.....
.......
YORUMLAR
Yıllığın hazırlandığı zamanlarda, sanırım ben daha yeni üye idim. Yıllıktan haberim olmadı, şimdi okuyunca bilgilendim ve üzüldüm katılamadığım için...
Annelik öyle kutsal bir görev ki, her işten bıkarken, yılarken, istifa ederken; anneliği seve seve yaparsınız...Bir evladınız olduğu andan itibaren, sanki onunla doğmuş, hayatınızın her döneminde evladınız varmış gibi olur...O mutluysa, siz de mutlusunuzdur.Evladınızın bir damla göz yaşına, canınızı vermeye hazırsınızdır...
"ŞEMSİYE" anne de öyle ulvi bir anneymiş...İyi ki var olmuş, iyi ki HABİB kardeşimi bizlere kazandırmış.Sayesinde bu kadar büyük "ailem" diyebileceğim dostlarım oldu...
Sevgi ve saygı ile
Toynak
Sevgili Toynak, kitap elime geçtiğinde ilk okuduğum yer önsözü idi ve içim parçalandı. Demek Habib de bizim gibi çaresizlerdendi. Onun için bizlere hep bir semşiye gibi kol kanat gerdi. Nurlu annesinin ellerinden öperim. Zaten bizim toplumda anne ol, başka bir şey olmana gerek yoktur. Annelik her şey demektir. Yıllığı ve bu güzel yazını çok beğendim, kutlarım... sevgilerimle...
Kitabı elime aldığımda kapağını açtım ve önsözünü okudum,gözlerim doldu. Binlerce teşekkürler Şemsiye anneye böyle bir evlat yetiştirdiği için ...Ve benim annem de çok mutlu oldu çocukluğumdan beri söyler durur bana -senin kitabın olacak bir gün. Bende güler geçerim,kitap elime ulaşınca gönderdim hemen bir tanesini işte dedim içinde bir tane şiirim var biraz olsun gerçekleşti dileğin...
Bütün annelerin evlatları için dilediği herşey gerçek olur inşallah....
Toynak hocam yüreğine sağlık Şemsiye annenin öyküsünü anlattığın için. Saygılarımla...
Allah bütün anneleri merhametli yaratmıştır... Anneler evlatları için neleri feda etmezler ki... babam koyun çobanı iken annemin bana nasıl fedekarlıklar ettiklerini hayal meyal hatırlıyorum...
Yürekten kutlarım vefalı yüreğini kardeşim toynak.
Cenab-ı Allah herkesin gönlüne göre dirlik, düzen, mutluluk versin.
Toplantınızda güzel olmuş. Aksaklıklar olabilir her zaman. O kadar da önemli değil! Yanlız kafamı karıitıran ikinci fotoğrafta tablo gibi bir yazı vardı, onu anlayamadım. O yazı oraya özellikle mi yazılıp konulmuştu?
şemsiyeyi,
herkesi bir çatı altında toplamak için güzel bir isim diye düşünmüştüm
anlamını öğrendiğim zaman çok duygulandım
Teşekkürler can abim (bir kez daha ağlattın ya sulu göz kardeşini helal olsun sana)
Teşekkürler Edebiyat Defteri
sizlerle aynı çatı altında bulunmak çok güzel
sevgiler tüm dost yüreklere
Buruk bir tebessümle dokunuyor parmaklarım şu an klavyeye. Havin ısrarlı anlam yüklemişti demişsiniz ya şimdi o yanıtıma bakıp da neyi kastettiğimi anlamış olmanızı istiyorum. Her zaman avaz avaz harfler dökülmeli yanlısı değilimdir ama dediğim gibi işte "şemsiye" : koruyan, kollayan ..Yalan mı, nesnesi yağmurdan kokurur işte insanı da Allah'ın emriyle böyle yiğitler doğurur ve aynı koruma göreviyle hayatta karşımıza çıkarır. Hayır dolu bir ömür diliyorum O Kadın'a ve oğluna...
Kitap henüz elime ulaşmadığı için yorum yapasım, eleştiresim gelmiyor ama düzenleme aşamasını biliyorum ki emekti hakikaten. Ne diyelim nice böyleli başarılar nasip olsun inşallah daimi hayırla.
