- 2338 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
09 MAYIS Anneler günü
10 MAYIS Anneler günü
KIYMETLİ OKURLARIM;
Anneyi anlatmak için oturdum bilgisayarın başına. Ama anladım ki hiç de kolay değil, tüm yüreğimizle sevdiğimiz, saydığımız bu muhterem kadınların yüceliği nasıl anlatılır. Dokuz ay bizleri karnında taşıyan, taşırken gururlanan, kendi bedeninde bir can oluşturan, daha karnında iken kalbinden kalbimize sevgisini aktaran, bizler için çekinmeden canını veren, bu yüce insanları bir gün değil her gün başımıza taç yapsak yeter mi? Hayır yetmez. Ya sonrası ömrümüzün her gününde, bizimle ağlayan, sevincimizle mutlu olan, hastalanınca hasta bakıcı olan, ömrünün her gününde ve gecesinde yüreğinin içinde yaşattığı bizleri bir ah bile demeden, sabırla, sevgiyle, nadide çiçekler gibi büyüten, annelerimizi sevgiyle analım. Bakınız;’ sevelim’ demiyorum. Çünkü hiçbir evlat annesinin sevgisini kalbinden koparıp atamaz. Onlar sevilmeye laik muhterem insanlardır. İsterseniz bir de anneler günü nasıl oluştu diye tarihe bir göz atalım. Seven yüreklerin feryatlarını dinleyelim.
Anneler günü 1600’ lü yıllarda İngilizlerin ‘Anneler Pazarı’ nı kutlamalarıyla başlamış. Daha sonra Hıristiyanların ruhani bir güç olan ‘ Anneler Kilisesi’ ni onurlandırmak için böyle bir gün başlatılmış. Ve uzun yıllar devam etmiş.
Anneler Günü resmi olarak Amerika Birleşik Devletleri’nde Şair Julia Word Hawe Paskalya Yortusunun dördüncü pazarını kendi şehrinde ilan etmiştir.
Yıllar sonra Philedelphia (filedelfia)’da yaşayan Anna Jarvis adındaki bir genç kız annesinin ölüm yıldönümü olan mayısın ikinci pazarını Amerika’nın bütün eyaletlerinde kutlanmasını arzuladı. Annesini o kadar çok seviyordu ki onun ölümüyle yıkılmıştı adeta. Bunun için tüm annelerden, gazetelerden, halktan yardım istedi. Öylesine çılgın bir girişimle ortaya atıldı ki ona tüm annelerden mektuplar geldi. Gelen mektupları gazetelerde bastırdı. Bu çok büyük bir ses verdi. Parlamento buna ilgisiz kalamadı ve emeğinin semeresini 1911 yılında Mayıs ayının 2. pazarı hükümet kararıyla kesinleşti.
Ülkemizde ise 1955 yılından beri Anneler Günü Kutlanıyor.
Bu arada Türkiye, Danimarka, İtalya Avustralya, Almanya, Belçika ve daha bazı ülkeler ayni tarihi kabul ederken İngiltere ve daha birçok ülkelerde anneler günü ulusça belirlenen değişik tarihlerde kutlanmaya başladı.
Biz Türkler her zaman annelerimize saygılı olmuş, annemizi her varlıktan üstün tutmuşuzdur her zaman. Hatta annelerimiz için birçok atasözü de üretmişizdir.
Mesela: Cennet anaların ayağı altındadır.
