- 3823 Okunma
- 98 Yorum
- 0 Beğeni
TUTARIK
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bu yazım……hiçbir çıkar beklemeden bu aziz vatanı karşılıksız sevenlere adanmıştır.
TUTARIK
“Size bahsettiğim asker bu komutanım!”
“Bin dokuz yüz altmış dokuza üç, Hasan oğlu Rıza Bitlis, emret komutanım!”
“Oğlum geçmiş olsun, sen hastaymışsın”
“ Sağ ol komutanım; hasta değilim.”
“Evladım bak, Tacettin Komutanın öyle diyor. Arada bir bayılıyormuşsun.”
“Çok az oluyor; ama şimdi çok iyiyim.”
“Oğlum seni hastaneye göndereceğim. Güzelce bir muayene ol, sonra sağlık kuruluna çıkacaksın. Oradaki verilecek karara göre hareket ederiz. Askere gelirken seni muayene etmediler mi?’’
“Ettiler komutanım; sağlamım.”
“Ağlamadan konuş oğlum! Bu hastalık sende önceden var mıydı?’’
“Bu hastalık değil komutanım; arada bir oluyor. Soğan kokusu iyi geliyor. Ben hasta değilim komutanım”
“Allah, Allah nedir bu Tacettin?”
“Komutanım günlerdir konuşuyorum. Hasta değilim diyor. Bu sıralar bayılmaları arttı. Geçen hastaneye gönderdim. Muayene olmadan gelmiş. Ben de durumu size arz ettim.”
“Oğlum neden muayene olmuyorsun, niçin hastalığı kabul etmiyorsun, bu fırsatı neden reddediyorsun? Şaşırdım kaldım…”
“Komutanım ben hasta değilim.”
“Öyleyse niye bayılıyorsun?”
“Ben bayıldığımı bilmiyorum ki, komutanım; bilsem bayılır mıyım?”
“Bak oğlum hastaneye git; sana kesin rapor verirler. Elverişli değilsen, çürüğe ayrılır, askerlik ten de kurtulursun”
“Ben askerlik yapmaya geldim komutanım!”
“Ama hastasın evladım.”
“Komutanım bakın ben çok iyiyim. Her verilen emri, elimden geldiğince eksiksiz yapıyorum.”
“Komutanım görevden yana hiç kusuru yok; ben memnunum. Çok çalışkan biri; fakat iyileşmesini istiyorum.”
“Dedim ya komutanım; ben askerlik yapmak istiyorum!”
“Oğlum bu işin şakası olur mu? Neden bu kadar ısrar ediyorsun? Bak bizler sorumlu duruma düşeriz.”
“Komutanım ağabeyim de, küçük kız kardeşim de, bende de aynı dert var. Tutarık diyorlar. Bu dert bizi yedi bitirdi. Gitmediğimiz doktor, gitmediğimiz hastane, gezmediğimiz hoca, tekke kalmadı. Her türlü ilaç, muska fayda etmedi. Ağabeyim askerden bu dert yüzünden erken geldi. Tezkeresinde askerliğe elverişli değil yazıyor. Çürüğe çıkarmışlar. Şimdi onunla köyde kimse konuşmuyor. Lafı sözü dinlenmiyor. Adam yerine koyan yok. Kız bile vermiyorlar. Yaşayan bir ölü, dünyaya geldiğine bin pişman, bana dedi ki;
‘’sana da bunu yaparlarsa, benim gibi olursun, kabul etme! Baktın gücün yetmiyor, sakın köye gelme! Kendini öldür daha iyi.’’
‘’Ben de ağabeyim gibi olmak istemiyorum. Ne görev olursa başım üstünedir. Yediğim ekmek, içtiğim su fazla ise, yemem de, içmem de, bir kenarda yatar kalkarım. Nöbetlerimi hep tutarım. Kimseye ayak bağı olmam.Onun gibi askerliği yapmadan gidersem, ailem bu yükü kaldıramaz! Beni görmezden gelin Komutanım!”
“Tamam ağlama yeter. Beni de Tacettin’i de ağlatıyorsun. Allah , Allah, Tacettin çabuk bunu götür! Ne yaparsan yap! Askerliği bitene kadar idare et! Terhis tarihi gelince, bir gün önceden haberim olsun. Tezkeresini törenle ben vereceğim! Kapıda benimle görüşmek isteyen birileri varsa komutan müsait değil de”
“Emredersiniz komutanım! Rıza’yı revir sorumlusu yapıp, devamlı doktor kontrolünde tutacağım.”
“Çok iyi olur. Şu çelişkiye bak; birileri sağlam olduğu halde çürük raporu alıp askerlikten kaçıyor, diğerleri hasta olduğu halde, askerlik yapmak istiyor.”
