- 865 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEVRİM ve DEVRİMCİLİK
DEVRİM
Bir yenilik, bir çığır ve bir patlamayla kitleleri etkilemek olarak yorumluyorum DEVRİM olayını..
Kitleleri bir fikir ve bir akım etrafında, ideoloji etrafında bir hedefe ve bir amaca yürütmeye de DEVRİM diyebiliriz..Onlarca örnek verebileceğimiz bir olgu …
Günümüzde genellikle sol kesime mensup kardeşlerimizin sahiplendiği, patentinin kendilerine ait olduğunu düşündükleri bu kavramı bugün çalacağım, sahipleneceğim..DEVRİM yapacağım yani..
Zira Devrim bir süreçtir ve bu süreç içeriği ne olursa olsun her kavram için kullanılabilir…
Edebiyatın, fikrin ve felsefenin ve hatta sanatın ideolojisi olmaz..Müziğin ideolojisi olmaz..İdeolojinin müziği olur, ideolojinin sanatı olur, ama sanatın ve müziğin ideolojisi olmaz..Dolayısıyla Devriminde ideolojisi olmaz. İdeolojinin devrimi olur..
Hasıl kelam anlatacağım olay bir kişinin hikayesi..Dev bir devrimcinin hikayesi..Öldüğünde dünya malı sayılabilecek bir şeyleri olmadığı halde, bıraktığı miras ile milyarları etkileyen bir kişinin hikayesi..
Halkı arasında güvenilir bir şahısken, yapacağı devrimin ayak sesleri yüzünden güvenilmezlik ile itham edilen emin bir şahsiyet..Üstelik daha önce güvenen halkı tarafından..
En yakınları tarafından hor görülen, şairlikte suçlanan bir devrimci..
Yok yok Che Guevara değil bahsettiğim kişi..Genç yaşında idama mahkum edilen Deniz GEZMİŞ hiç değil..
Aklınıza gelmedi biliyorum..Gelmemesi de normal zaten..Devrim kelimesi kafamıza öyle bir kazındı ki ; sadece bir iki klişe isim dışında kimseye yakıştıramaz olduk Devrimciliği…Dar bir pencereden değerlendirdik hep Devrimi..
Bahsedeceğimiz kişi Hz Muhammed (SAV) dir..Evet yanlış okumadınız..Ondan bahsedeceğiz kısaca..Uzun bahsetmeye ömrümüz yetmez, bırakın köşeyi..
Biz dilimizin döndüğü kadar bahsedeceğiz, takdiri ise kuldan değil Allah’tan bekliyoruz, siz dua edin yeter..
Halk arasında güvenilir biriyken,ansızın öyle bir iddia ile çıktı ki; en yakınları şaşkına döndü, deliye döndü kimileri..
Yıllarca kendi elleriyle yaptıkları objelere tapanların içini sarsan, mantıklarının aldığı, menfaatlerinin almadığı bir iddia..Dev bir teslim oluş hikayesi..İslam..Teslimiyet…
Sonra en yakınından başlayarak İslam la şereflendi insanlar..Onu kılıcıyla öldürmek isteyen Hz Ömer (RA) şereflendi , cahiliye döneminde bile şeytana uymayan Hz Ebubekir (RA) şereflendi, şereflendiler..
Taif’te taşlandı, Mekke’den hicret etmek zorunda kaldı, mağarada onları gizleyen örümcek ve güvercin şereflendi..
Yine Cebrail (AS) ın taş atan Taif’lileri helak etme isteğini geri çevirdi, Taif şereflendi..
Savaşlarda kafirlere dar etti meydanı, bedir şereflendi…Gün oldu , dağlar gibi ordusuyla Mekke’ye girdi, fethetti Mekke’yi, Mekke şereflendi..
Hayatını dikkatli incelerseniz kendini aşmış bir şahsiyet olduğunu, aile yapısını incelerseniz örnek bir eş ve baba olduğunu, cemaate iyi bir imam, savaşta cesur bir asker, iyi bir devlet adamı , pazar esnafını denetleyen iyi bir memur, yönetim konusunda adil bir devlet adamı olduğunu anlarsınız..
Dikkat edin; bu saydıklarımızın sadece bir tanesi bir adamda toplansa , ağzımızı ayırır, hayran oluruz..
Ciddi bir başarısı olmasa bile bir komüniste hayran olurken, Ona hayran olmaktan bile aciz kalırız..Elbette Onu hak ettiği gibi sevemeyiz, bu ayrı bir konu..
Anlatmak istediğimiz olay kısaca şu; batıl bir dava uğruna ölüp giden insanların hayatlarını ezbere bilirken, üstünde ‘Devrimci’ olduğuna inandığımız ‘Che’ isimli şahsın resmi bulunan tişörtlerle gezmeyi meziyet bilirken, acaba Peygamberimiz (SAV) hakkında neler biliyoruz ..?
Sakın onlarla Onu kıyasladığımı falan düşünmeyin, ben tavırlarımızı kıyaslıyorum, kişileri değil..Ciddi bir biçimde düşünün; kimleri seviyoruz..? Kimlere hayranız ve bu sevgiler bizi nereye götürür..? Ve hangi devrimin etkisi ne kadar sürmüş ve en büyük devrimci kim bu durumda..?
Kutlu doğum haftasını yaşadığımız şu günlerde Devrimcilik olgusuna biz bu açıdan baktık, kişinin sevdiğiyle beraber olduğunu Ondan öğrendik, kimi lider edinirsek ahirette onunla dirileceğimizi ondan öğrendik, kimi seversek onlardan olacağımızı Ondan öğrendik..
Müslüman a yakışan Müslüman a hayran olmaktır, Müslüman a yakışan kendi Peygamberi (SAV) varken, devrimleri hala ayaktayken Ona hayran olmaktır..Sırf ABD düşmanı olduğu için bir iki Devrimci lideri bu kadar abartmak, gözünde ulaşılamaz bir konuma getirmek değildir Müslüman a yakışan..
Kıyamete kadar sürecek bir davanın liderine hayran olmaktır Müslüman a yakışan, var mı aksini iddia eden..? Yok biliyorum, olmaması da normal zaten..
Sizler aslında bunları bilen kişilersiniz, biz sadece hatırlattık..
Bu vesileyle Kutlu doğum haftanızı kutlarız, inşallah bizde O kutlu Peygamberin (SAV) şefaatine nail oluruz..
(Yanlış bir satırımız olduysa Allah affetsin, zira niyetimizi o biliyor..)
Tunar ÇALIŞKAN
22-04-2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.