Ağlarsa anam ağlar gerisi yalan ağlar, gibi deyimlerle annemizi yüceltiriz. Ayrıca başka ülkelerin tersine Anavatan Anadil diyerek de annemizi yüceltiriz…
Kalbimiz onunla olmanın huzuruyla dolar taşar. Ne şekilde olursa olsun, annemize sevgimizi gösterelim. Bu hiçbir yaş için geç kalınmış değildir. Anneler gününde bir küçük hediye ile onun gönlünü alalım. Daha olmadı kırdan toplanan bir demet papatyanın arasına bir iki gelincik katarak onun ruhunu okşayalım. Ona resim yapalım, yapmasını bilmiyorsak bile, bir şeyler çizelim. Şiir yazalım. Yüreğinizden gelen sözleri içine dökelim. Bir mektup yazalım. Yalnız unutmayalım ki bir annenin yüreği satın alınamayacak kadar yücedir. Eğer hiçbir şey yapamayacaksanız yatağına bir tepsi içinde bir kahvaltı götürün onu bugün şımartın. Yüreğine ne kadar çok sevdiğinizin tohumlarını atın. Beyler hanımlarınızda çocuklarınızın annesidir unutmayalım. Onlara da saygıda ve sevgide kusurumuz olmasın. Onu da bu gün mutlandırın. Ve eşinizi de bugün şımartın…
Eğer çevremizde anne olmayan bir kadın varsa onu da incitmeden bir gül, bir karanfil, bir çiçekle gönlünü alın. Bütün kadınların yüreklerinde anne şefkati vardır. Hepinizin anneler günü kutlu olsun. Sevgimle sizleri yüreğime kilitledim. Ve tüm anneleri de…
ARKADAŞLAR BU ANNEMİN GENÇLİK RESMİ EN AZ 65 SENELİK
Gülay Somer Birkl
YORUMLAR
canım benim bu yazını okumakta çok geciktim kusura bakma nekadar içten nekadar güzel anlatmışsın hele annenin resmi melek gibi bakmaya doyamadım zaten tüm anneler melek benim içinde kalemini gönülden kutluyorum sevgilerimi bıraktım sayfana kucak dolusu güllerle
GÜLAY BİRKL
Teşekkür ederim Neşecim seni sevgiyle kucaklıyorum
çok içten çok ta duygu dolu yazı okudum aslında geç kaldım özür diliyorum DOST affına sığınırak
şiir lerin de anında ileti aliyorum ama yazılarda alamıyorum
kalemin hiç susmasın
yüce rabbim uzun ömürlerde tüm güzel MUTLULUKLARI nasip etsin sana ve sevdiklerine can dost
LALELER diyarı muş elinden sevgi saygılarımla..YOLDAŞ
GÜLAY BİRKL
SEVG DOLU YÜREGİN HER DAMİM BU KADAR GÜZEL SEVGİLERLE
DONANSIN. BODRUM YALIKAVAKTAN SEVGİLER.
yüreğine sağlık harika bir yazı okudum. anneler günün kutlu olsun.
bütün annelerin anneler gününü kutluyorum ellerinden öpüyorum
genç yaşlı farketmez o ki anne olmuş elleri öpülmeye değer.
sevgiyle....
GÜLAY BİRKL
YÜREĞİM MUTLULUKLARLA DOLDU
SENİ SAYFAMDA GÖRDÜĞÜM İÇİN
YORUMUNA VE BEYENİNE
DE AYRICA MUTLU OLDUM
SEVGİLERİM SENİNLE
BÜTÜN ANNELERIN ELLERINDEN ÖPERIM
SIZINDE ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
saygilar....slm,lar..
GÜLAY BİRKL
ONUR DUYARIM OKUYUP BEYENDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
SEVGİLERİM SENİNLE CAN DOSTUM BENİM
Bütün anneler güzeldir ; resimdeki anne de öyle elbet.
Anne sıcaklığı, sevgisi, şefkati görmemiş çocuklar, diledikleri kadar değerli, yararlı besinlerle beslensinler, isterse ömürleri boyunca varlık içinde yüzsünler ; daima açtırlar, doymamış ve bir tarafları eksiktir. Her şeye değer o sıcacık kollar, o sevgi, o şefkât. Hiç bir çocuk annesizliği, sevgisizliği hak etmiyor aslında. Hiç bir anne de yavrusundan kopmayı hak etmiyor. Annesiz ya da yavrusuz yaşanan yuvalar yuva bile değildir, olamazlar da.
Allah hiç bir çocuğu annesiz, sevgisiz bırakmasın ! Hiç bir anneyi de yavrularından ayırmasın...
GÜLAY BİRKL
VE YAZDIĞIN HER KELİME HAKİKAİN AYNASI
EVET HİÇ BİR ÇOCUK SEVGİSİZLİĞİ HAK ETMİYORNE ANNEYİ EVLADINDAN AYIRMALI NE EVLADI ANNESİNDEN
SEVGİLERİM SENİNLE CANNNN
Çok teşekkürler bu güzel yazıyı bizimle paylaştığın için sevgili Gülay. Senin de anneler günün kutlu olsun.
sevgilerimle...
GÜLAY BİRKL
seninde bu güzel günün kutlu olsun ellerinden öpüyorum.....sevgiyle gururla