YORUMLAR
Yanılmıyorsunuz Hocam! Tesbitleriniz çok yerinde ve çok da doğru.. Bütün mesele sizin bu güzel yazınız da, benim de Antolojı Com. da yayımlananan " AŞILAMAK" İsimli şiirimde belirttiğim gibi bütün mesele insana, insanlık aşılamaktan ibaret. Dvetiniz ile bu güzel yazınızı okuma onuruna eriştirdiğiniz için teşekkürlerimle syagı, sevgi ve selamlarımı sunuyorum.
AŞILAMAK
Yüreğe kazınır hakiki künye,
Kimliğe yazılan asıl adın mı?
Başka bir panzehir istemez bünye,
İnsana, insanlık aşıladın mı!
Hak, hukuk, adalet, töre nafile,
Bunların hiç biri sökmez gafile..
Hacet yok senet’e, akde, kefile,
İnsana, insanlık aşıladın mı!
Bilgi gücü ikrar verir ehil'e,
İlim, irfan ışık tutar cahile,
Gerek var mı, başka bir müdahile?
İnsana, insanlık aşıladın mı!
Ahlatı, armuda çeviren aşı;
Yontarsan şaheser yapar bir taşı..
Her an ne kan akar, ne de gözyaşı,
İnsana, insanlık aşıladın mı!
Birkaç damla maya, yoğurdun aslı;
Kelamı yoğuran avurdun aslı;
YAŞ der; bozulur mu? Bu Yurdun aslı!
İnsana, insanlık aşıladın mı!
27.05.2009
Mehmet Yaş
Şair / Şarkı sözü yazarı
Tlf. Ev: 0 368 261 85 84
Cep: 0 530 512 73 76
[email protected]
" İnsan olan insanlar çoğalmadıkça, insanlığın hayrına düşünen ve huzur üreten medeniyetler kurmak, birlik ve barışı sağlamak, rahatlık ve huzuru bulmak, iyiliği ve güzelliği diri tutmak, ezelî erdemleri baş tacı bilip ilmî, dini ve millî değerleri gerçek manada önemsemek, kalkınma ve gelişmeyi tamamlamak, sığda kürek çekmekten kurtulmak ve yokuşları en kısa zamanda aşmak mümkün değildir."
Yanilmiyorsunuz degerli Kalem, insanalr keske dünyada neden varolduklarini bilecek sekilde genis bakabilselerdi herseyi gören o iki gözleriyle...
Kutluyorum yaziyi ve yüregi..
Saygi ile..
Amenna we saddekna ! Temenni ve dua yüklü bu yazınızı kutlarım. En bariz bir örnek olarak medeniyetlerin,milletlerin... kesiştiği bu Türkiye Devleti'nde ahlakilik ön planda tutulmalı ki; hoşgörü, düzen, dirlik vb. kavramları kendi çatısı altında toparlayan insanlık kavramı gelişebilsin. Saygılarımla...
İnsan aklını, ahlâkının ve insanî erdemlerinin kontrolüne bıraktığında; insanlık gelişmiş, ilerlemiş, yükseklere ulaşmış, çevresini hayatını en güzel bir şekilde yaşamasına yardımcı olacak şekilde düzenlemiş, doğayı daha bereketli kılmış ve insanlığın gerçek manada insan olmayan varlıklar karşısında üstün gelmesini sağlamıştır. Büyük kültür, sanat ve medeniyet hamleleri; davranış, düşünüş, yaşayış ve uygulama örnekleri, edebî ve estetik tutarlılıklar, sağlıklı ve sıhhatli büyüme, temiz tefekkür böylece gelişmiş ve günden güne daha da ilerlemiştir.
daha da ilerleyebilmesi de bunlara bağlı değil mi üstat.
alkışllıyorum güzel yazınız.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
Yanılıyor muyum acaba?
HAYIR YANILMIYORSUNUZ.
DEDİKLERİNİZ, YAZDIKLARINIZ HARFİYEN DOĞRU.
SAĞOLUN.
ESEN KALIN.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
Yanılıyor muyum acaba?
haklısınız... ama çok acıdır ki insanlar insanlaşmaktan çok uzaklar... çıkar peşinde koşanlar, güçsüzü ezenler, yalakalık yapanlar, hak yiyenler hakkını yedirtenler buna ses etmeyenler, vefadan uzak hep bana diyenler,gammazcılar, satıcılar, hortumcular, yalancılar, düzenbazlar mantar gibi türüyorlar...umut var mı bilmiyorum... bir avuç insan bu dünayayı kurtarır mı onu da bilmiyorum... kutlarım etkileyici kaleminizi saygılar...
Evet,yanılmıyorsunuz sevgili kardeşim, insanların insan olabilmesi için önce yaratılmışların yaratıcısına kul olmaları gerekir.Gerekir ki,kimseye kul olmasın ve diğer emrine verilen tüm varlıklara hükmede bilsin, fıtratına uygun bir hayat sürebilsin ki tekamül ve yücelme olabilsin.Çok haklısınız.
