Günbegün Notlarım 64/İNSAN NEYE ALIŞIRSA, ONA (B)ULAŞIR...
.........................................
İnsan neye alışırsa, ona b-ulaşır...
Serseri olmak istiyorsa, bela işlere kendini verir. Dünyayı satma, dünyayı boşverme adımlarına atar zamanlarını. Vakitlerini boş uğraşlarla sürdürür...
Bir mesleğe atılmak istiyorsa, emeklerini o yönde kullanır. Dersini çalışır. İyi ve çalışkan arkadaş edinir kendine. Kitap okur. Aynalarda gerçeğiyle yüzleşir. Riyakar olmaktan kaçınır. Hayatı anlamaya yanaşır düşünceleriyle. Makbul fikirleriyle yarınlarını bir plan dahilinde hayal eder. Düşsüz kalmamak için, hayatın içinde olmaya özen gösterir...
Hangi sıfatı kazanmak için çabalıyorsa, o sıfata er geç kavuşur. Davranışlar ne yöndeyse, alışkanlıklar da o tarafa doğru kayar. Bu iki kere ikinin dört ettiği gibi aşikar bir durum. Halimiz, yaptıklarımız ve ettiklerimizin sonuçlarıdır...
Ve hangi yolu seçerse, o menzilde kendine memleket bulur. Düştüğü yer, varlığının yansımasıdır. Gittiği şehir, yüreğinin heyecanıdır. Mola verdiği durak, mazinde geçirdiği anılarıdır ve geleceğe bakacağı penceresidir sonraki bakışları...
...............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
6 Mayıs 2010,,,19.34
Mardin
YORUMLAR
Ve hangi yolu seçerse, o menzilde kendine memleket bulur. Düştüğü yer, varlığının yansımasıdır. Gittiği şehir, yüreğinin heyecanıdır. Mola verdiği durak, mazinde geçirdiği anılarıdır ve geleceğe bakacağı penceresidir sonraki bakışları...
Mükemmel kutluyorum. Saygılarımla...