire
siir yaramaz ve simarik bir cocuklukdan cikip yavas yavas olgunlasacak
hic bir tohum topraga dustugu anda olgunlasip urununu vermez
en kirmizi gul bile
bulbulun sesini duymaz ise kizila donmez
kisisel dusuncemdir bunlar
elbette yorgunsunuz anliyorum ve gonul kirginliginiz var
ama kusmemek gerek satirlara ve elden irak eylememek gerek kalemi
kagitlar oksuz kalemler yetim kalmamali
inadina yazimali siirler
yurek sesinin en delismen anlarindan en durgun zamanlarina kadar
size
KALEMINIZI SUSTURMAYIN dileklerimi iletiyorum
canandemirel
Aysel hanın öncelikle güzel yorumunuz için teşekkürlerimi yolluyorum.Şiir yazmak şair olmak ayrı bir konu.Ama burada yazmak ve paylaşmak o kadar keyifli ki anlatamam.Gerçekten havaya giriyorsunuz.Ben de çok sevdiğim şiirleri 3 kez okuyorum.
Haklısınız eğer uyarılar kişiyi kırmadan yapılırsa neden olmasın??
Ben de değerli hocalarımızın fikirlerinden yararlanmak isterim.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Keşke arada bir çok kırıcı olmadan şiirlerimizi daha da geliştirmek adına eleştirseler ben çok sevinirim. Tekrar güzel yazınız için tebrik ediyorum. Sevgilerimle...
Canım Hanım ne kadar güzel yazmışsınız, cümleleriniz akıcı ve sürükleyici.. Ayrıca güzel bir konuya değinmişsiniz ben de yıllar önce tek tük yazdığım şiirlerim dışında yıllardır iş hayatı ve ev arası koşuşturmadan ağrıyan beynim ve bacaklarımla günleri geçiriyordum. Şir yazmak çok keyifli ama ben de amatörüm kesinlikle kendimi havaya sokmuyorum ama güzel yorumlar gelince de şevke geliyorum. Aslında ben şöyle bir şey düşünüyorum. Seçki Kurulunun üyeleri zaman zaman şiirlerimize konuk olsunlar ve uyarsınlar şurada abartı var, şurası fazla yavan veya şöyle kısa, uzun şeklinde... Daha da olmadı yok kardeşim sen önce iyice piş sonra gel bir şeyler yaz... Ben buna da fitim. Çünkü çok güzel eserler çıkaran sitemizde değerli şairler var ben hatta o kadar beğeniyorum ki iki defa okuyorum.
Ama yolun daha başında ve yazma sevgisi çok olanlar için bu dediğim bence yapılmalı... Pek çoğumuz eksiğimiz ne bilmiyoruz. Ama ben yazmayı çok sevdiğim için şiir de yazıyorum.
Çok aşrı sert tepkiler de doğru kişiyi caydırabilir, hatta eline kalem bile aldırmak istetmiyebilir. Bunu bir teklif ve öneri olarak hocalarımıza duyurmak istiyorum.
Tebrik ediyorum çok güzel bir yazıydı.. Sevgilerimle...