- 1245 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GURBETE YOLCULUK
Gündüzün ilk belirtisi , habercisi tan yeridir.Tan attı mı , karanlıktan aydınlığa yavaş ama akıcı bir hareketlilik olur. Biz insanoğulları içinde aynı durum geçerli değil mi ?Anne karnındaki ilk yolculuktan sonra kendimizi gerçek hayatta buluruz .Neymiş bu gerçek hayat derseniz? Asgari ücretle hayat gemisini yürütmek,hiçbir sosyal güvencesi olmadan helal bir lokma için çalışmak hayatın ta kendisidir.
Hayat eskiden günlük yapılan bir yürüyüş iken şimdilerde ise adeta bir yarışı andırıyor dersek yalan olmasa gerek.Ha bu yarışta şartlar ve imkanlar eşit mi derseniz? Buna da inanmayı beklemek abes olur.Kimileri bu yarışa pole pozisyonunda kimi ise baya geriden başlar.Doğuda şark vilayetlerinde bir talebenin yarış kategorisi farklı iken metropol illerinde bulunanların ise kategorisi daha farklıdır.Şarktaki talebeler yarışa bide gurbet kategorisinde yarışmak zorunda kalırlar ki buda yarışın çok önemli bir noktası hatta kopma anı bile olabilir.
Gurbet kelimesi için bazılarımız için çok şey ifade etsede birçok kesim için sadece altı harf bir kelimeden ibarettir.Gurbet deyip geçmemek lazım.Bazen o kadar çok şey alırki senden. Azrail gibi vakitsiz ve habersiz sahip olacağın birçok şeyini alır.Gurbet Bazen aileni, bazen çocukluğunu bazen ise hayallerine bile sığdıramadığın çocukluk aşkını.Gurbetin acı şerbetinden ilk içenler o kadar sıkıntı yaşarki çölde sahrada sanır kendini.İlk gurbet,ilk ayrılık,ilk uyku ilk yalnız yemek yalnızlığın ta kendisidir.Hani biri size yalnızlığı tarif etmenizi isterse bu kelimelerden daha güzel ifade edebilecek bişey bulamazsınız.
Gurbette mutluluğuda hüzünüde , daha bir çok şeyide yalnız yaşarsınız.Hem sağında hem solunda kimsecikler yoktur.Varsa bir muhabbet kuşun, yoktur senden mesudu.
Sıla özlemini bazen bir telefon bazen tanıdıktan bir haber azıcıkta olsa bastırır bu özlemi.Gurbet özlemi,öyle bir duygudur ki varlık içinde yokluğun ta kendisidir.Gurbeti yaşayan insanların halini en iyi leylekler ifşa eder.Leylek gibi yazın ailenle kışın da başka diyarlarda kurarsın yuvanı.Ne geldiğin bellidir ne gittiğin.Bu yolculuğa çıkanların bir çoğu anadolunun farklı ücralarında aynı duygularla yaşarlar gurbeti.
Zahmetsiz Rahmet olmaz.Sıkıntıyı çekmeden hayat merdivenlerini çıkarsan , ilk sarsılmada aniden tepe taklak olursunuz.Hiç kimse konumunu yada koşulunu küçümsemesin.Herkes çektiği sıkıntının karşılığını almak için didinmelidir.Cefasını kendisi çekip, sefasını başkasına yaşatmamalıdır.Gurbet kelimesi belki alnımıza yazılmıştır, belki de bize gideceğimiz limanı ebediyeti hatırlatan bir pusula işlevi görür.
Gurbette pusula olmazsa olmazlardandır.Lakin önemli olan o pusulaya nasıl hükmettiğindir.Gurbette biçok pusulanın kuzeyi de ,batısı da, doğusu da sıladır.Pusuladaki yönleri nasıl ki okumak için ışığa ihtiyacım var ise gurbette de ayakta kalmak için sevgiye o derece ihtiyaç duyarız.Kimi insan o sevgiyi bir yarda kimisi hayatın bir meşguliyetinde arar.Ama önemli olan bu anlarda doğru yöne ve kişiye yönelmektir.Bazen pusulanın gösterdiği istikamete hareket ederken kendimizi bi boşlukta bazense uçurumun kenarında bulmamız içten bile değil.
Gurbet bazen kaderdir,gurbet çetin bir sınavdır,gurbet geçilmesi gerekb bir engeldir.Asıl önemli olan gurbeti zindana dönüştürmemektir.Yoksa gurbetin zindanı hiçbir şeye benzemez.Gurbette zindan etrafı beton yığınlarıyla örülü yüksek duvarlar, gardiyan yaşamda ki kural koyucular, avlu ise evle iş arasındaki mesafedir.Hayatta olduğu gibi gurbeti yaşayan bi çok kişi kader mahkumları gibi masum olduklarını düşünür,düşündüklerinide her ortamda dillendirirler.Ama gel gelelimki kimse, gurbetin bir sahne kendisinin de oyunda yer alan bir karakter olduğu aklına bile gelmez.Daha önce de ifade ettiğimiz gibi gurbet tek kişilik oynanan bir oyundan ibarettir.Sen galipsen hayat aynen devam eder, lakin mağlup isen hayat unutturur seni.
Gurbet birçoğumuz için kaçınılmaz bir sonun başlangıcıdır.Güzel başlayıp kötü sonlandırmak kolay iken, güzel devam etirebilmek zor olandır.Hani bir deyim vardır ’’ Her şey aslına döner’’ diye.Eğer kaderimiz gurbet diye yazılmışsa,kalemimiz gurbet diye karar verilip kırılır,sılaya kavuşmak ise kaderimiz,alın yazımızın mürekkebi daha kurumadan kavuşuruz özlenen ve beklenen sılaya...