“Evet komutanım. Bu güzel memlekette onlardan da çok var… Bunlardan da…”
NOT: Tutarık: epilepsi, sara ….hastalığının bazı yörelerdeki ismidir
TACETTİN YILDIRIM
YORUMLAR
CANIM ABİCİĞİM SAYFANIZA ZİYARETİMDE GEÇ KALDIĞIM İÇİN ÇOK ÖZÜRDİLERİM BU ARALARDA BENDE RAHATSIZDIM YAZINIZI OKURKEN GÖZYAŞLARIMI TUTAMADIM VATAN AŞKIYLA COŞAN GENCE HAYRAN KALDIM ÇOCUK HASTA OLDUĞU HALDE ASKERLİĞİNİ EN İYİ ŞEKİLDEYAPMAK VE ASKERLİĞİNİ YAPMAK İÇİN HASTALIĞINI GÖZARDI EDİYOR .ASKER ÇOK HAKLI İSTESE BAYILIRMIYDI TABİKİ İSTEM DIŞI BİR RAHATSIZLIK ÇÜNKÜ BENDE PANİK ATAK VAR CADDE SOKAK MEKAN YER BİLMEDEN ANINDA DÜŞÜP BAYILIYORUM HELE HELEKİ KAVGALI HASTANE ÖLÜM ÇOK NEŞELİ OLMAYA GELEMİYORUM İSTEMEDEN DÜŞÜP BAYILIYORUM ÇOK ACİLE KALDIRMIŞLAR ÇOK İLAÇLAR KULLANDIM MECBUREN ÖMÜR BOYU ÇEKECEĞİM KAHROLASI RAHATSIZLIĞIMI ASKERİN YAŞADIKLARINI BİR BEN ANLARIM AMA NE GÜZEL Kİ HASTALIĞINI KULLANIP GÖREVDEN VE ASKERLİKTEN KAYTARMIYOR İŞLTE BU TÜR EVLATLAR OLDUĞU SÜRECE BİZİM VATANMIMIZI KİMSE ELİMZDEN ALAMAZ KUTLARIM EFENDİM KUSUSRSUZ BİR YAZIYDI SONSUZ SAYGILARIMLA EFENDİM YAZAN KALEMİNİZ HİÇ BİR ZAMAN SUSMASIN SİZE YAKIŞAN VE YAZINIZA SAYFANIZA YAKIŞAN ÖDÜLÜ ALMIŞSSINIZ SİZİN ADINIZA ÇOK SEVİNDİM TEBRİK EDERİM
TACETTİN AĞBİCİĞİM YAZINI AĞLAYARAK OKUDUM HARİKAYDI TEBRİKLER.O MEHMETCİĞİ GÖNÜLDEN KUTLUYORUM.DOĞRU BENDE ASKER KIZI OLDUĞUM İÇİN İYİ BİLİRİM.BİR ERKEK İÇİN TESKERESİNİ ALIP MEMLEKETİNE DÖNMESİ BÜYÜK ŞEREFDİR.ALLAH TÜM MEHMETCİKLERİMİZİ TERÖRDEN VE HASTALIKLARDAN KOROSUN.YAZINA 100 TAM PUAN VERİYORUM AĞBİCİĞİM.BU GÜZEL HATIRANI BİZLERLE PAYLAŞDIĞIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.SAYFANA GÖNÜL BAHÇEMDEN BİR KUCAK DOLUSU CENNET KOKULU KIRMIZI GÜLLERİ SEVGİMİDE İLAVE EDEREK BIRAKIYORUM.SEVGİYLE KAL HOŞÇAKAL.GÜLHAN KESKİN.
DEĞERLİ DOST,
NETE GİREMİYORUM HER GÜN ..BİLİYORSUNUZ EVLİLİK HAZIRLIKLARI İŞTE.ŞİMDİ AÇTIM VE GÖRDÜM DAVET MESAJINIZI.
GEÇ TE OLSA YAZMALIYIM BİRŞEYLER DEĞİL Mİ ?
ANI İÇERİKLİ YAZI,DERS VERİCİ,ÖRNEK DÜŞÜNCEYİ YANSITIYOR.ASKERLİK ANILARINIZ,KİTAP YAZMAYA YETMEYECEKTİR,ÖYLESİNE ÇOKTUR...
DUYGULANDIM.HER İNSAN ,AYNI DUYARLILIKTA OLSAYDI,NE EZEN,NE EZİLEN NE DE GERİ KALMIŞLIĞIMIZ OLURDU..
KUTLUYORUM GÖNÜL GÜZELLİĞİNİZİ.
SEVGİLERİM VE SAYGILARIMLA !
Merhaba değerli dost yürek. yazınıza geç geldiğim için kusura bakmayın elde olmayan geçerli nedenlerim var.yazınızı hüzünle olduğu kadar gururla okudum.bu konu hakkında benimde yaşadığım anılarım var ve durumun ne kadar acı olduğunu biliyorum.ben daha çocuk yaşlardayım annem zaman zaman bayılıyordu, hani bayılıp ta öyle sessiz sedasız ayılma yok inanın çok çok zor anlardan sonra hiç bir şey hatırlamadan kendine geliyordu,kendini paralama,boğazını sıkarak kendine zarar vermeye çalışmalar yani ben çocuğum zaman zaman evde yardım edecek kimsede olmuyordu detaylara girsem sayfalar almaz .Allah kimsenin başına vermesin çok zor bir rahatsızlık, ne yeri belli, ne zamanı nerde gelirse orda düşürüyor.yazınız bana o günleri yaşattı.o yürekli askerimize selametler diliyorum ,evet bazıları ne çabalar harcıyor vatan borcundan kaçmak için,işte bazı mehmetciklerimizde canı pahasına vatan borcunu onurla,gururla ifa etmeye çalışıyor ve başarıyorlarda.rabbim onlardan ve sizler gibi askerini kendi yavrusu bilip kollayan komutanlarımızdan razı olsun.tebrik ediyor başarılarızıın daim olmasını diliyorum.selam saygımla...
USTA KALEMDEN YİNE HARİKA BİR ANEKDOT OKUDUM .TADINA DOYUM OLMAYAN ANILARINININ ÖYKÜLERİNİN MÜPTELASI OLDUM BİLİYOR MUSUN .ASLINDA BU YAZIYI OKUMUŞ VE YORUM DA YAPMIŞTIM GÜNLER ÖNCE .AMA SİTENİN HATA VEREN AZİZLİĞİNE KURBAN GİTMİŞİM BELLİ Kİ .AMA OLSUN .BÖYLE GÜZEL YAZAN DOSTA BİN KERE DE YORUM YAPARIM BÜYÜK BİR ZEVKLE .
