- 1143 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÇARESİZ ANNELER
DİKKAT ! Çocuğu olmayan anne babalar,şimdi ne kadar üzgünsünüz çocuğumuz yok diye..öyle değilmi ?.öncelikle şunu söyleyeyim,çok şanslısınız.sonra her şey ALLAH’ın taktiri ilahisi,ne bir adım öne ne bir adım geriye,ol demezse yaprak kımıldamaz.sadace neye kızarım biliyormusunuz;ağzı torba olmayan,iki lafı bir araya getirip konuşamayan,her şeye maydonoz olan tırıvırılara kızarım. ANLATMAYA GEREK YOK ONLAR KENDİNİ BİLİR.
Genellikle kimsesizlerin ziyaretine,her zaman olmasada zaman zaman gider hatırlarını sorarız.böyle günlerin birinde çeşitli hediyelerle birlikte kimsesizler yurdunu ziyarete gittim,toplamda otuz iki mevcudu var ,oradaki insanları görüp o anı yaşamanızı çok isterdim.hepsinin yüzlerinde gül açıyor,herkez bir yakınını arıyordu ,acemi birliği gibi.yakını gelen ya bir köşeye çekilip sohbet ediyor veya bahçede çayve misafirlerin getirdikleriyle piknik yapıyorlar.
herkez birini buldu, köşede yaşlı teyze ve koğuşta rahatsız bir dede kalmıştı,onları yalnız bırakacak değildim herhalde.selam verdim teyzemin pamuk gibi ellerinden öptüm,teyze boynuma kulağıma sarılıyor bırakmıyordu, belliki özlem,hasret ağır basmıştı. yüzünden nur akıyordu...yavaş yavaş sohbete başlamıştık,teyze konuştukça açılıyor, açıldıkça da konuşuyordu ,sağdan soldan derken iş çocuk meselesine geldi,boşa değildi benim boynuma kulağıma sarması,teyzem çok dertliydi anca anlamıştık anlatmak istediğini ...teyzem daha fazla dayanamadı...üç evladı var ikisi erkek ,biri kız, erkeklerin durumu haddinden fazla iyi üç yılda iki kez ziyarete gelmişler ,oda - ateş almaya sanki-yarım saat ,,zenginlik mal, mülk bir anneyi nasıl unutturabilir. teyzemin gözleri kan çanağı olmuş amma yüzündeki tebessümü hiç bırakmamış.ANNE ..belkide evlatlarım gelirse beni üzgün görmesin diye kendini mecbur hissediyor zavallı teyzem.
Kızı ne yapsın oda elin eline bakıyor,gerçi ara sıra ziyaretine geliyormuş ama oraya kadar.sonradan yaptığım ufak bir araştırma işin boyutunu tamamıyla ortaya çıkarmıştı. Oğlanlarda eşlerinin kurbanı, şimdi böyle maalisef, EMİR DEMİRİ KESER’müsade ederseniz eğer ben bu kalpsiz,vicdansızlara,sizlerden özür dileyerek en büyüğünden,--ŞERREFSİZ-demek istiyorum ve dedim.ANNE hiç bir zaman başkalarına tercih edilmemeli ,edilemez.oh, ne iyi anne orada sefilliğin,çaresizliğin her türlüsünü tadacak,gafiller de gününü gün edecek. Zaten insan olsalar, o ekmeği yiyemezler,elleri titrer.boşa dememiş atalarımız,-ANA GİBİ YAR BAĞDAT GİBİ DİYAR olmaz diye, kimse kimsenin hakkını yiyemez,ne burada,ne orada,herkez kendini kandırır.o günkü üzüntüm hiç bir zaman aklımdan çıkmayacağı gibi, bana yaşama dört elle sarılmamı ,her fırsatta,yardıma koşmamızı öğretti. şimdi soruyorum,işte evladın durumu, sizler zaten gönüllerimizin annelerisiniz.. sizleri unutmak ,cehalettir,felakettir.umarım hiç kimse o durumlara düşmez,bizde bunu hiç istemeyiz. ANNELERİMİZ:Sadece (1)bir gün değil her gününüz mutlu olsun.
- ’NE YAPARSAN YAP ANAYA MUHTAÇSIN’
----CENNET ANALARIN AYAĞI ALTINDADIR. ( S.A.V. )
(ÖYKÜ MEHMET SANCAK’A AİTTİR.
YORUMLAR
Aslında annelerin babaların huzur evlerine yoksulluğa yalnızlığa terkedilmeleri yanlış..Küçükken anne baba bakarlar yaşlanınca o kadar çocuk onlara bakamaz neden..Hem duaları alınır hemde bereketlenir..
Bir torba gibi anne babalarını özel yerlere daimi hastalık dışında yatıranlara karşıyım..Güzedi yazınızın konusu..
Onlarada Onların çocukları yapar devran döner gün gelir..Etme bulun dünyası dünya..
Allaha emanet olunuz selam ve dua ile..
mehmet sancak
Mehmet SANCAK
( Duyguların şairi )
Yazınızı içtenlikle kutlarım. Anne ve babalrımız bizim her şeyimizdir. Eş için anne, anne için eş terk edilemez. yok illaki ikisi arasında bir seçim yapılması gerekiyorsa, aslında gerekmemeli.
Diyelimki öyle bir sonuçla karşı karşıya kalındı. İşte o zaman anne diyebilmeli. İnsanlar bir kaç kez evlenebiliyor; ama anne hayatımızda tektir ve yerini hiç kimse dolduramaz. Yine de hassas noktayı iyi kavrayıp, ne anneyi, ne de eşi üzmemeli. sevgilerimle...
mehmet sancak
Mehmet SANCAK
( duyguların şairi )
Yatalak olsun yanımda olsun diye feryat eder bazı evlatlar; bilirler ki, yaş kaç olursa olsun dayanaktır analar...
Yazık! yerli yerince davranamayan insan bozuntusu mahlukatlara,Az söylediniz bahsettiğimiz ANA...
Şayet bir ana terk ediliyorsa gün gelir yar da terk edilir...Terk edenlere ve ettirenlere böyle günler diliyorum... Anlam yüklü; gözyaşlarına boğan bir yazı okudum sayfanız da..Yüreğinize sağlık...
mehmet sancak
...özür dilerim tam size yorum yazarken birkaç söz aklıma geldi unuturum diye, ama o dörtlüğü sizinle paylaşacağım,gerekli düzeltmelerden sonra yarınki şiirimizi yazarız...duyarlılığınız için teşekkür ederim.saygılar.
çok ararsın amma bir türlü bulamazsın
hiç bir şeye yaramaz,feryadın,yaşın
zehir olur bir lokma yediğin tatlı aşın;
hem burayı karalar,hemde orda yanarsın.
Nilgün Akçay
Analar kıyamaz evlatlara;
Değil Cehennem ateşi bir kor'a
Evlatsa haince planda
Ana huzur evi yolunda...
Olsun der Ana, evlat ele karıştı
Acep evlat ne ola...
Bir satırda benden ola
Anam sen olmasan bu alem nice ola...
Dörtlük dedim biraz ileri gittim kusur ise af ola...:) Yarın ki şiirinizde buluşmak üzere...
Çok güzel bir konuyu işlemişsiniz. Rabbim herkese, vatana millete hayırlı, ana baba kıymeti bilen, hayırlı evlatler versin.
O yaşlı teyze, oğulları doğduğunda kimbilir ne kadar sevinmişti!
Saygılarımla...
mehmet sancak
kutlarım güzel yazınızı...anneler kadar değerli hazine yoktur...esen kalın