Yazan yüreğinizien deruni duygularımla kutluyorum.Böyle güzel yazılara ve güzelliklere çok ihtiyacımız var. Şükranlarımı sunuyorum. Selam ve dua ile.
Fazıl Kul
Selamlar.
Hayır(!!!)Kesinlikle yanılmamış sınız...İnanın güzel ülkemin her köşesinde aynı fikri ve zikri paylaşan insanımız çok,ben olmadığına inanmıyorum.Her gün bütün haberlerde şu kısımda belirttiğiniz "İlkellik, ilkesizlik, akılların alamayacağı dehşet, vicdanların asla benimsemeyeceği vahşet, tükenmez hiddet, iyilik ve güzellikleri tüketen felaket, insanın aslî mânasına yakışmayan ihanet ve hayvanları bile tiksindirecek kadar büyük vahametler "konulu olayları izlemekten,dahası seyirci olarak kalabilmekten miğdemize tiksintilerden kırmplr giriyor.Birlik olmak lazım,sürüden ayrılanı kurt kapar misali,her gün birileri savrulup ,nerelere bilinemez,yok oluyor.
Şurası da vurgulanması gereken bir başka nokta;"İnsanlığın binlerce yıllık tarihi, insanın iyi ve kuvvetli yanlarını, insanî ve ileri özelliklerini geliştirip ilimde, kültürde, sanatta, ekonomide, kalkınma ve yücelmede erişilmez ve ulaşılmaz erdemlere kavuştuğuna da; insanlığının insanî taraflarını, yüceliklerini ve erdemlerini, ahlâkını, alâkasını bitirip yahut yitirip doruklardan dipsiz çukurlara düştüğüne de şâhit."
Aynen öyle demekten,bilindik sözdür ama kendimi alamıyorum .Demek ki beynimizi meşgul eden fikirlerde hemfikiriz,öyleyse faaliyet zamanıdır....saygıyla kalın
Aslında sadistler olmasa bu dünya ve insanlık dahada güzel olacakda şairim.Bu düzeni kuranda biz insan oğlu,yıkanda.İnsanlığın dışında yaşamsal koşullar hariç hiç varlık ne başka ırkı yok ediyor.Nede kendi ırkını yok ediyor.Ama bizim ülkemizde asırlardır kendi insanlarını yok etmek için bütün namussuzluğu sergilemekteler.Yazık ülkeme.Güçlü yüreğiinizi ve kaleminizi kutlarım.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
Yanılıyor muyum acaba?
*********************************************
Hayır!..Yanılmıyorsun ve bende katılıyorum çok güzel ve anlamlı bir yazı yazmışsınız. Tebrikler ve can-ı gönülden teşekkürler!
İnsan aklını, ahlâkının ve insanî erdemlerinin kontrolüne bıraktığında; insanlık gelişmiş, ilerlemiş, yükseklere ulaşmış, çevresini hayatını en güzel bir şekilde yaşamasına yardımcı olacak şekilde düzenlemiş, doğayı daha bereketli kılmış ve insanlığın gerçek manada insan olmayan varlıklar karşısında üstün gelmesini sağlamıştır. Büyük kültür, sanat ve medeniyet hamleleri; davranış, düşünüş, yaşayış ve uygulama örnekleri, edebî ve estetik tutarlılıklar, sağlıklı ve sıhhatli büyüme, temiz tefekkür böylece gelişmiş ve günden güne daha da ilerlemiştir.
insanın dahya çok ilerlemei için daha çok insan olması lazımdır ve bu tespit doğrudur.
doğruyu yazan yazara saygılar.
Toplum Mühendisi
Aldı eline evirdi çevirdi
Ölçtü
Dedi ki;
Bunun rengi siyah
Olmaz,
İşte sana bir ölçü en dıştan başladı çizmeye
Şablonu vardı artık elinde
Siyah, beyaz, zengin, fakir, bilgili, bilgisiz...
Hepsini ayırdı birbir.
Hayır yetmedi
Yaşlı genç, çiftçi işçi, kadın erkek, sağ sol, inançlı inançsız...
Parça parça böldü ki
O anlayabilsin evreni;
Evet anlamaktı
Birer etiket, birer isimdi onlar;
Ölçülen tartılan doğrular olmalı.
Ahlak, ruh, melek, metafizik bunlarda var ya
Dursunlar bir kenarda,
Sırası gelince eklerim nasılsa
Bu yapının bir kenarına.
Zordu işi zor
Neden mi
Öyle ki
Kendinin bilmediği yapmadığı bir aleti parçalayan
Elinde bir plan olmayan bir usta gibi
Artık kara kara düşüncelere daldı;
Çıkmak çok zordu
Uymuyordu çıkan hiçbir parça
Söktüğü, parçaladığı tüm olgular
Kalmıştı elinde;
Ne eski yerlerini biliyor
Ne yeni uyacak bir yer bulabiliyor.
Hey Hak
Zavallı mühendis
Gör artık kainatı yoktan var eden
Her şeyi yaratmış ve bir düzen vermiş
Ve halen yaratıp düzenleyen
Bir Allah var,
Oku Yaratan Rabbinin Adıyla.