YAZAN DOST ELİNE YÜREĞİNE VE DÜŞÜNEN BEYNİNE SAĞLIK .SENİ KUTLUYORU VE ALKIŞLIYORUM YİNE YÜREKTEN
TABİKİ SAHTE RAPORCULARA İNAT GERÇEK HASTALIĞINI İNKAR EDEN YÜREKLİ MEHMETÇİKLERE DE SELAM VE SEVGİLER OLSUN BENDEN .
Muhteşem!Her Türk doğuştan askerdir demişler.Erkeği ile kızıyla.Yıllar önceki bir anım aklıma geldi.Bu da tam tersi bir durum.Kütahya'da görevim esnasında bir telefon geldi.'Askerimizi kıtasına teslim edeceğiz misafir kabul eder misiniz'' diye.Memnuniyetle kabul edeceğimi söyledim.Ertesi günü teşrif ettiler.Amcası yeğenini getirmişti askere.Hep birlikte Tugay'a gittik.Askerimizi teslim ettik.Epilepsi hastasıydı.Tüm ilaçlarını içeri alırken çanta kontrolü anında elinden aldılar.Epilepsi hastasıyım dedi.Sara tutunca veririz dediler.Günler günleri kovaladı.İnanır mısınız acemiliği sırasında hç sarası tutmadı.Dağıtımda İzmir'e çıkmıştı askerliği daha sonra.Bitireli 5 yıl oldu askerliği.Bu sürede ilaç bile kullanmasına gerek kalmadı.Çok duygulandırdı yazınız Usta kalem.Var olunuz.Saygılarımla.
COK ILGINC BIOR DURUM HOCAM HEM HAZIN HEM IBRET ALINACAK BIR DURUM ICIM TITREYEREK OKUDUM NE GUZEL BIR YUREK HASTA OLMASINA RAGMEN O ASIL GOREVE DEVEM ETMESINI ISTEYEN BIR VATAN EVLEDI HASTALIGINA UZULUP AMMA YUREGINE ASIK OLUNACAK BIR YIGIT ALLAH OYLESINE GUZEL YUREKLERIN SAYISINI ARTTIRSIN AMMA O TUR HASTALIKLARIDA HIC BIR KULUNA VERMESIN AMINNNNN SEVGI VE MUHABBETLERIMLE ELLERINIZDEN POTUM AZIZ HOCAM NIHAT YURT KANADA SELAMLARIM SANADA
NIHAT YURT tarafından 5/9/2010 6:22:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Söylenecek bir şey kalmamış,sözün bittiği yer gibi.
Gözlerim nemlenerek zorla okudum.
Bu memleket böyle Anadolu halkının bilinci ile yaşıyor ve yükseliyor.
Halkı küçümseyip zekası ve duygularını,yaşantısını beğenmeyenlere ibret olsun.
Sahnelerde göbek atmaya devam etsin kaçak sanatçılarda.
Kutlarım sizi,selamlarımla...
MERHABA ABLAM HERBİRİ AYRI BİR HİKAYE OLAN YAZILARINI BÜYÜK BİR ZEVKLE OKUYORUM ABLAM KOMUTAN NE KADAR HAKLI ÇOĞU SAĞLAMKEN ASKERDEN NASIL KURTULACAĞIZ DİYE YOLLAR ARAKEN BENİM MEHMETCİĞİM HASTAYKEN NÖBET TUTMAK İÇİN AYAK DİRİYOR AĞLATTIN BENİ ABLAM SEN HARİKASIN BU GÜZELLİKLERİ BİZLERLE PAYLAŞMAN NE GÜZEL ABLAM İNAN HER SEFERİNDE BAKALIM NE GÜZELLİKLER VAR DİYE GELİYORUM BU SERFER BİRAZ GEÇ KALDIM NE OLUR KUSURA BAKAMA GÖZLERİM AMELİYATLI YAZIYORUM AMA OKURKEN ÇOK ZORLANIYORUM ONUN İÇİN BİR KAÇ KEZ GELDİM OKUYAMADIM ÖZÜR DİLERİM ABLAM ŞÜKÜR UGRAŞARAK OKUDUM BİLİYORSUN YAZILARINI BEYENEREK VE ZEVKLE OKURUM ÇOK GÜZEL YAZIYORSUN OKURKEN SANKI BENDE YANINIZDAYIM GİBİ HİSSEDİYORUM GÜZEL YÜREĞİNİ KUTLARIM ORDAKİ VATAN EVLATLARIMIDA KUTLARIM SİZLERİN SAYESİNDE BİZLER BÖYLE RAHAT OTURUYORUZ VAR OLSUN ORDUMUZ ASKER EVLATLARIMIZ İYİKİ VARSINIZ KUTLARIM GÜZEL YÜREĞİNİ ABLAM YAZILARINI MERAKLA BEKLEYECEĞİM SENİ ÖPEREK GİDİYORUM HOŞÇAKAL ABLAM HOŞÇAKAL
Bizim buralarda "Askerlik yapmayan adam olmaz" derler. Bir de halk türkümüz vardır ki "Varsın ASKERE GİTSİN/ Oğlan sana yandım/Akıllansın kerata BİLALIM/..." DER.
Günümüzdeki SAHTE RAPOR (Prostat nedeniyle) alarak askerden kaçan "BİLAL" isimli birilerinin kulakları çınlasın.
Doğu ve Güneydoğu'da askerlik yapan bir Başbakan, Bakan, Yüksek rutbeli subay, vekil, bürokrat çocuğu var mı?
Bunlaraın çocuklarının askerlik yapanları varsa da, kışlada 21 günlük misafirlikle bitiriyorlar. Kışlaya gelirken İLİN VALİSİ, yağdanlık vekilleri tarafından getirilip teslim edilir. Teskere alınca da aynı şekilde kışladan alınarak baba ocağına götürülür.
