- 2347 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi Nedir?
İnsanoğlu var olduğundan beri, sevgi ve nefret duyguları da vardır. Her ikisi de elle tutulup gözle görülmemesine rağmen, insan bünyesini alt üst eden duygulardır. Ben burada gücümün yettiği ölçüde sevgiyi anlatmaya çalışacağım. Hiçbir insandan ölesiye nefret etmediğim için, nefreti yazmak istemiyorum.
Şuan kendinizi mezarlıkta düşünün, bir arkadaşınızı ya da bir yakınınızı kaybetmişsinizdir. Çok üzgünsünüz. Ağlayamıyor, gülemiyor, çaresizsiniz. Ölümün kaçınılmaz yüzünü gördünüz. Bir gün sizin ya da sevdiğinizin başına gelecek, O’nu bu dünyadan, sizden alıp götürecek. O’na bir daha dokunamayacak, göremeyeceksiniz. O an içiniz parçalanıyor, çok üzgünsünüz, ağlamak istiyorsunuz yine. Sevdiğinizin yanınızda olmasını, başınızı omzuna koyup, çocuklar gibi hıçkıra hıçkıra, ağlamak istiyorsunuz. Eliniz istem dışı cebinize gider, sevdiğinizi ararsınız. Üzgünüm! Çok üzgünüm dersiniz.
Seni seviyorum aşkım; şu an yanında olmayı çok isterdim. Sana destek olmayı çok isterdim. İnan ben de çok üzgünüm. Diyor sevdiğiniz. İşte bu söz üzüntünüzün yarısını alıp götürür. Merasim biter, topluluk dağılır. Siz de başsağlığı diler ve ayaklarınızın sizi götürdüğü yere doğru gidersiniz.
Bir sahilde son bulur yolculuğunuz. Martılar çığlık çığlığa, ağlardan balık kapıyorlar, sahile vuran dalgalar ayaklarınızı yıkıyor. Deminki üzgün halleriniz az da olsa kaybolmuş, azıcık mutlu olmuşsunuzdur. Gözlerinizi kapatır, sevdiğinizi düşünürsünüz... Yanınızdadır, hemen yanı başınızda… Sımsıkı tutarsınız elini, dalgalara doğru koşarsınız. Sırılsıklam ıslandınız. Umurunuzda değil, gülümsersiniz. Etrafınız insanlarla doludur. Delimi bu adam; kendi kendine gülüyor, derler. Kuşkucu bakışlarla ilgilenmezsiniz bile.
Sevdiğinizin elleri avucunuzdadır, seviyorsunuz ve dalgalara doğru koşuyorsunuzdur. İşte bu, sevgidir. Şimdi bana, aşkı da anlat dersiniz; bana ne! Anlatmayacağım işte! Onu da siz anlatınnn!
Emine/Manisa/2010
YORUMLAR
Bence Aşk; elim cep telefonuma gidip; " Üzgünüm! Çok üzgünüm" demeden...demeye gerek kalmadan...
"Seni seviyorum aşkım; şu an yanında olmayı çok isterdim. Sana destek olmayı çok isterdim. İnan ben de çok üzgünüm. " demesidir...Sevdiğim kişinin...hissetmesidir...o an o mesaja ihtiyacım olduğunu....o an o'na ihtiyacım olduğunu hissetmesidir...
Sevgiler Emine...
Emine UYSAL (EMİNE45)
yorumunuz için teşekkürler...sevgilerimle...
[Sevdiğinizin yanınızda olmasını, başınızı omzuna koyup, çocuklar gibi hıçkıra hıçkıra, ağlamak istiyorsunuz. Eliniz istem dışı cebinize gider, sevdiğinizi ararsınız. Üzgünüm! Çok üzgünüm dersiniz.]
Geçenlerde bir kitap okumuştum “Dilim Dilim Anadilim” isminde, yazarı “Feyza Hepçilingirler” isimli bir akademisyen-yazar. Kitabın konusu “Anadilimiz” ana fikri ise “vay başına gelenler” . Yazar okuyucuyu sıkmadan mizahi bir dille, vatandaşı diline sahip çık diyerek verdiği çeşitli örneklerle bir güzel ikaz ediyor.
Övünmek gibi olmasın milletimiz o kadar cin gibidir ki, leb demeden leblebiyi anlaması için illa Çorumlu olması gerekmez. Siz “eliniz istem dışı cebinize gider” dediğinizde okuyucuların yüzde yüzü “cep telefonunu” kast ettiğinizi anladıklarına kalıbımı basarım.
