- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HORMONLU ÇİLEKLER
Hormonlu gıdalar erken ergenleşmeye neden oluyor!
www.kadinhaberleri.net/index.php?content_view=4691&ctgr_id=97
haber.mynet.com/detay/saglik/hormonlu-gidalar-erken-ergenlige-neden-oluyor/290948
Kısırlığın da sebeplerinden bir tanesi:
www.turktime.com/haber/Son-Yillarin-En-Onemli-Sorunu-/75468
Obeziteye neden olur:
www.goruntulememerkezleri.net/tag/hormonlu-domates/
İşte bir kaç hormonlu gıda:
www.ogretmenportali.net/haberdetay.asp?ID=602
Ama bilhassa hormonlu çileklerden o kadar bunaldı ki insanlar, bunu toplu halde protestoya karar götürdüler...:
hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?viewid=120984
_____________________
21. yüzyıl Türkiye’sinde modern şehirlerde insanlar hormonlu gıdalardan muzarip!
Her yerdeler... Manav kasalarında, alışveriş merkezlerinde, televizyonda reklamlarda, dizilerde, filmlerde, evlerimizin taa içlerinde, yatak odalarımızda, balıkçı tezgahlarında, sokaklarda, gözlerimizin önünde, aklımızda...
Nasıl kurtulabiliriz onlardan?
Kurtulmalı mı kurtulunmamalım mı? Bireysel özgürlük kapsamına girer mi hormunlu çilekleri sergilemek ve suçlu mudur dokunmak test etmek amcıyla tezgahta serilip uzanmış hormonlulara?
İnsanlar tedirgin ve bunalmış durumda artık her gün aldatılmışlık hissinden. Sokakta ya da tezgahta öylesine alımlı bol boyalı ve iştah açıcı şekline aldanıp da aldıktan sonra o hormonlu çileklerin tatsız, sası ve sağlığa zararlı olması insanları hayal kırıklığına uğratmak bir tarafa insanların birbirlerine güvenmemelerine de yol açıyor. Daha gerçekten olgunlaşmadan, tatlanmadan, sadece şeklen büyük görünen hormonlu çilekler sayısız sağlık sorunlarına yol açmanın yanında aynı zamanda toplumsal olarak da bir tehdit unsuru. Geleneksel aileler mutfakta sanki şeker gibi tadı dışarı çıkıverecekmiş gibi duran kocaman kocaman çilekleri akşam yemeğinden sonra tattıktan sonra aile içinde kavgalar çıkıyor. Anne huzursuz, baba şaşkın... Eşlerin bir tarafında aldatılmışlık hissi; diğer tarafta hayal kırıklıkları...
Görüntüyle gerçek arasındaki farktan artık bıktık. Aldatılmaktan, oynanmaktan... Zaten hiç anlamam, nasıl harcanır böylesine bir sermaye sorgusuz , safça. Hani saklanırdı hazineler kilitli kasalarda, en azından evde, yastık altında... Nedendir bilmiyorum bu hormonlu çileklerin güzelliklerini böylesine cömertçe ve sonuçlarını düşünmeden sergilemeleri... Hayret ki hayvanat aleminin tüyleri ve kuyrukları var, en değerli parçalarını korumak için...
21. yüzyıl Türkiye’si, bilhassa büyük şehirleri... Çıngıraklı yalanlar, hileler, aldatmacalar, oyunlar... Her yer serap, sahte, çakma... Boyamaktan öte bir teknik, hormonlu çilekler... Artık bu bir yaşam felsefesi. Dikkat, sen kültürüne dön, harap etme kendini teslim ederek sokaklarda kol gezen kilotlu çoraplara...
29.04.2010-15.44
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.