- 1330 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
Merhamet Rahmettir!
Merhamet, yüce Yaradanımızın insanlara ve yarattığı tüm mahlukata verdiği en güzel hasletlerden biridir. Minik bir kedi yavrusu, rengarenk bir kelebek, mini mini bir bebek
gördüğümüz zaman kalbimizin rikkatle titremesi, onu koruyup kollama duygusu, bu ulvi duygunun açığa çıkış biçimidir. Hangi milletten ve ırktan olursa olsun, küçük bir çocuğun ağlamasına üzülmesine, hiç bir yürek dayanmaz.
Merhamet duygusu hanımlarda , bilhassa anne olanlarda biraz daha fazladır diye düşünüyorum. Akıl sağlığı yerinde anneler, çocukları büyüse, onlar kendileri de ana baba olsa, yine de bu sevgi, koruma kollama içgüdüsünden kendini alamaz.
Ben şahsen, kendileri baba oldukları halde oğullarım için endişelenip, ‘ aman hava soğuk,
senin üzerin ince mi? Üşümeyesin, aç mısın’ gibi sorularımla, elimde olmadan hala oğullarımı
gözetirim. Çevremde gözlemlediğim kadar, evlatlarına düşkün annelerde bu var.
Geçen gün izlediğim bir belgesel kuşağında, yavrusunu dikkatle emziren ana leopar hafızama takıldı. Normal olarak yırtıcılar sınıfına ait bir hayvanın, minik yavrularına o şefkatli davranışı düşünmeme sebep oldu. Hiç bir şekilde evcilleştirilemez kabul edilen, özel olarak eğitilip, nispeten sahiplerine alışıp, yumuşak başlı davranan bu canlılar, içlerinde Yaradanın
koyduğu kendini doğada koruma içgüdüsüyle, her zaman yırtıcıdırlar, güvenip de boş bulunmaya gelmez, pençeleriyle zararlı olabilirler. Ana olduğu zaman, o korkunç pençeler bile, yavrusunu incitmeden sarmalamasına mani değil.
Bunun yanı sıra, haberleri izlediğim zaman kara kara düşünmekten kendimi alamıyorum. Bilmem kaç çocuğunu bırakıp, kendi ana babasına acımadan, geride bıraktığı yavrularını düşünmeden çekip gidenler, evlenirken sadakat sözü verdikleri eşlerini gözleri görmeden, sözde yeni aşık oldukları kişilerle sırra kadem basıyorlar.Tesadüf eseri izleri bulunur da, kendilerine, ‘hiç mi acımadın çoluk çocuğuna, gözü yaşlı ana babana, diye sorulunca, arsız arsız konuşmalarıyla, herkesi çileden çıkarıyorlar.Geçinemiyorsan boşanırsın, evlatlarına sahip olarak büyütürsün. Merhamet, demek ki bu insanların bünyesine yaraşmamış, ya da vicdanlar, yaşanan ahlak dışı hayatlar yüzünden kabuk bağlamış.
Erkek kadın ayırımı yapmadan gördüğümüz o ki, aldatmalar ahlak dışı yaşantılar arttıkça, merhamet kayboluyor.
Şimdi bazı arkadaşlar şunu diyebilir. Geçim sıkıntısı, maddi imkansızlıklar buna sebeptir diye.
Çok gerilere değil, Kurtuluş savaşının yaşandığı yıllara bakalım. Maddi imkansızlıklar diz boyu; ellerinde avuçlarındakini ordusuna verip, kazma ve çapalarla bu vatanı savunan nene hatunlar, kağnı peşinde cepheye mermi yetiştiren yüreği vatanı ve evlatları için çırpınan , adsız hanım kahramanlarımızdan, bu yaşanan rezillikler yüzünden, özür diliyorum, haklarını bize helal ederler mi bilmem. Bu merhametsiz, çoluk çocuk, ana baba gözü görmeden, sevgili peşinde, ardlarına bakmadan evlerini terk eden erkek ve kadınları olan günümüz insanlarını bizler yetiştirdik.Bunu düzeltmek elimizde, yetiştirdiğimiz yavrularımıza örnek ana babalar olarak, onları merhametli, haram yemeyen, harama uzanmayan, çevrelerindeki insanlara sevgi ve saygı ile davranan insanlar olarak , kalblerinde iman , örnek vatandaş olarak eğitebiliriz.
