- 958 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Evlenin Emri
Evlenmekten kaçılıyor…Evet evlenmekten kaçılıyor…Neden mi çeşitli sebepleri var bunun .
Kur’an-ı kerim evlenin der.İnsana emredilen bu…İmrenilecek amel bu ve helal olan amel bu.
Yeme içme isteğini,cinsel isteğini, helal yoldan giderenlere ne mutlu…Bu hal o insanın belli ölçüde nefis temizliğine sahip oluşunun işaretidir…
İnsan evlenmeli ,Bir de yüce Allah ona hayırlı evlat verirse ne büyük lütuftur evlenmek…
Bir çok toplum fakirliği evlenmeye engel hale getirdi…Fakir kardeşim şunu bil,fakirliğe seninle katlanacak biri mutlaka vardır dünya üzerinde.Ve şunu bil ,Allah’ın sözü var evlenenleri fakirlikten kurtaracak…Evlen evlen…”bir elin nesi var iki elin sesi var” demiş atalar…
Yeme içme isteği ve cinsel istek ya helal yoldan giderilmeli ; yada oruç tercih edilmeli ,Asla haram yola sapılmamalı …Çünkü kim haram yola saparsa kendine ve başkalarına zarar vermiş olur.Bu zararlar onu sevimsizleştirir.Yerdekilerin göktekilerin nefreti onların üzerinedir…
Asla haram yola sapma,teslimiyet ne güzel,sabır ne güzel…
Mü’min sabırlıdır…sınırsız sabırlı…Mü’minin hali teslimiyettir.Yüce Allah’ın nefretine sebep olacak bir isteğe mü’min yenilmemeli…Eğer yenilmişse hemen tevbe etmeli atası Adem gibi…
Yüce Allah zor imtihanlarla bizi sınamasın…Amin.