Hiçbir canlı başıboş bırakılmamış,
Keşfet kendini ve her şeyi
Verilen emre uy
İşit ve itaat et
Allah her şeyi en güzel takdir etmiş
Bir hücrene söz geçiremeyen insan
Tüm bir topluma, her canlıya kendi aklınca
Keyfince yön vermek istersin ya
Yanılırsın,
Hiçbir şey değişmez
Allah'ın takdiriyle olur herşey
Her yaratılan varacağı yer belli.
O yüzden Hz İbrahim gibi
İsmail'i Kurban edecek
Bir Rabbin olduğunu bil,
Secde et ve yaklaş Rabbe.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
DOĞRU SÖZÜ ALKIŞLIYORUM.
YÜREĞİNİZE NAZAR UĞRAMASIN.
KALEMİNİZ HER DAİM GÜZEL YAZSIN, GÜZELİ YAZSIN BÖYLE.
TEŞEKKÜRLER.
İnsan olan insanlar çoğalmadıkça, insanlığın hayrına düşünen ve huzur üreten medeniyetler kurmak, birlik ve barışı sağlamak, rahatlık ve huzuru bulmak, iyiliği ve güzelliği diri tutmak, ezelî erdemleri baş tacı bilip ilmî, dini ve millî değerleri gerçek manada önemsemek, kalkınma ve gelişmeyi tamamlamak, sığda kürek çekmekten kurtulmak ve yokuşları en kısa zamanda aşmak mümkün değildir.
İnsan gibi insanların artması gerek...ALLAH RIZASINI gözetseler kul hakkını azda ve kanaat olsaydı..Daha başka olurdu orta..Açgözlülük onda var bende neden yok..
Aile reislerini eşlerinin gücünden fazlasına zorlanmasına neden olur aşırı bitmeyen istekler bazan eşler olur bazan çocuklar..
Sözlerinden kurtulayım derken helal haram gözetmeden isteklerini yapmaya başlar bireyler..Başkasını mutlu etmek isterken kendi düşer..
Azken artar .Güzeldi yazınız teşekkürler..Allaha emanet olunuz..
İlkellik, ilkesizlik, akılların alamayacağı dehşet, vicdanların asla benimsemeyeceği vahşet, tükenmez hiddet, iyilik ve güzellikleri tüketen felaket, insanın aslî mânasına yakışmayan ihanet ve hayvanları bile tiksindirecek kadar büyük vahametler bitsin, tükensin diyorsak; insani taraflarını diri tutan, iyi ve güzel olanı sürekli destekleyen, doğruya ve doğru olana yüz ve yürek uzatan, her yerde ve her zaman insan olan ve insan kalan insanların sayısını artırmak zorundayız.
İnsan olan insanlar çoğalmadıkça, insanlığın hayrına düşünen ve huzur üreten medeniyetler kurmak, birlik ve barışı sağlamak, rahatlık ve huzuru bulmak, iyiliği ve güzelliği diri tutmak, ezelî erdemleri baş tacı bilip ilmî, dini ve millî değerleri gerçek manada önemsemek, kalkınma ve gelişmeyi tamamlamak, sığda kürek çekmekten kurtulmak ve yokuşları en kısa zamanda aşmak mümkün değildir.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
AYNEN DEDİĞİNİZ GİBİ.
YÜZDE YÜZ HAKLSINIZ.
YANILMIYORSUNUZ.
İnsan olan insanlar çoğalmadıkça, insanlığın hayrına düşünen ve huzur üreten medeniyetler kurmak, birlik ve barışı sağlamak, rahatlık ve huzuru bulmak, iyiliği ve güzelliği diri tutmak, ezelî erdemleri baş tacı bilip ilmî, dini ve millî değerleri gerçek manada önemsemek, kalkınma ve gelişmeyi tamamlamak, sığda kürek çekmekten kurtulmak ve yokuşları en kısa zamanda aşmak mümkün değildir.
Devletin güçlenmesi, milletin her bakımdan kuvvetlenmesi de, ekonomide büyüme, bilim ve teknikte ilerleme de, millî gelirin artması ve fakirliğin azalması da insan olan insanların çoğalmasına bağlıdır.
Çok haklısınız yazınızda.İnsan olan insanların sayısının artması gerek.Sevgi,huzur,güven dolu bir dünyada yaşamak için.Çok eskilere dayanıyor insanlarda insani vasıfların kaybolması.Çünkü zincirin halkaları misali,yetişen her kuşak hatalı aile eğitimi almışlar.Çünkü bilinçli bir aile bilinçli,eğitimli nesiller yetiştirir.Önce AİLE EĞİTİMİ GEREKİR.TEMEL EĞİTİM AİLEDEN BAŞLAR.ÇOK DETAYLI BİR KONU ASLINDA.YAZINIZA TÜMÜYLE KATILIYORUM.TEBRİK EDERİM,VAR OLUN.SAYGILARIMLA..