Kalblerimizin nasır tutmasına izin vermeyelim. Maddi yönden hep kendimizden üstün olanları değil de, daha kısıtlı imkanlarla geçinenleri göz önüne alalım. Kanaatkarlık yüce bir erdemdir bunun, çocukken onların zihinlerinde filizlenmesine imkan sağlayalım. Her hal ve hareketimizle güzel örnek olalım.Mayası haramsız, helal gıda ile büyüyen neslimiz de, örnek vatandaş, hayırlı evlatlar olarak ardımızdan hayırla anılmamıza sebep olur inşallah.
YORUMLAR
Dikkat ettiniz mi Handan Hanım, bundan 30–40 yıl önce insanların gelirleri kısıtlı, yaşam standartları daha düşük buna mukabil bir bereket, bir bereket harca, harca bitmez misali huzur içinde asude bir ortam. Bu gün para var lakin bereket yok. Çoklarımız borç içinde. Yakın tarihimizdeki siyasi terör olaylarını saymazsak, maalesef o zamanlarda nadiren görülen vahşi cinayet vakaları bu gün artı vaka i adiyeden olmuştur.
Niçin böyle olmuştur, bu konuda yüzlerce sosyolojik, ekonomik, siyasi vs sebep sayılabilir. En önemlisi herhalde toplumun “kul hakkı”, “haram” konusunda uyması, göstermesi gereken özeni ve dikkati göstermediğinden kaynaklandığına inanmaktayım.
Bir laf vardır “dedesi ekşi elma yemiş torununun ağzı kamaşmış” diye.
Bu gün tüccar, esnaf, sanayici, bakkal, manav, kasap, doktor, tamirci vs aklımıza gelen ne kadar kişi ve sektör varsa vicdanlarını cüzdanlarına ipotek etmiştir. % 20 denilen kar marjı yerini “fahiş fiyat” dediğimiz bir korsan vurgununa bırakmıştır.
Vicdanı kaybolmuş insanlıktan gel merhamet bekle. Unutmayalım Allahın doksandokuz isminden bir tanesi de “Kahhar” dır.
Allah ıslah etsin. Amin
Saygılar, selamlar
handan akbaş
Güzel yorumunuza sağolun, saygılarımla.
handan akbaş
Doğum yapmak başka ana gibi ana olup merhametle yavrusuna siper olmak şefkatle korumak gözetmek başka..Günümüzde bazıları afedersin tavuk kadar bile anne değiller ..Tavuğun civcivine saldıranı bırak yaklaşanı görse üzerine atılır ölürde bazan ama korumak isterken ölür. o bence evladını doğurup terkedip giden anadan yada doğurup geçersiz nedenlerle öldüren yada cami yada sokak başlarına terkedenlerden iyidir..Evlenenlere sözüm var yada evlilere bakacaksa doğursunlar tazecik fidanları açmadan solduracaksa doğurmasınlar..
Belgeseli izledim krokidalleri yavrukları için tehlike sezerse ağzına toplayıp karşıya götürüyor onları saklıyor evet o yırtıcıları izlerken ağladım...Yavrularını göz göre göre atanları düşününce..
Allaha emanet olasın selam ve dua ile..
handan akbaş
merhamet cok yüce bir duygudur evet.
Vicdani temiz bir insan ancak merhamet sahibidir.
Vicdani olan bir anne bir insan bu erkek de olur ölsede cocugunu birakamaz.
suclu insani bile af edecek kadar tanimadigi birinin derdine yanacak kadar yufka yüreklidir merhametli insan.
Gamsiz insan merhamet sahibi olamaz böyle insanlar kendine bile acimaz kendini bile birakir.
Sonrada bir gün baslar azaplari kaderi suclarlar felan ceksinlerde hak ediyorlar.
