- 608 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DOĞU MU, BATI MI HAKLI?
Batılılara sorarsanız, doğulu insan cahildir, geridir. Medeniyetten, sanattan, incelikten, iradeden, ileri düşünceden uzaktır. Hisleriyle hareket eder, az düşünür, zevki yoktur; tabiata, kadına, hayvana, çağdaşlığa, karşı, kabadır. Olayları tahlilden, kendi kendini kontrole tabi tutmaktan, modernizmden, metafizikten, felsefeden sürekli kaçar. Olaylara fasit ve kısır bir perspektiften bakar, az düşünür, çabuk kızar, resme, müziğe, dansa yasaklar getirir vs. Doğululara sorarsanız, batılılar tek kanatla uçmaya çalışan yırtıcı bir kuş gibidir. Madde tarafı aşırı gelişerek hantallaşmış, manevi tarafı günden güne ufalanarak bitmiş, ruhunu asırlar öncesinden kaybetmiş olduğu için bunalımlara düşmüştür. İri ve diri görünüşüne ve görüntüsüne rağmen, içi boş olup kuvveti yoktur, batılıların. İnanmaz, inanamaz, mukaddeslere ilgisizdir, isyankârdır. Allah’la bile pazarlığa girecek ve akit yapacak kadar ahlaksızdır. Bütün büyük yalanlar, hileler, vahşetler, dehşetler, sömürü ve savaşlar, faili meçhul cinayetler hep batıdadır. İnsanlık; batlı para babalarının, Hıristiyan papazların, beynelmilel cinayet şebekelerinin, ahlaksız yayınların, insanları yanıltan kitle iletişim araçlarının, peş peşe çıkartılan savaşların, insan neslini kurutmaya yönelen nikâhsız evliliklerin, her gün bir başkası geliştirilen korkunç silahların, esrarın, uyuşturucunun, alkolün, kumarın, fuhuşun tahriki ve tazyiki ile uçuruma doğru hızla ilerliyor.
Doğulara göre batılılar boşuna çırpınıyor. "Bugün artık batıda kültür sefaleti yaygın. Her yerde bir hareket ve zevk çılgınlığı hâkim. İnsan haysiyeti, hayâ, ahlak ve vakar can çekiştiriyor. Sinema müstehcen, edebiyat müstehcen. Hangisi hayır, hangisi şer anlama imkânsız. Maşeri bir cinnet her yerde kol geziyor. Maddenin ve hayatın topyekûn mahvoluşu bile söz konusu olabilir, batının bataklıklarda çırpınan insanının elinde.
Para, şöhret, şehvet batıyı tükenişin eşiğine getirdi bıraktı sahipsiz.
Dünyayı kasıp kavuran ifrittir, Batı. İnsanlıkta rahatsızlıklar meydana getiren bütün zararlı bitkiler onun bahçesinde yetişir. Kısırlaşan toprak, kirlenen hava, tahrip olan içtimai hayat hep onun eseri.
Pek kim haklı?
Doğu mu, Batı mı?
Ya da kim haksız?
Doğu mu, Batı mı?
EKREM POLAT