- 1097 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
KİRALIK MANGAL
Beklenen baharın en güzel müjdecisi,dallarda tomurcuklanan tomurcuklardır.Bu gün baharı yaşamak daha bir başkaydı.Mis gibi toprak ,çimen kokusuna sarılmış alıp götürüyor insanı.
Parklar ,mesire yerleri kuşların ve çocukların cıvıl cıvıl sesiyle adeta can bulmuş.Renklerin gökyüzünde kardeş olduğu uçurmaların ,sevgisi gülen gözlerdeki ,karışmasın diye verilen uğraş.
Dedik bizde hafta sonunu çayırda çimende oturalımda ,çocukların,kuşların sesleriyle biraz huzur bulalım .
Kahvaltıdan sonra bir hengame bir telaşe sanki evden gelin çıkıyo.Kap kaçak ,çaydanlık,mangal ,tüp,sebzesi,meyvesi, sanki üç beş ay eve uğranılmıcak gibi doluştuk arabaya.
Bizim her sene uğrağımız olan mesire yerine geldik.Önce bir yer beğendik .Ağaçlı olacak,ağaçların yakınlığı falan malum hamaklar kurulacak.Önce halılar, kilimler minderler yayıldı.Ben tabi hemen başladım hamağı kurmaya.
Ohh mis gibi hava ,mavi bir bakış var üstümde.Yeşil çimenler göz kırpıyor alımıyla.Dayamışım sırtımı ağacın en sıcak kucağına daha ne olsun..Biraz sohbet, çay faslı derken öğleden sonra oldu .
Üç gibi yaktım benim ocak başı mangalımı.Közler belli olmaya başlayınca ,patlıcanlarımı dizdim öff bir güzel közlendi.Hiç değdirmeden aslına, temizleyiverdim kabuğunu.Kırmızı biberleride.Artık patlıcanlı kırmızı biber salatası için her şey tamam.Bol sarımsak, bol limon biraz tuz.Sıra geldi pişmesi lazım gelen kasaptan yaptırılmış malum etler
Ben yaptıkça gözler bana çevrik vaziyette .Orda yapan tek bayan benim .Sanırım bu dikkat çekiciydi.Ben severim mangal işini, iyide yaparım.Zahmetli ama olsun zevkle yapıyorum.Benim mangalla işim bitti gibi .
Karşı ağacın altından bir bey geldi .
-----Biraz köz alabilirmiyim dedi.Bende
----Hayır dedim.Öylece baktı.Köz değil ama mangalı vereyim dedim ,sevindi.Çünkü benim mangalım onlarınkinin beş katı büyüklüğünde .Memnun oldu teşekkür etti...Yanındakilere dediki
-----Oo bizimkileri bir koymada pişer .
Neyse biz afiyetle yedik.Bir baktım benim mangal geliyo.Bir başkası dediki
----Ben alabilirmiyim
-----Tabiî ki alın mühim değil.Yanımdakilere dedimki
----- Bir dahaki gelişimizde tabela yazıcam "kiralık mangal "diye.Gülüştük.
Voleybol oynadık .Ben böyle çimenlerin olduğu yerde ayakkabı giymem ,çıplak ayakla gezerim daha bir rahatlatır beni. Arkadaşım hamağa bindi.Neyse hem sohbet ediyoz, hem ben sallıyorum.Dediki :
-----Bu hamağın ipleri kırılmaz demi,bende :
-----Yok canım ne kırılcak çok sıkı bağladım dedim.Böyle demeye kalmadı hamağın ipleri kırıldı bizimki yerde
-----Aayyy dedim bişi oldumu yok dedi ,başladık gülmeye.
------Sen çok hızlı salladın ondan dedi ,yine ben suçlu çıktım.haha.
Uzun yürüyüşler yaptık akşamın serinliği kollarımızı üşütmeye başlayınca hazır yeni demlenmiş çayı yudumlayıp, Rabbimin bizim için hazırladığı sofradan dolayı şükürler ettim.O sofrada nelermi var.Sağlık,mutluluk,iç huzur,aldığımız nefes daha ne olsun.
Benim mangal elden ele dolaşıyo.Bir zaman sonra geri geldi ,ee bu seferde içinde hala kor kömürler var.Ben sormaya başladım hazır köz istermisiniz diye dolanmaya.İki üç kişiye sordum birisi aldı.
Neyse artık evi adımlamanın zamanı geldi.Güzel ve yorucu bir günün ardından ,aldığımız temiz hava ve güzellikler içimizi ısıttı.Bir de en çok şu dikkatimi çekti. Ne kadar çok sıfır üç yaş arası çocuk vardı.Her biride melekler gibi.İnsanın sevdikçe sevesi geliyor.
YORUMLAR
BAK SENNNNN )) BENDE BU SULTAN PAZAR GÜNÜ ORTADAN NEDEN KAYBOLDU RADYOMDA NEDEN YOK DİYE HAYIFLANIRKEN
BZİM HATUN MANGAL SEFASINDAYMIŞ HABERİM YOK...SEN ÜZÜM BUGUSU YAN KENDİ DERDİNE...
BENİM PAZARIM SENDEN KÖTÜYDÜ BİRTANEM..AMA BEN GİTMİŞ KADAR OLDUM GÜZEL VE İÇ GEÇİRTİCİ ANLATIMINDAN DOLAYI..))
HARİKASIN....
SENİ SEVİYORUM .)
SEVGİMLE KAL HER DAİM....
Ülviye Yaldızlıı
bende seni seviyorum.baki olmasını dilerim.öptüm kocaman.:)
yazınız ailemle birlikte gittiğimiz bir pikiniğe dönmüş adeta:))
bizde üç kişi olaraktan düştük yollara kiralık çaydanlık aramaya :))
nihayetinde bulmuştuk ama mangal isteyen bey kadar şanslı değildik...
çünkü kırk nazla vermişti çaydanlığı:))
ama olsun biz yüzsüsüz ya şimdi çaylığımız debermiş:)
eee kaçırmıyoruz yaa kıymetli çaydanlığını..
kırk nazlada olsaa biz çayımızı içmiştik:))
ayy çok hoştu bende kısacık anlatayım dedim..
sizin yazıdaa çok sıcacıktı anlatmadan geçemedim:))
sevgiler ve saygılar...
Ülviye Yaldızlıı
Sevgiyle kalın.
Gitmiş kadar oldum pikniğe sayenizde.Güzel bir gün geçirmişsiniz.İnşallah tekrarlarsınız sık sık böyle güzel günleri.Kaleminize de sağlık.Esenkalın...
Ülviye Yaldızlıı
Nefis geçmiş mangal sefanız anlatımız bunu gösteriyor yiyecekler, mangal ve közü bile paylaşmışsınız ve bizimle de o güzel anlarınızı... ne kadar teşekkür etsem azdır. Doğayla başbaşalık insanı müthiş motive ediyor. Ara ara bunu yapmak lazım hem ruh hem de beden sağlığımız için. Sevgilerimle.. Her zamanki gibi çok beğenerek okudum. Tebrikler....
Ülviye Yaldızlıı
Edebiyat pikniği düzenleriz bir gün.Olmamı:))
Sevgiyle kalın.