- 1613 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KÖR SAĞIR VE DİLSİZLER
KÖR SAĞIR VE DİLSİZLER
Allah (cc) Bakara süresi 18. ayeti kerimede: Onlar sağırlar dilsizler ve körlerdir.Onlar sapıklıktan da dönmezler.
Allah (cc) gözleri var görmezler kulakları var duymazlar dilleri var söylemezler demiştir kutsal kitabımızda. Bütün zamanlarda bu şekilde
yaşayan davranan insanlar olmuştur. Ama sanırım şu içinde yaşadığımız
zaman kadar çok ve sıradan olmamıştır, bu denli kanıksanmamış hatta
hüner olmamıştır.
Şöyle yaşadığımız çevremize bir bakalım. Gözlüksüz bir siperin bir zırhın ardına veya içine saklanmadan bakalım. Ne kadar çok haksızlık, zülüm, nefret doymazlık görürüz; duyarız ama karşı çıkmayız.
İlahi adalet, evrensel hukuk şöyle dursun çoğu kez insanlar kendi yaptıkları kanunları bile uygulamıyor. Adaleti kendi ideolojilerine kendi çıkarlarına veya giydikleri maske yaptıkları o kispetlerine göre uyguluyorlar.
Bunca cinayetleri, fuhuşu, uyuşturucu ve silah ticaretini çocuk istismarını etnik ve mezhepsel çatışmaları, doğa tahribatını vb her şeyi
kendi gözlüğüyle görüyor yorumluyor haklı veya haksız diyor. Aynı şeyi yapan kimisi mücahit, kimisi terörist, kimisi şehit , kimisi yoldaş.
oluyor. Bizden taraf olmayana gözümüzü kapıyor kulaklarımızı tıkıyoruz. Ya susuyoruz haksızlığa karşı yada bizden taraf olmayan ne kadar mağdur olsa da onu yerden yere vuruyoruz..Çoğu zaman mazlumdan yana değil kendi tarafımızdan olan zalimden yana tavır alıyoruz. Empati bizden uzak bir meziyet olmuş adeta.
İnsanların bu şekilde olmasının en büyük nedenlerinden biri de basın yayındaki bu hukuksuzluk bölünme ve insanlıktan çıkmadır…
Oysa objektif olabilsek en yakınımız, fikirdaşımız da olsa haksıza haksız diyebilsek gözümüz görür kulağımız işitir dilimiz doğruyu söyler…Eşitliği, özgürlüğü, hukuku, adaleti istisnasız herkes için kabul etmeli sahip çıkmalıyız…..Bir ayeti kerime ile bitireyim :
Allah (cc) Hucurat 13. ayeti kerimede şöyle der: Ey insanlar! Doğrusu biz sizi bir erkek ve bir kadından yarattık. Ve birbirinizle tanışmanız için sizi kavimlere ve kabilelere ayırdık. Muhakkak ki Allah yanında en değerli olanınız O’ndan en çok korkanınızdır Şüphesiz Allah bilendir her şeyden haberdardır
Necirvan ŞENGALİ
29 NİSAN 2010
YORUMLAR
Basar,Basir ve en sonunda tabiiki Basiret:Yani gönül gözüyle bakmak (Allah'ın bak dediği yerden,bak dediği açıdan bakmak).Zaten aham da o vucut gözünle bakarsan,baktığınla öyle (BAKARA)=Davarlar gibi kalırsın.Bakar BAKAR (A) havanı alırsın...Gözün var,göremezsin...Ama Abdullah İbni Mektum gibi gözleri ama biri çıkar,senin gördüğünün fersah fersah ilerisini görür...Ah dilerim ALLAH'tan o basirettten bize de biraz ikramda bulunur.Valla yoksa böyle,kör sağır dolaşıp duracağız..
Selam ve saygılarımla.....
Öncelikle sizi ben muhteşem şiirlerinizde tanıdım ama düz yazıda da aynı üstadlığı gördüm. Konuyu anlatımınız, örnekler, akıcılık ve seviyesi her satırda çıtası yükselerek sonuca gelen yazınızda işte budur dedim ve sizi tebrik etmek istedim kabul buyurursanız. Göz, kulak görmek istediği gibi görürse bu güzellikten yana ise; mutluluk, huzur ve saadete götürür, ama iyiyi kötü gözle görür, art niyetle işitirsek karmaşa, kavga ve uyuşmazlığa götürür. Bu anlamda yazınızı çok beğendim.
Bütün insanlığın; İyiye, güzele ve doğruya doğru yelken açması tememnimdir. Bu dünya yaşanası bir cennettir. Yeter ki cennetimizin farkındalığında olalım.
Kutluyorum saygı ve selamlarımla...
Muhterem kardeşim; güzel yazmışsın ama fikirlerin tümünün aynı olması beklenemez. Öyle olsa kurt kuzuyla gezerdi.
Amaçlara göre hareket ve fikirler olacaktır.
Empati yapmak lazımdır.
Eğer haklılığına inandığınız konuda tarafsız kalır, mazlumun yanında yer almazsanız; haksızlığa taraf olursunuz otomatikman.
Kısa ama içeriği düzgün bir yazıydı. Mesnetsiz suçlama ve iftiralar yoktu. Niyet güzeldi.
Yazı da dikkatli yazılmıştı.
Kutlarım.
Selamlar.