Kafam bir karıştı bir karıştı ki sormayın. Dedim bu “sevdiğim” denen şey ne menem bir şeydir ki cebe sığar, dara düşünce cepte aranırmış. Düşündüm; Emine Hanım burada çok büyük bir felsefi aksiyona kalkışmış, bir şeyleri ima ediyor. Dedim İsmet biraz kafanı çalıştır uşağım, cepte ne olur. Ne olacak tabiî ki para. Biraz daha çalıştır bakayım kafayı, geçmiş tecrübelerinden yola çıkarak. Sonun da çözdüm işi tabi yaa. Cebin sağlamsa geri dörtlü emniyette, gerisi hikâye.
"ulen bu yazıdan çıkara çıkara bu anafikrimi çıkarttın be Allahın adamı" dediğinizi duyar gibiyim.
Bana da kırkından sonra bir haller oldu, hep tersine, tersine bakan, kıtipiyoz adamın biri oldum çıktım, hani halk arasında “kıl” derler ya, aynen öyle.
Üstüne birde aşkı anlatayım da başıma bela alayım ha, yemezler :-)
Saygılar, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Ağyar
Zira benim anlatacağım "eşk, oşk, uşk, işk, öşk, üşk" her şeye benzerde, bir AŞK'a benzemez ;)
Selamlar
lazuşağı
Saygılar...
sevgi dolu sımsıcak bir yazı yaşamın güzelliklerini farkedebiliyorsak sevmeyide biliyoruz demektir sevgi sonsuzdur .aşk bir alev gibi tutuşur ve sonra söner gerçek aşkl zamanla sevgi ve saygıya dönüşür bu en güzelidir bence usta kalemin hep yazsın sevgilerimi yolluyorum gönül bahçemden kucak dolu güllerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sevgi, her gönüle açılabilen tek kapı. Anlamlı bir yazıydı. Umarım bir gün de aşkın tarifini o güzel kaleminizden okumak nasip olur.
Tebrikler.
Mustafa Sakarya tarafından 5/6/2010 5:17:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
SEVGİ=MUTLULUK...=SADE BİR YAŞAM
AŞK= ACI,IZDIRAP!!!...=ÜRETKENLİK
ALLAH,HER İKİSİNDEN DE MAHRUP ETMESİN...
SELAMLAR EFENDİM.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sevgi çok güzel bir duygu, güzel bir anlatımla dile getirmişsiniz bu insani hasletimizi.Anne babaya,eşe, sevgiliye ,insanların tümüne, çocuklarımıza ve Yaradana duyduğumuz sevgi.Zaman zaman ifade etmekte zorlandığımız,bazı insanların,açığa vuramamaları yüzünden duygusuz olmakla suçlandıkları, çok güzel, vermekle tükenmeyen tek şey,çevrenizde hep sevenleriniz olması dileklerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle....
Yine anlamlı ve güzel cümlelerle dolu bir yazıydı sevgili arkadaşım. Sevgilerimle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi
sevdiklerimizi kaybetmeden söyleyebileceğimiz
en değerli hazine
seni seviyorum can yüreklim
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgi bir içim sudur tarifi anlatılamaz yaşamak lazım harikasınız tek kelimeyle sevgiler........
Emine UYSAL (EMİNE45)
Hesabı tutulmayan tek gerçek...Anlamsızdır yanın da bütün kelimeler,
Yolun sonu tek bir noktaya varır sevgilinin yüreğinde son bulur...
Bu sevgili; Anne, baba, vatan, millet, dost, arkadaş, eş, çocuk, çiçek, böcek, Bütün kainat ve bunların bağlı olduğu tek büyük mertebe YARADAN...
Demek ki, sevmek küçümsenmeyecek kadar değerli, getirisi çok olan en büyük yatırım....
Aşk! sa, iki kişilik; demişimdir her zaman:) Sevgi dolu günler tüm yüreklere....
elemm tarafından 5/6/2010 11:43:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Aşkla, nefreti anlatmamışsın, ama şu bir gerçek ki, kim ne ders desin, bu iki duygu da sevgiden daha şiddetli yaşanan duygulardır.
Örneğin nefret...İnsana amaç verir çoğu zaman, hırs verir.Öyle derin ve güçlüdür ki, intikam almadıkça şiddeti azalmaz. Bu intikam duygusu çoğu zaman tüm benliği kaplar. Aslında çok sakin bir insansınızdır ama, nefret sizin zembereğinizle oynamıştır bir kere. Kendine kurmuştur. Zamanla insanları katagorize etmeye başlarsınız. Az sevdiklerim, hakkında fikir sahibi olmadıklarım, sevmediklerim ve çok sevdiklerim diye. Bir yandan da, içinizde büyür nefret. Hakkında fikir sahibi olmadıklarınız potansiyel suçludur genellikle. Az sevdiklerinizi ve sevmediklerinizi de zamanla nefret ettikleriniz katagorisine geçirirsiniz. Eşiniz aldatmışsa eğer, bütün erkekler ya da kadınlar sapık olur. Öğretmen çocuğunuzu dövmüşse, bütün Milli Eğitim camiası kabahatlidir. Sokakta kendini pazarlayan bir kadın ya da erkek gördünüzse eğer, bütün sokak çalışanları o tür insanlardır. Örnekleri çoğaltmak mümkün tabi...Demem o ki, nefret zamanla paronayak bir hal alır insan içinde. Vazgeçilmez olur. Öldürme duygusu da, nefretin ne denli güçlü bir yönetim mekanizmasına sahip olduğunu göstermez mi?
