- 5687 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR....(1)
Fotoğraf:Bafra’da Cumhuriyetin ilk yılları; Cumhuriyet Kutlamaları,Serbest Cumhuriyet Fırkası tarafından,(29 10.1930)
Rodopların Asil Kadını.
Gönlüme o kadar büyük bir ateş düşürmüşsün ki ,anlattıklarını unutamıyorum...Köyünün o güzelliğinin tarifini isteyip, en çok nereye benziyor diye sorunca ,hafiften burnunu büküp;buralara hiç benzemiyor deyişin hala belleğimde...
Geçen hafızama bir, bir ektiğin o unutulmaz bilgilerle internette müthiş bir sörf yaptım...İnanmıyacaksın ama verdiğin her bilgiye teker teker ulaştım..Ne kadar büyük bir keyif aldığımı anlatamam...
Söylediklerin hepsi Tarihi Hakikatler Kapsülü,hangisine ilgi duyup açsam beni gizem
dolu mekanlara götürüyor...
Siz Anadoluya geldikten ,takriben üç yıl sonra köyünüzün ismini değiştirmişler..Tarihi
15.11.1926...Dramadan İskeçeye bağlamışlar güzel köyünüzü...1937 yılına kadar yoğun bir resmi ikamet olmamış yerleşkede...Daha sonra Anadoludan gelen Pontuslular iskan edilmiş...Yunanistanı yönetenler en az senin kadar aşık olmuş bölgeye ve Milli Park ilan edilmiş, çocukluğun ve genç kızlığının geçtiği o güzelim topraklar...
Hani her sabah gözlerinizi açınca gördüğünüz o güzelim defne ormanları var ya, harika yere verilen yeni ismin ilham kaynağı olmuş...
DAFNONAS....Yani Defneler...
Batı Trakyali Türklerin ifadesi ile GEDİKLER....
Babaannelerin Sultanı! şimdi sana hak veriyorum ki anlattıklarında eksiğin var fazlan yokmuş..İlk işim fırsatını bulunca oraları görmek.O günü iple çekiyorum..
Sevinerek söylüyorum ki evlerinizin bir kısmı bu gün hala ayakta...Geçtiğiniz köprüler,yıkıkta olsa ilk günkü cazibesini koruyor kanımca...Hatta Yunanlı turizimciler internet sitelerine fotoğraflarını koyup- eski evleri ile ünlü-spotlarıyla bölgeyi tanıtıyorlar...
Karasu yine heybetiyle nazlı,nazlı akıyor..Yükseklerden çekilen o müthiş fotoğraf kareleri senin anlattığın şekilde;yılan gibi kıvrılarak süzülüyor o görkemli ırmak Egeye doğru.Atları rahmetli dedemin söylediği gibi yine meşhur...Misafirlere at safarileri bile düzenliyorlar..Kovanlarınızın düşmanı,uzaklara gitmeye korktuğunuz o boz ayılar ,turizmin en önemli nesnelerinden olmuş...Verdikleri pozlar görülmeye değer..
Dramanın adı unutulmamış ama;Sarışabanın ismi bugün CHRYSOUPOLİ....
Kavalanın inanmayacaksın ama adı aynen bıraktığınız gibi...
Biricik Babaanneciğim!
Postacı bu mektubu sana ulaştıracak mı? Bundan oldukça emin olmak isterim....
Ama ben yazmaya devam edeceğim...Hem de büyük iştiyakla...
Unutmadan şunu da söyleyeyim Devlet Arşivleri ilgililere açıldı...Büyük dedemin,dedemin ve Ahmet amcanın TASFİYE TALEPNAMELERİNİN tarih ve sayılarına ulaştım..İlk işim bu belgelerin asıllarını görmek...
Geçen çifliğin uzağından araba ile geçtim...Tepe Tarlayı fluğ olsada farkettim..İsmayıl..
Mari Sıdıka.....Asan..Mari gelin,Üseyn,Marram ...Kelimeleri gökyüzünde yankılanıyordu..Gözlerimin yaşardığını farkettim...Ne kadar senninle karşılıklı, tahta kaşıkla yazma kaçamak yemeyi özlediğimi anlatamam..
En kısa zamanda ikinci mektubumu bekle...
Saygı ve dua ile...
Hazer Kıl Kimsenin Kalbin İncitme
VİDEO:youtue.com/vach?v=WTe6mI9eH6w
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.