Öz TÜRK evlatları da ASKERLİĞİ TAM OLARAK YAPMANIN BİR NAMUS BORCU olduğunun bilincindedir. Bu hizmeti tam yapmak halkımız tarafından bir şeref sayılırken; malum çevreler de askerlikten kaçış yolu ararlar. Askerlik yapmak isteği, kişinin "VATAN SEVGİSİNDENDİR, ondan kaçma ise HAİNLİKLE EŞ DEĞERDİR."
Kendilerinden başka "MÜSLÜMAN" kalmadığını dillendirenlere "VATAN SEVGİSİ, İMANDANDIR." Hadis-i Şerifini hatırlatmak gerekir.
Bu millet, vatanı seveni ve hainleri ayıracak basirete sahiptir.
Bu güzel anıyı, size has uslüp ile paylaştığınız için teşekkürler.
Tacettin Kumandanım, Senin sayfana gelmeden önce ne okuyacağımı tahmin ederek geliyorum. İki damla gözyaşı bıraktım sayfana. Yüce Türk milleti adına. Sara hastası olan askerimiz(Epilepsi) Mertebelerin en yücesini haketmiştir Hakkın nazarında. Allah razı olsun sizlerden. Böyle güzellikleri yazmaya devam edin, Bende gözyaşı çok her gelişte mutluluk yaşları bırakıyorum sayfanıza. Allahım Böyle güzel yürekli vatan evlatlarını eksik etmesin, onların yüzü suyu hürmetine bu vatanı şerefsizler parçalayamıyacaktır. Şerefsizlere hizmet eden şerefsizler bile.
Kurtuluş savaşını işte bu askerin dedeleri kazandı.Allah iki cihanda yardımcısı olsun bu yüreği güzel insanların.Tacettin bey güzel paylaşımınız için teşekkürler saygılar
Yazarak ve okuyarak ne kadar ilerlediğinizin farkında mısınız Tacettin Bey...Ben hiç bir hata bulamadım. Güzel ve başarılı bir anı yazısı. Hala bir askerin edebiyat yapabileceğine inanamıyorum. Hani hep sert görünürler ya, ondan her halde.
Tebrik ediyorum bu duygulu ve güzel yazıyı. Hak etmiş doğrusu kurdelayı...
Selametle...
Bu yürek yazısını okuyunca göğsüm kabardı. ne yazık ki bir elin parmakları kadar kalsalar da anadolumun bu güzel insanları halen var. Eskiden gerçekten askerliğini yapmayana adam gözüyle bakılmazken şimdikileri el üzerinde ve gemicikleri var. Krem karamel sınıfındalar babalarının erkleri sayesinde.
Güne düşen güzel bir yazı okudum hocam. Yüreğinize sağlık.
Elde olmayan nedenlerden dolayı ancak şimdi okuyabildim.Okudum ve çok etkilendim. Gecenin en güzel ve güzel olduğu kadrda ibret verici öyküsüydü.Kaleminize sağlık.Kutlarım Tacettin bey.
Düz yazıda takdr ve beğeniyle okuduğum bir iki kişiden birisiniz.Yürekten kutlarım arkadaşım,hemşehrim,
KORDELYA tarafından 5/8/2010 1:15:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
gözlerim dolu dolu klavyedeki tuşları seçemiyorum
şu an ki duygumu söyleyimmi hocam
o Rıza kardeşimi öyle bir kucaklamak geldiki içimden
ve alnından kocaman öpmek
ne garip komutanın dediği gibi
daha dün akşam aile yakınımızın oğlu kendisi annesi
genel kurmaya kızıyordu ki
bedelli çıkmadı diye
aslan gibi çocuk
sağlıklı her azası yerinde
ama şu çocuk kadar
yürekli değiller işte
.............
bu vatana bişey olmaz yeminle
böylesi mükemmel insanlar
tertemiz beklentisiz kücücük özlemleri olan
Anadolumuzun bağrında
yetişen yiğitlerim oldukça
...........
var olun emi komutanım
ne kadar hoş ve ne kadar duygulu bir anlatım
ve hayatın taaa kendisi
............
ellerinize kaleminize sağlık
..........
çok saygılar
kalınız sağlıcakla
............
bu güzel sitede dostlarla olmak....yaşanmışları paylaşmak....dostlar sayesinde yazını güne taşımak.....işte en büyük ödül bu değilmi.....yazdığının beğenilmesi yazana güç moral verir motive eder.... bu güzelliğide bu sitenin nadide kişileri yapar.yaz kaldır kimse bilmesin kimse okumasın.....neye yararki....iyiki sizler varsınız.....hepinize saygılar sunuyor hepinizi sevgiyle kucaklıyorum......
Tacettin bey
Bu anlamlı anıyı okurken o anı yaşadım sanki. Sanki orada idim. Sanki o askeri gördüm hayalimde.Sanki bu konuşmalar esnasında orada idim.
O kadar içten ve duru ifadelerdi ki heyecanla okudum. Ama şu an o yiğit askerimizin sağlığını düşünmeden edemedim.
Sonunda ne oldu, askerin sağlığı ne durumda. Terhis olana kadar bekledimi.Lütfen sonunuda anlatın,merakta kaldım.
Günün yazısı olmayı çoktan haketmiş. Tebrikler..
Sizi bütün kalbimle kutluyıorum ve sizinle gurur duyuyorum.
Selam ve saygılarımla
sabihaserin tarafından 5/8/2010 12:27:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili komutanım, Rızalar yüreğinize öyle işlemiş ki, siz de bize işliyorsunuz sevginizin boyutunu...Sayfanızda gülerken bile gözlerim doluyor...Nasıl bir sevgi sağnağıdır; samimiyetiniz, içtenliğiniz, sevgi dolu oluşunuz sayfanız da saatlerce konuk eder insanı...Herbirimizin yüreğine işlediniz siz bu sayfayı...Allah; Rızalardan ve sizden de razı olsun...İnsanlık bitmemiş bitmez dedirttiniz...