Dediginiz gibi en yirtici hayvan bile öyle sevkatle yavrusuna sariliyor ki insan duygulaniyor.
Ne olursa olsun cocugunu birakip gidenler özellikle anneler can nedir bilmiyordur demek ki cünkü canindan can kopuyor insanin cocugunu dünyaya getirirken.
cok güzeldi yüregine saglik sevgili handan
sonsuz sevgimle
handan akbaş
kutluyorum Handan hanım...
sevgim çoookca kalbinize....saygımla duamla inş...
handan akbaş
Anne baba olmak çok kutsaldır...Bir çocuğu dünyaya getirmek marifet değil.Asıl marifet, önce kendisine, ailesine, vatanına, milletine hayırlı biri olarak yetiştirebilmektir...Bunun için de Önce Allah sevgisini aşılamalı, sonra sevgiyi, saygıyı öğretmeliyiz.Bunları öğretirken çocuk, sevgi ve saygı ortamında büyümelidir...
Her anne baba bu bilinçle yetiştirebilse, o zaman dünyamızda ki bütün çirkinlikler bitecektir, eminim...
Çok kapsamlı bir konu.Daha yazacak çok şey var...
Sevgilerimle
handan akbaş
Handan hanım,26 yaşındayım.Validem evden çıkarken elli çeşit öğütte bulunur.Ama bilirim ki yaşım elli de olsa o öğütler devam eder.Çünkü anadır,merhametlidir.Oğlunun başında bir şey gelsin istemez.Ve sizde belirttiğiniz üzere öyleseniz.Ancak her anne öyle değil.Her kadın çoğuk doğurabilir ama anne olmaz.Ve en önemlisi merhamet olamaz.
O kadar güzel yazmış ve o kadar güzel başlıkta konumlandırmışsınız ki.Bana en çok koyan huzurevindeki yaşlılardır.Çoğunun çocukları,gelinleri torunları vardır.Ama merhametsizdir çoğu.
Aslında size örnekleri çoğaltırım.Ama örnekleri çoğaltmanın da faydası yok.Keşke herkes merhametli olabilse ama herkes siz biz değil.İnsanların yürekleri taştan,kayadan.
Teşekkür ediyorum şu güzel gecede merhametli bir yüreğin yazısını okudum.Selam ve saygıyla efenim...
handan akbaş
Sevgi Salman
Bir_Kucuk_Ask
Sevgi hanım,çok teşekkür ederim güzel sözlerinize.Her yaşın ayrı bir güzelliği var aslında.Ama her yaştan ziyade artık her dakikanın kıymetini bilmek gerekiyor.Ben kendimi övmek adına söylemiyorum ama sanırım rahmetli anneannem ve dedeme benzemiş bazı yönlerim.Onların yanında geçti çocukluğum.Ve tabi anne baba da çok önemli.Anne babam adına da güzel sözlerinize teşekkür ediyorum.
Siz olsun,çalışmalarını takip ettiğim diğer hanımefendiler olsun, sanal ortamda olsa sizlerle aynı çatı altında bulunmak benim için onur ve mutluluktur.
Son olarak,hâlâ çocuğuz çocuk kalmaya devam sanırım :) :)
Sonsuz saygılarımla...
Handan Hanım örnek bir yazı hazırlamışsınız hem içindeki değer hem anlatım yönünden sizi alkışlıyorum ve sizin gibi düşünen insanların çoğalmasını istiyorum. Hukuk kuralları yanında bir ahlak kurallarımız var müeyyidesi kanunlarla koyulmadığı ve allah korkusu olmadığı için o kadar çok ihlalller var ki. Elimiz kolumuz bağlı şaşkınlıkla izliyoruz bazen... Sadece kınıyoruz olanları ... Ama aile dediğiniz gibi çok önemli, ailede kazanılan güzel örnek davranışlar daha düzeyli bir toplum yaratacaktır. Tüm söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum ve destekliyorum. Yüreğinize, kaleminize sağlık. Tebrikleri... Sevgilerimle....