Ağlamadan gitmeliyim ...
Sevgiler.
Lise-1 öğrencisi olan kızım neden "Şemsiye" diye sormuştu. Anlamını çözmeye çalışıyordu. Sonra önsözünü okudu. Kitabın, sayın Habip DAĞ'ın annesine adandığını anladı. Ne yalan söyleyeyim annesinin ismi olabileceği hiç aklıma gelmemişti.
Sayın TOYNAK'a bizi aydınlattığı için tekrar teşekkür ediyorum.
Sevgiyle selamlar gönderiyorum Mersin'den.
Tüm Edebiyat Defteri Ailesine...
bundan daha güzel bir isim bulunulamazdı....anlamı çok büyük.....ansızısın annesi olmasıda ayrı bir güzellik...geçip giden şu zamanda bizlere güzellikler yaşatıyorsun..... habib......soyadın gibisin.....BİR DOKTORUN...BİR SAATTE YAPTIĞI...BİR OPERASYONU...HASTA YILLARCA...ANLATIR.....bizlerde nefes aldığımız müddetçe ....seni anlatacağız....her şey bitecek.... sayende sayfalarda kalacağız....eskidikçe bir karıştıran bir okuyan olursa.....bu gök kubbede baki kalan bir hoşseda olacağız.....bende doldum.....günlerin gönlünce olsun.....annen sadece senin değil. bu muhteşem sitenin annesi ellerinden öpüyoruz....yapılan büyük bir emeği güne taşıdığın için büyük toynak olduğunu bir daha gösterdin....saygılarım....daimdir sevgilerim artarak.....
KİRPİKLERİMDE HAZIR BEKLEYEN GÖZYAŞI ASKERLERİMİ KALEMİNİZLE ANSIZIN VURDUNUZ ...Ve böyle ŞEMSİYE Hanımefendi ğibi ANNElerin ELLERİ değil üstadım AYAKLARI ÖpülüR... ne mutlu böyle bir ANNE ye ne mutlu YARADANIN ,verdiği KUL hakkını ANNELİK hamurunda yoğurup, mayalayıp çile dergahında, Böyle EVLAT yetiştirip sevgi ateşinde pişirebilen ANNEnin ben AYAKlarını öperim...
ANNE vardır ikyüzelli gramlık,ANNE vardıR yarımkiloluk,ANNE vardır, KİLOLUKTUR BU KİLOLUK ANNEYİ TARTMAYA TARTI BULUNAMAZ, ancak CENNETTE dir onların tartıları dünyada BULUNMAZ.
yüreğimdeki çocuğu ANSIZIN'ın ANNEsiyle çok AGLATTINIZ Üstat TONYAK, DAĞ gibi soy...adın dan gelen ANSIZIN , böyle bir ANNEye sahip olan DAĞ YÜREKLİ Adam, AN be AN YÜREĞİNİZde, ŞEMSİYE Hanımefendinin SEVGİSİ ve DUA sı Üzeriniz den eksik olmasın ANSIZIN...
Sevgili ANNENİZİN HÜRMETLE ELLERİNDEN ÖPERİM.(ANSIZIN)
ÜSTAD; TONYAK BEYFENDİ KIYMETLİ YÜREĞİNİZ VE BU DEGERLİ YAZIYI YAZAN KALEMİNİZ EKSİK OLMASIN .kah agladım okurken kah tebessüm ettim ,tebessümlerimin sadakası ŞEMSİYE Hanımefendi annemize gitsin .
Selam ve Dua ile kalın
SAYGILARIMLA.....
EVET BENDE KUTLARIM SİZİ TOYNAK ABİM ESRARENGİZ ANSIZ BEYİN DUYGU YÜKLÜ YÖNÜNÜ ÇĞRENMİŞ VE TANIMIŞ OLDUK HÜZÜNLE SEVİNCİN BİR ARADA OLAN MANİDAR YAZINIZI OKUDUM ÇOK BEĞENDİM SİZİ YÜREKTEN KUTLUYORUM KIYMETLİ EŞİNİZE SONSUZ SEVGİMLE SELAMLARIMLA HAYIRLI GECELER SİZLERE