Yazılarını seviyorum sevgili Emine Hanım. Belki hep bildiğimiz şeyleri yazıyorsun, ama söylemin çok duru ve insana kendini okutuyor. Kelimeleri kullanışın çok yerinde. Bir okur gözüyle şunu söyleyebilirim ki, birazcık daha yoğunlaşsan yazma işi üzerine, kendine özgü çok daha başarılı yazılar çıkartabilirsin. Elbette bu haliyle de başarılı, zaten okuma oranından belli ama, bu seni yanıltmasın yine de...Sen biliyorum ki, çok özel yazılar yazacaksın. Öykülere devam et bence...
Tebrik ediyorum...
Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bu güzel yazıyı MEVLANANIN sözüyle süslüyeceğim.....
bütün kainat birbirine sevgi ile bağlanmış
sevgini vermesini öğren çünkü gönlün anlasınki
hepsinede yer varmış
sevgisiz insandan dünya, unutmaki korkarmış....
bu kalemde sevgi küme, küme...........saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi sayfalarca anlatılır,döşenir kalpte kilitlenir,süslenir bin çeşit kokularda ama..........
Aşk anlatılamaz yaşanır yaşayanlarda anlatamaz bence AŞK;
AŞK ulaşılamazlık ulaştığın anda uçan değeri kaybolan bir duygu seli,
nacizane bence yani :)
Sevgilerim daim yüreğine,
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
sevgi inanılmaz bir güçtür,haklısınız...
sevgi tükenmez bir yaşam kaynağı..hayatı boyunca her şeyi koşulsuzca sevebilen hiç kimse yok ama sevgmedikleri de olacaktır elbet.Ancak nefreti de sevgi potasında eritebişldiği zaman daha mutlu olduğunu fark edecektir insan..
aşka gelince;
genelde iki kişnin yaşadığı görsel argumanlarla süslediği ruhsal ve tensel bir olgu...sevgi çoğalan aşksa hep tükenendir...
ve bir yıldızın kuyruğundan karanlığa akmaktır aşk...düşsel vebüyülü...sevgi bir gerçek
aşk biraz masal...
toynakça aşk ve sevgi böyle işte...güzel yazıydı dostum..sevigler saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sevgi nefestir. Sevgi koşmaktır... Sevgi uçmaktır... Sevgi ? Sevgi ? Ben ne bileyim... Siz anlatmışsınız işte... Selamlarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Sevgiyi anlattınız dilinizin döndüğünce bildiğiniz kadarıyle yaşadığınız ölçüde
yaşam gücü damarlardaki kana güc,can veren bir duygu sevgi
sevgi sadakat bağlılık hoşgörü canlıların hayatında önemli yeri olan bir duygu
insanların sevgiyi dattığı gibi hayvanların hatta bitkilerin bile sevgiyi yaşadığını söylemek mümkün.
Aşkı siz tanımlayın dedinizde aşık olanlar tanımlasın ben hiç aşık olmadım sevdim hemde çok ama aşk yok nasıl bir duygu bilmem
hani derlerya biz bir birimize aşığız mutlaka okuyuculardan birisi karşılıklı aşk yaşamıştır varsa yaşayan anlatsında bizde bilelim....
Güzel bir konuydu tebrikler Emine hanım
...............saygımla
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
sevgi söyleyemediklerini söyleten...
içindeki buzula yaşaqm nefesi veren...
bir garip özdür...
tebrikler...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Çok teşekkürller... sevgilerimle...
Evet sevgi hızır gibidir, her imdata bir koşuş, iyi ve kötü her anında yanında olmayı bilmek, bir yerlerde daha kalbinin çarpıyor olması demek çok güzeldi yine anlatımınız çok çok beğendim. Tebrikler. Sevgilerimle....
Emine UYSAL (EMİNE45)
Kimse sevgisiz kalmasın. Sevgisiz insan, bir çöle benzer bence. insan sevmeli. insanı sevmeli, doğayı sevmeli, hayvanları, ağaçları, kısaca sevmeli işte.
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...