Harika yazı kalemini kutluyorum.Hocam güzel anılar,o askerden sonradan haber aldınızmı? Benim oğlumda epilepsi hastalığı vardı erken teşis ve 6 yıllık tedavi sonunda çok iyi şimdi çocukken tedavi oldu çaresi var sara hastalığının muska cıya üfürükçüye değilde çocuğumu türk doktorlarına emanet ettim.burada bu gencin gururla çürük raporu almadan vatanı görevini yapıyor,oysa parası çok olanlar kendine insanım deyipte çürük raporu alan insanları kınıyorum.Bu arkadaş yürekli imiş ona madalya verilmeliydi bence tebrikler hocam puanım 10 saygılar.
t_a_polat tarafından 5/7/2010 11:37:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tacettin sen beni deli mi edeceksin? Gene ağlattın beni. Şu askerlik anılarını yazma
kahroluyorum. Ama okumadan da edemiyorum. Epelepsinin ne denli kötü olduğunu bilirim.
Memleketimizde onları insan yerine koymadıklarını da bilirim. Asker ne kadar haklı
vetanı uğruna can vermek dururken ne diye köyün delisi olsun. Kutlarım seni Sevgilerimle
Değerli komutanımız,
kimliğinize gerçekten yakışır bir sayfa ;okadar anlamlı bir vatan aşkı ki bu,tüm vatan görevi yapacak
askerlerimize çok önemli VATAN aşkı bu,gerçekten sizin bir hastaya gösterdiğiniz ihtimam ve bir Türk askerimizin bu denli fedakarlığı beni çok mütessir etmiştir,yazarımız değerli komutanımızı ,askerimizi yüreğimin sesleriyle alkışlamak ve tebrik etmek düşer bana...
Eğer izin verirseniz FACEBOOK ta yayımlamak isterim sayfamda,sizi tanımak beni çok mutlu ettiği gibi onur yazarımızsınız efendim...
saygılarımı bırakırken ,sayfanızdanTürk askerimize ve size karbeyaz gülleri gönül bahçemden toplayıp tüm satırlara bırakıyorum kabul buyrunuz...
Oya gedik tarafından 5/7/2010 6:45:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Oya gedik tarafından 5/7/2010 6:51:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aslında Hasan oğlu Rıza’nın köyünde ve yurdumuzun genelinde yaygın, adı konulmamış bu töre’nin var oluş amacı milletin gözünde askerlik vazifesinin önemini vurgulamak, arazi olanları toplum nezdinde diskalifiye etmek için toplumun birbirinden habersiz gösterdiği ağır bir refleks. Bu refleks cehaletten olsa gerek, zaman içinde ağırlaşmış, yozlaşmış ve amacının dışına çıkmış.
Günümüzde ise maalesef Rıza kardeşe inat “Allah manda şifası versin” diyebileceğimiz bir anatomik yapıya sahip birçok asker adayı, delikanlılığın raconuna ters, gayri resmi yöntemlerle kıllarını döndürmekte, tüylerini büzdürmektedir. Sırf askerlikten arazi olabilmek için utanmaz bir şekilde kendilerini “pert” etmekteler.
Birileri de tırmalar durur “ülen âlemin kerizi biz miyiz, başlarım böyle aşkın ızdırabına anasını satayım” diyerek.[tırnak içindeki bu serzeniş basın ahlak ilkeleri gereğince sansürlenmiştir. Şayet talep gelirse metnin orijinalini özelden yollarım ;)]
Rıza'nın benzeri bir asker bizim bölükte vardı, kulakları çınlasın, Celalettin. Gözleri görmüyor garibimin, gözlüklerinin camı bildiğin kola şişesi. Buna rağmen çürüğe çıkartılmamak için her şeyi yapıyor, aslanlar gibi. Atışlara gittiğimiz de Celalettin atışa başladığında herkes hedefte toplanırdık, zira en emniyetli yer orası idi
Tebrikler, Selamlar hocam
Bazıları hasta olmadığı haled sakat raporu alır,Vatansever insanlarda hastalığını gurur vesilesi yapar sakatlığa ayrılmaz.Şair diyor ki;"Vatan vatan tabi elbet vatan da,Esrar satanda var karı satanda"Burası Türkiye.Vatanı canından aziz bilenlere,ben türküm diye haykıranlara"Bir gül bahçesine girercesine,Şu kara topraga girenler"selam olsun.Nefis yazınızı kutladım selamla
sayın KOMUTANIM.
bir daha öykülerinizi okumayacağım..ne zaman anılarınıza baksam, gözümün bozuk musluğundan yüzüm ıslanıyor..yazacak o kadar çok şey var ki...ama ben şu şöyle yapmıştı, bu böyle yapmıştı diyerek bu harika hatıranın berrak sularını bulandırmak istemiyorum..ülkeyi sevmek mariret değil, asli görevdir...
hiçbir çıkar beklemeden bu aziz vatanı karşılıksız sevenlere adanan bu harika yazı yine herkesin hiçbir çıkar beklemeden bu aziz vatanı sevdiği inancıyla her kesime ithaf edilsin bence......Allah nur etsin sizi.. Allah razı olsun sizden...
şunu da itiraf edeyim..gönlümün kirini, pasını yıkaması için ağlamaya ihtiyacım vardı.. taşı yine gediğine oturttunuz..sağlıcakla kalınız...
Dost yüreği bir zamanlar peygamber ocağı olan allah allah diye inliyen kim askerliği eker...Vatan ALLAH uğruna kim ölmez ki...kutlarım yüreğini bende asteymen olduğum halde 1982 yılında askerin tabiri ile kadri albay olarak terhis oldum 16 ay yaptım millet kıssa döneme koşarken işim gücüm olduğu halde kıssa dönemi kabul etmedim...İsmim hala ÜSKÜDAR,ÜMRANİYE,ÇAMLICA,HAREM, BAĞLARBAŞIN DA, SÖYLENİR...SEVGİLER SUNARIM...ÇOK HARİKAYDI...
