- 676 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YOLUNUZDAKİ YOLSUZLAR
Günümüzde insan olup da, insanlar arasına karışınca yolumuzun yolsuza çatmaması olası değil. Kamu görevlisi olup, bindikleri aracı birinci vitesle kalabalığın arasında saatlerce dolaştıran kamu görevlileri, yolsuz değil de nedir?
Bir hastane koridorunda onca hasta muayene sırasının gelmesini beklerken, içlerinden birisinin tanıdığı bir hastane personelini devreye sokup, sıra beklemeksizin muayene olup çıkması, yolsuzluk değil de nedir?
Çıktığı asansörün kapısını, az sonra geri döneceği düşüncesiyle açık bırakıp, asansörü sadece kendi hizmetine tahsis etme bencilliğini gösteren kimse, yolsuz değil de nedir?
Yalvara yakara evinize kiracı olarak girip, aybaşlarında kira parasını ödemeyen kiracı ile üç ay geçmeden kira artırımını isteyen ev sahibi, yolsuz değil de nedir?
Gece yarısında veya sabahın köründe, kısa aralıklarla üç-beş kez klakson çalan otuz yıllık şoför, yolsuz değil de nedir?
Trafik akışının yoğun olduğu bir caddede yaya kaldırımında karşılaştığı arkadaşıyla sohbete dalıp, yayaların yolunu kesen, yolsuz değil de nedir?
Parasını peşin ödediğiniz bir siparişiniz için gittiğinizde, siparişi alan zat, -bugün git, yarın gel- çekiyorsa, bu iş yeri sahibi, yolsuz değil de nedir?
Hele hele şu duygu sömürüsü yapanlar?
Bu ve buna benzer pek çok yolsuzlar, doğrudan veya dolaylı bir şekilde yolumuza çıkarlar. Biz yolumuzu değiştirsek bile bu yolsuzların karşısına bir başkası çıkar. Şayet haklıyı-haksızı ayırt etmesini biliyorsak düşüncelerimizle bile yolsuzla karşı karşıyayız demektir.
Millet olarak hep zayıf ve haklıdan yana olduğumuz için adamsendeci de davranamaz ve bela bizi bulmasa da biz haklıyı savunmak için belayı karşımıza alırız.
Kendimizi de toplumdan arındıramadığımıza göre, bunlarla hep karşılaşırız.
Ve yolumuzun yolsuza çatmaması için temennide bulunuruz.
Yolunuz yolsuza çatmasın...
Yüksel ÖNAÇAN
Foto: Mehmet KARAODABAŞI
www.fotografdefteri.com/60519/
YORUMLAR
Yükselenyıldız
Öyleleri zaten kendilerine özel bir yol çizmişler. Ama kimsenin yürümek istemediği bir yol. Allemle-kallemle seni-beni aldatabiliyorlar maalesef.
Güzel bir yazıydı..katılıyorum size..Yolumuz yolsuzlara çatmasın temennisindeyim ben de ..Saygılarımla..:)