Günbegün Notlarım 62/ŞAİRLER KISKANÇTIR...
.................................
Şairler kıskançtır...
Hem da fazlasıyla, abartısıyla kıskanç kalplere sahipler...
Dünyada tek olma derdindeler...
Dertleri, alkışlanmak... Arzuları mutluluğa kısa yoldan ulaşmak...
İstekleri bencildir, ben diye geçer birçok tümcesi...
Ne yapsalar, egolarını tatmin etmek, ben yaptım ve ben ettim felsefesine mazhar kalmak içindir...
Şairler bir ortamda, meslektaşlarıyla bulunmamaya ç-alışır...
Sevmezler birbirilerinin değerini. Beğenileri, övgüleri, takdirleri, tebrikleri toplamakla meşguller...
Bu yüzden şairlerin iddiaları hep biriciktir, hep kendine aittir eylemleri ve söylemleri...
Şair, başka bir şairi sevmez. Bu mümkün değil onun için. Her ne kadar dışarıda bunu sergilemese de, içeride dünyada sadece kendisinin şair kalmasını ister...
İster ki tüm güzel imgelere kendisi imza atsın. İster ki adı her şiir altında geçsin. İster ki ilham perileri onu bir an önce bile yalnız bırakmasın. İster ki mısralar onun mürekkebinde aşka gelsin. İster ki dize dize dizeler, onun pamuksu ellerinde hayat bulsun...
Şairlerin kıskançlığı sinsidir. Alt etme üzerine kuruludur. Rakibini geçmedir. Zirvede tek kalmadır. En güzelini yaratmadır sevdası. Dalgası önüne geleni yutmadır. Kavgası herkesi bileğiyle yenmedir...
..........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
3 Mayıs 2010,,,12.01
Mardin
YORUMLAR
Aslında anadolu kültürümüzün temeli
insan egosunu yenme üzerine kuruludur
yani; egonu ne kadar yendi isen o kadar büyük olursun
insanı bir başak olarak ele alırsak eğer, ne kadar harman olur kavuzun savrulur ve tane kalırsan
o kadar mutebersin demektir.
Ben de derim ki bir insan egosunu ne kadar yenmiş ise o denli medenidir. Çağdaştır. Aydındır. Olgundur.
yukarıda anlattığım nedenlerdendir ki Yunus Emre'nin Karacaoğlan'ın Pir Suldan Abdal'ın
Kaygusuz Abdal'ın, Fuzuli'nin ve Mevlana gibi şairlerin kayda değer bir rakibi yoktur.
Onlar rakipsizdir.
Ama çağdaş şiir dediğimiz günümüzün bozulmaya yüz tutmuş ve estetikten oldukça uzaklaşan
şiirde ego doruk noktasına ulaşır. Bu sebeple yazdıklarınızda çok haklısınız bu açısıyla
sevgilerimle Selim kardeşim
sağol
Şair, başka bir şairi sevmez.
Bu duygulari tasiyanlar sair bir ruha sahip olamaz.Asla.
Sair yüregi cocuk temizligindedir.
Kendine istedigini baska bir gönle isteyendir benim icin bu böyledir.
Amaci begenilmeyse siir orada biter.
Sizin böyle kiskanc bir sair olmadiginizi biliyorum.Siirleriniz kanitidir
insan sevgisi ile dolu.Bu yaziyi yazmaya iten bir sey vardir diye düsündüm ben.
Degisikkti oldukca.
Yüreginize saglik.
Saygimla
hicbitmez tarafından 5/3/2010 11:52:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
şiir yazan herkese şair demiyoruz elbette...
usta olmuş kişidir, şair...
ve insan bir yere gelmişse duramaz artık...
mükemmel olma çabasıdır...
daha iyiyi üretmek çabasıdır..
beğendiği bir imgelemeyi " neden ben düşünemedim, üretemedim? " üzüntüsüdür aslında kıskançlığı...
kendini eksik görmesidir...
saygılarımla
Yazdığım üç beş tane şiir parçasıyla kendimi şair sınıfına sokmadığım için, üzerime alınmadım :) Ayrıca şairler kıskanç mıdır, tartışılır. Bak ne güzel edebiyat defterindeki şair kardeşler toplandılar Ankarada. Gerçi yazı ve yorumlardan okuduğum kadarıyla pek parlak geçmemiş ama, sebebi kıskançlık değildir galiba. Demekki aynı ortama girilebiliyormuş sevgili meselci. Sen de bir şairsin, yoksa sen misin kıskanç olan?
Saysılarımla.
Şairlerin kıskançlığı sinsidir. Alt etme üzerine kuruludur. Rakibini geçmedir. Zirvede tek kalmadır. En güzelini yaratmadır sevdası. Dalgası önüne geleni yutmadır. Kavgası herkesi bileğiyle yenmedir...
Acaba diyorum...Ben de öyle miyim yoksa?..Kimbilir belki de yazdığın gibiyimdir...Ne dersin?...
Sevgilerimle kardeşim...selamlar...