Merhaba Tacettin Bey,
Güzel ülkemizin gözbebeği asker, ne idüğü belirsizlerce uyduruk suçlamalar yöneltilerek durmadan karalanıp halkın gözünde düşürülmeye çalışılırken "güne uygun düşen" bu yazınızı zevkle okudum.Yazım-noktalama yönümden düzgün olması da beni sevindirdi.
Saygılarımla.
Konusuyla, anlatımıyla mükemmel bir yazı.
Olayı seyreder gibi okutmak büyük marifet... Yüreğinize saglık
Çok saygılar Tacettin Yıldırım
Kutlarım
Her insan, onuru için hayatını hiçe saysa ortaya ne güzel bir dünya çıkar.
Menfaatini düşünen cingözlere sebep onurun şekli bile değişti.
‘’Ben de ağabeyim gibi olmak istemiyorum. Ne görev olursa başım üstünedir. Yediğim ekmek, içtiğim su fazla ise, yemem de, içmem de, bir kenarda yatar kalkarım. Nöbetlerimi hep tutarım. Kimseye ayak bağı olmam.Onun gibi askerliği yapmadan gidersem, ailem bu yükü kaldıramaz! Beni görmezden gelin Komutanım!”
Tevazunun zirvelerinde dolaşan bir komutanın içten terennümleri."Beni görmezden gelin komutanım!" Bu cümle insanın iliklerine işliyor.Çünki bizler toplum olarak bu insanları ya aşağıladığımızda hatırladık,yada acıdığımızda .Doğal olarak onlarında bizden bir parça olduğunu görmezden geldik.
"Tezkeresini törenle ben vereceğim! " Varmak istediğimiz son nokta bu cümlede gizli.Duygulandım,üzüldüm ve gururlandım.Bu duyguları usta kalemiyle bizlere yaşatan kocaman yürekli,gönül adamı Tacettin Komutana teşekkür ediyor ,saygılarımı sunuyorum.
Gönlünde vatan sevdası yatan insan ebedi askerdir bu görevi Türklük şuurunu kazandıktan sonra ölene kadar yerine getirir.
Atalarımız boşuna dememişler ''Her Türk vatanı için doğar ve ölür.'' Gelenek ve görenekler insanın davranışlarına katkıda bulunur.Ülkemizin çeşitli yürelerinde olmak kuşuluyla bizim beldede de bu töre ''vatan görevi kutsaldır''mevcuttur.
Şiirinizi ve askeri candan kutlarken;hastalığı(epilepsi-sara-tutarık) için acil şifa dilerim.
Sizin gibi iyi komutanların iyi askeri olur.
Saygımla.
can abiciğim hayatın içinden öyle konuları
gündeme getiriyorsun ki. beğeniyle vede ilgiyle okuyoruz
ve her yazından mutlak bir ders alıyoruz...
yine harika bir yazı gerçeğin üstüne mührünü vurmuş...
sayın Necva kıyak dosta katılıyorum bu yazı sade vekillere değil
başbakanlara cumhur başkanlarına da okutulmalı...
ellerin yüreğin dert görmesin can abim
her dem saygımla
“Çok iyi olur. Şu çelişkiye bak; birileri sağlam olduğu halde çürük raporu alıp askerlikten kaçıyor, diğerleri hasta olduğu halde, askerlik yapmak istiyor.”
BU YAZI ÖZELLİKLE MİLLET VEKİLLERİNE OKUTULMALI BENCE ELLERİNE SAĞLIK
Değerli arkadaşım inan çok duygulandım .
Bu yazılarınız ders niteliğinde düşündüren ve insanları daha duyarlı olmaya sevkeden yazılar
.Benim de oğlum malesef epilepsi hastası ve askerliğini yapmadığı için çok üzülen bir genç.
Onun için beni bir kat daha etkiledi bu yazınız.Daha yazının başından anladım epilepsi olduğunu gizlediğini o askerin.
Ellerinize duyarlı "insan" güzel yüreğine sağlık.Teşekkürler.
tam puanla
Görevinizin ilk yıllarında tanıdığınız,gördüğünüz halkın çocuklarıyla(yani askerlik yapanlar),son dönem askerleriniz arasındaki derin uçurumu üzülerek izlediğinize eminim.Bu hemen her alanda var ve bu bir hastalık...
Yabancılaşma...
Ulusundan,vatanından,insanlarından...
Yabancılaşma.
Gençlere AB/ABD ait düşüncelerini soruyorlar,araştırmalarda röportajlarda;Olumsuz ifadeler var çoğunda.
Sonra...
Nerede yaşamak isterdiniz? sorusuna verdikleri cevap;AB/ABD.
Epilepsi hastası askerinizin değerleri,iç dünyası,
ve günümüz.
Varolun hep.Selam,saygı.
Ben severek gittim,severek yaptım askerliğimi 1960/3 devre .Bu gün çağırsalar yine giderim .Askerliği sevmeyenler,Askeri sevmeyenler ,hainler her zaman olmuştur.Ancak ülkesini sevenler,Askerliğini severek yapanlar her zaman çoğunluktadır.NE MUTLU ÜLKESİNİ SEVENLERE.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENLERE.
Güzel bir anı,güzel bir örnek,güzel bir yazı.Kutlarım kalemini.Selamlarımla kal KOMUTANIM...
Komutan ben öyle insanlar bilirimki askere gitmemek için biryerlerini keser kendini ayağından vurur , kaçar çürük raporu almak için her türlü hileye baş burur..
