- 759 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Foça'ya Doğru
Foçaya doğru
Yıl iki bin dört. Abimler İzmir Çiğli’de kalıyor. Eylül de babamla onların yanına gideceğiz. Evden sabah vakti çıktık. Karaman, Antalya, Konya sapağında küçük bir yazıhanede beklemeye koyulduk. Otobüsün gelmesine daha vardı. Hemen yakında babamın akrabası var. Oraya gittik. Yaşlı amca ve babam parkın birinde sohbete başladı. Bende yeni ortamı ilgi ile yaşadım. Oradan ayrılıp tekrar yazıhaneye geldik. Otobüs geldi. Bindik. Manavgat’a öyle ucuz ve çabuk gelmiştik ki şaşırdım. İnsan bisikleti ile çıksa Konya’dan Manavgat’a gidebilirdi. Yurt dışı emekçisi Ahmet amcamın yazlık evinde iki gün kaldık. Babam ve amcam pijamaları ile tatil yerinde gezdiler. Anı olsun diye o halleri ile fotoğraflarını çektim. Ben de bir defa denize girdim. Babam tatil boyu iki gece hep amcam ile sohbet etti durdu. Ben de dinledim. Amcam ilk gün bana otuz milyon lira harçlık verdi. Kabul ettim. Aldım. O gün üç tişört aldım. Babam ve amcama gösterdim. Amcamların evinde damatlarının kız kardeşi hizmetçi olarak çalışıyordu. Son gün onun kocası geldi. Tanıştık. Manavgat’tan ayrılacağımızda Antalya’daki damadı geldi. Bizi Antalya’ya götürdü. Evinde yemek yedik. Geceye kalmamızı istiyordu. Ben gitme taraftarıydım. Babam da bana uydu. Enişte ile garaja kadar gittik. Uzun bir bekleyişten sonra o bizi uğurladı. İzmir’e yaklaşmıştık. Otobüs bir dinlenme tesisinde durdu. Bir kadın yağlı börek yapıp satıyor. Çok pahalı. Babam geldi. On milyon liraya dört tane börek aldı. Böreklerin içi hak getire. İçlerinde neredeyse hiçbir şey yok. Kalkış saati geldi. Otobüse bindik. İzmir terminalinde biz abim arabası ile karşıladı. Çiğli deki günlerimizde abimle ben iki defa İzmir’e gidip gezdik. Son günlerde yeğenim Sadettin, ben ve abim Foça’ya gittik. Tarım ve Köy Hizmetleri Dinlenme Tesislerine girdik. O plajı tarif etmek belagatlı ve ağdalı bir kompozisyonla mümkün. Denizin suyunda tatlı bir serinlik vardı. Foça yolu beni çok etkiledi. Elvis Presley hayranıydım. Tatilde kendimi dünyanın merkezi hissettim. Çünkü Elvis Presley’e hayranlığımın derecesi reenkarnasyondu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.