Ülkemizde bu evlat gibi çok var
Bayrağını Milletini Toprağını seven gururlu evlatlarımız çok var
Yaşanmış bir olay çok güzel anlattınız okurken yaşamış gibi oldum bende duygulandım.
Bu ülke Hasan oğlu Rızalara emanet edilecek .Ulu Önder Atatürk Rıza gibilere güvendiği için ülkenin temelleri çok sağlam kimse korkmasın demişti....
Vataı sevmek bu olsa gerek dilde değil özde sevmek....
Rızanın ve rıza gibi olanların önünde saygıyla eğiliyorum....
.teşekkürler komutan eline sağlık
............selamlarımla
“Çok iyi olur. Şu çelişkiye bak; birileri sağlam olduğu halde çürük raporu alıp askerlikten kaçıyor, diğerleri hasta olduğu halde, askerlik yapmak istiyor.”
Yazıyı kısaca özetlemiş aslında.
Okurken yüreği kabarmayan veya gözleri dolmayan var mıdır?
Eğer varsa da zaten o bu Vatanı sevmiyordur.
Sevgi ve saygılarımla...
Tacettin bey
Bu milletin genleri ile oynamadan evvel bu millet o asker gibi onurlu gururlu bir milletken. dış güçler ve bazı cemaat adı altında masonik faaliyet gösteren işbirlikçiler ve uzantıları sayesinde Türk Ordusu dinsiz, aklına eserse ihtilal yapan hatta vatandaşını öldürmek ve kaos çıkarmak için örgür kuran bir kurummuş gibi gösterilmek süretiyle Türk milletini allah resulunun dahi övdüğü Türk ordusundan sogutmayı kısmen başardılar.
Bu işe çanak tutanlar sinsi sinsi yetiştirildi ve buğün devletin tam zirvesine kadar geldiler. Belli ki bunlar Türk kanı taşımamakta, o yüzdende Türk e ve Türk Askerine kinlerini her daim kusmaktalar.
Diliyle ,kültürüyle ,coğrafyasıyla bölmenin eşiğine getirdikleri ülkemde kandilden gelen üç beş çapulcuyu devlet adına dağda bayırda karşılatmanın ardında onlarıda bölünecek (bu bence rüya) coğrafyanın askeri gibi gösterme çabasından başka bişi değildir.
Bu milleti ve bu Necip Türrk Milletinin Şanlı Ordusunu allah soysuz ve kansız siyasetçilerden korusun.
selamlarımla
Tacettin Abi, son karakol saldırısında da bir Mehmetçiğin, buna benzer bir kahramanlığı sayesinde, şehit sayısının azalmasına ait haberi dinlediğimde, o er ile gurur duymuştum. Ülkemde bunca kahraman varken, umudumu hiç yitirmiyorum. Bırakın gerisini bunlar yeter bize. Tebrik ediyorum abi. Sevgi, daygı ve selamlarımla
Bu yazım……hiçbir çıkar beklemeden bu aziz vatanı karşılıksız sevenlere adanmıştır.
TUTARIK
“Size bahsettiğim asker bu komutanım!”
“Bin dokuz yüz altmış dokuza üç, Hasan oğlu Rıza Bitlis, emret komutanım!”
“Oğlum geçmiş olsun, sen hastaymışsın”
“ Sağ ol komutanım; hasta değilim.”
“Evladım bak, Tacettin Komutanın öyle diyor. Arada bir bayılıyormuşsun.”
“Çok az oluyor; ama şimdi çok iyiyim.”
“Oğlum seni hastaneye göndereceğim. Güzelce bir muayene ol, sonra sağlık kuruluna çıkacaksın. Oradaki verilecek karara göre hareket ederiz. Askere gelirken seni muayene etmediler mi?’’
“Ettiler komutanım; sağlamım.”
“Ağlamadan konuş oğlum! Bu hastalık sende önceden var mıydı?’’
“Bu hastalık değil komutanım; arada bir oluyor. Soğan kokusu iyi geliyor. Ben hasta değilim komutanım”
“Allah, Allah nedir bu Tacettin?”
“Komutanım günlerdir konuşuyorum. Hasta değilim diyor. Bu sıralar bayılmaları arttı. Geçen hastaneye gönderdim. Muayene olmadan gelmiş. Ben de durumu size arz ettim.”
“Oğlum neden muayene olmuyorsun, niçin hastalığı kabul etmiyorsun, bu fırsatı neden reddediyorsun? Şaşırdım kaldım…”
“Komutanım ben hasta değilim.”
“Öyleyse niye bayılıyorsun?”
“Ben bayıldığımı bilmiyorum ki, komutanım; bilsem bayılır mıyım?”
“Bak oğlum hastaneye git; sana kesin rapor verirler. Elverişli değilsen, çürüğe ayrılır, askerlik ten de kurtulursun”
“Ben askerlik yapmaya geldim komutanım!”
“Ama hastasın evladım.”
“Komutanım bakın ben çok iyiyim. Her verilen emri, elimden geldiğince eksiksiz yapıyorum.”
“Komutanım görevden yana hiç kusuru yok; ben memnunum. Çok çalışkan biri; fakat iyileşmesini istiyorum.”
“Dedim ya komutanım; ben askerlik yapmak istiyorum!”
“Oğlum bu işin şakası olur mu? Neden bu kadar ısrar ediyorsun? Bak bizler sorumlu duruma düşeriz.”
“Komutanım ağabeyim de, küçük kız kardeşim de, bende de aynı dert var. Tutarık diyorlar. Bu dert bizi yedi bitirdi. Gitmediğimiz doktor, gitmediğimiz hastane, gezmediğimiz hoca, tekke kalmadı. Her türlü ilaç, muska fayda etmedi. Ağabeyim askerden bu dert yüzünden erken geldi. Tezkeresinde askerliğe elverişli değil yazıyor. Çürüğe çıkarmışlar. Şimdi onunla köyde kimse konuşmuyor. Lafı sözü dinlenmiyor. Adam yerine koyan yok. Kız bile vermiyorlar. Yaşayan bir ölü, dünyaya geldiğine bin pişman, bana dedi ki;
‘’sana da bunu yaparlarsa, benim gibi olursun, kabul etme! Baktın gücün yetmiyor, sakın köye gelme! Kendini öldür daha iyi.’’
‘’Ben de ağabeyim gibi olmak istemiyorum. Ne görev olursa başım üstünedir. Yediğim ekmek, içtiğim su fazla ise, yemem de, içmem de, bir kenarda yatar kalkarım. Nöbetlerimi hep tutarım. Kimseye ayak bağı olmam.Onun gibi askerliği yapmadan gidersem, ailem bu yükü kaldıramaz! Beni görmezden gelin Komutanım!”
“Tamam ağlama yeter. Beni de Tacettin’i de ağlatıyorsun. Allah , Allah, Tacettin çabuk bunu götür! Ne yaparsan yap! Askerliği bitene kadar idare et! Terhis tarihi gelince, bir gün önceden haberim olsun. Tezkeresini törenle ben vereceğim! Kapıda benimle görüşmek isteyen birileri varsa komutan müsait değil de”
“Emredersiniz komutanım! Rıza’yı revir sorumlusu yapıp, devamlı doktor kontrolünde tutacağım.”
“Çok iyi olur. Şu çelişkiye bak; birileri sağlam olduğu halde çürük raporu alıp askerlikten kaçıyor, diğerleri hasta olduğu halde, askerlik yapmak istiyor.”
“Evet komutanım. Bu güzel memlekette onlardan da çok var… Bunlardan da…”
NOT: Tutarık: epilepsi, sara ….hastalığının bazı yörelerdeki ismidir
TACETTİN bey kutlarım çok güzel herkesin ders alması görmesi okuması gerektiğine inanıyorum kalemine yüreğine sağlık tebrik ederim.keyfle zevkle hazla okudum.
ne garip ...
bile bile şahadet parmağını hızara kestirip askere gitmeyenleri biliriz..hatta kaytarmak için yüklü paralar harcayıp paşa yada bakan torpili arayanlar tanıdık...
Anadoluda böyledir eski bir gelenektir.Askerliğini yapmayana erkek demezler kız vermezler...Askerlik biraz da bu milletin en iyi bildiği meslek..bu milletin vatan sevgisi böyledir...Çürüğe ayrılmak ar gelir zor gelir aileye...O kınalı kuzular değilmidir her gittiği yerde görev yapan,kantinlerde gazınolarda ankaranın göbeğinde askerlik yapmaya askerlik mi denir..gidiyor doğuya,afganıstana,kıbrısa...seve seve düşüyorlar toprağın kara bağrına...vatan bu yüzden var bu yüzden bayrak var...
İhtiyar durup durup bir yazı yazıyorsun inceden dokunduyorsun zülfiyare..bu tarzını seviyorum senin...
Bu arada uzunca bir yazı yazarak izah edecektim ama bu toynak tacettin yazıları defteri bıktırmasın diye burada da yazayım...
Benim ufak tefek takılmalarımı ciddi sananlar da varmış..Hatta araya girmek isteyenlerde oldu yapmayın ayıp oluyor diye...
önce şunu diyeyim sevgili dostlar
Ben bu Tacettin ağabeyi çok severim..O da beni çok sever...Benim ona saygsızlık yapamak gibi bir ahamaklığım olamaz..Takılıyoruz gülüyoruz biraz geyik yapıyoruz o kadar..Saygı da sevgide kusur etmek hakkım bile yok.aksine onun kulaklarımı çekme ve zılgıt atma hakkı daima vardır..
Takılırız ederiz ama saygımızda eksiklik olmaz yol yordam ve edep hatta had bilme sorumluluğum vardır..
O benim tonton,ihtiyar ağabeyimdir..iyiki vardır dediğim can dostlarımdan biridir.Allah uzun ömürler versin...
Saygılar sevgiler can ağabey...ben yine de buluyrsam senin bir açığını asarım seni ankara da iğdenin dalına:)))))
tacettin yıldırım
Nasıl duygulandım anlatamam.Gerçeklere parmak basan duyarlı , asil yüreğiniz varolsun hocam.
Halka mal olmuş politikacısından tutunda, sanatçısına... evet bir çok kişinin askerlikten çeşitli bahanelerle bertaraf olduklarını okuduk, okuyoruz malesef.Ve böylesi yiğit Anadolunun bağrından yetişmiş asıl gitmemesi gereken kendisiyken canını hiçe sayıp o kutsal ocakta pişmeye hazır ve nazır olanda.
Yine mükemmel bir yazıydı.Büyük beğeniyle okudum.Sağolun varolun hocam.
Selam ve saygılarımla.
Evet; bu ülkede sağlam olup da askerlikten kaçanlar da var , her şeye rağmen askerlik yapmak için can atanlar da var !
Aradaki fark, bazılarına göre çok küçük ; vatanını sevmek, vatanını satmayı sevmek gibi bir fark !
Birileri bir karışı için canını veriyor, birileri de orman orman satıyor, peşkeş çekiyor.
Bu halk ve bu vatan, uğruna can verenleri de, hainleri de asla unutmayacak !
Vatan sevgisi gerekirse uğrunda canını vermektir. Türkiye Cumhuriyeti bu sevgiyle dolup taşan yürekler sayesinde kurulmadı mı.. Çok duygulanarak okudum. Böyle evlatlarımız olduğu sürece gözüm hiç arkada değil.... Yine çok güzel bir anlatımdı usta kalem binlerce teşekkürler... Saygılarımla....