- 915 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
1 MAYIS KİMİN BAYRAMI?(1 MAYIS 2009)
BİR MAYIS KİMİN BAYRAMI?(2009 1 MAYIS)
28 Nisan 2010, 23:42
Devrim YILMAZ
Çalıştığımız inşaatta 4 kişiden üçümüz karar aldık 1Mayıs’a gitmeye. Sabah erken uyandım; hazırlandım arkadaşlarla beraber 1Mayıs alanına ilerdik.1mayıs tatil ilan edilmişti ama işyerlerinin yüzde 95’i çalışıyordu ve milyonlarla ifade edilen çalışan sayısıyla kıyaslanırsak bir avuçtuk. Bir kısmımız ise halay çekip, eğlenmeye geldiğini düşünürsek bu sayı hayli azalıyordu. Geçen yıl coplayıp biber kazıyla hastanelik ettiğiniz işçilerin temsilcileri, sendika yetkilileri emniyet amirinden çiçek alıyordu. Ortalıkta bir bayram söyleminin yanında kendini sahte bir bayram havasına kaptıranlar da vardı.1Mayısı yaratan idam edilen 4 işçiye mi seviniyorsunuz yoksa! 77 kanlı 1mayısında öldürülen 36 işçiye mi? Yeter artık kendinize gelin 1Mayıs bayram değil bir mayıs işçilerin emekçilerin mücadele ve diriliş günüdür. Bu böyledir böyle olacak. Birçoğu oyuncak zaferlerle avundular oysa alandaki bir avuç milyonlarla ifade edilen işçilere göre büyük bir hayal kırıklığı idi. Gerek tertip komitesinin düzensiz programı, gerekse gelen insanlara 1Mayıs bilinci verilmeyişi ve işçi emekçiden yanayım diyen kurumlar ellerine birer bayrak alıp birde pankart açıp klasik bir şekilde ve yine aynı klasik nakaratla soluğanlarla gelmişlerdi.
Doğru dürüst afişleme dahi yapılmadı cılız;birkaç 1Mayısta taksim ısrarı dışında.Yapacak çok şey var,1Mayıs çalışması ayları kapsayacak sürece yayılmalıydı.Afişler yapılmalı,servis duraklarında el ilanlarıyla 1Mayısın önemine değinerek işçileri 1Mayısa sahip çıkmaya;yani diriliş günlerine sahip çıkmaya çağrılmalıydı.Ev toplantıları düzenlemeli 7den 77ye toplumun her yaşta bireyini katılmasını sağlamalıydık,emeğin yüce bir değer olduğuna inanarak işçileri bilince davet etmeliydik.Sokak etkinlikleri yapmalıydık;oyuncak zaferleri değil birleşip 1Mayısta çalışan fabrikalara baskın düzenlemeliydik.Şartelleri indirip güçlü kitlelere dönüşmeliydik;daha çok şey düşüne biliriz asıl olan pratiğe geçmesidir.
Gelin işçi sınıfının iktidarı için işçilere danışalım. Bayram mı yada iktidar yürüyüşünün ilk adımları mı bunu tartışalım. Bayramsa neden ne için bayram? Ortada bayramlık bir şey yok. İşçiler işsiz aç. Tavuklar grip oluyor domuzlar grip oluyor Hizbu, el kaide, Ergenekon, İsrail, Amerika, hamas şeytan üçgeni bunlarla açlığımızı bastırıyorlar. Kapitalizm uluslararası ve 1Mayıs bayramında emniyet müdüründen çiçek alıyoruz._ya kusura bakmayın geçen 1Mayıs coplanırken çok iyiydiniz bu yılda bekleriz.(Çağırın mazlumu gelsin hesabı).Bu bayram kimin bayramı hani ortada bir zaferde yok. sömürü daha çok…
www.dikinsesi.com
YORUMLAR
Yazı bir noktaya kadar çok güzeldi. Hakı da iyi savunmuş.
Hak ararken haksız düşmek var işin içinde.
Bolşevik devrimi gibi bir devrim mi arzulanıyor? Bu imkansız.
Eylem güzel ama terör cinsi bir eylem işçiye zarar verir. Tarişte ne oldu?
12 Eylül ihtilalinin gaspettiği işçi hakları geri alınsa yeter. Bir işçi üç memur maaşı alıyordu. Şimdi memurun maaşının dörtte birine kölelik yapıyor.
Mememur; kalemi ile hükümetleri dize getirdi. Ağır işlerde çalışan işçiler ise sosyal haklarını bile kaybetti.
Her işçi sendikalı olmalıdır öncelikle.
Başbakandan; "sendikasız işçi kalmayacak bir yıl içinde" sözü alınmalıdır. Sendikalar sarı sendika olmaktan çıkarılmalıdır.
Çok şeyler yapılmalı ama terörist hareket asla. Provakasyon asla.
Bizler de işçi ve emekli meselelerini ateşli bir şekilde her zaman dile getirmeliyiz. Ben bu durumu ve fakirliği çokça işliyorum yazılarımda.
Selamlar.
Tebrikler.
8 numara
Ben de merak ediyorum doğrusu işsizliğin had safaya ulaştığı bir ortamda işçi neyin bayramını yapacak. gerçekten sorulması gerek bir durum. Burada yapılması gereken şudur aslında. Yetkililerin açmış olduğu taksim meydanını boykot ederek hiç bir eylemin o gün orada uygulanmaması olmalıdır. İşte asıl bayram o olacaktır. Haddini de bildirmiş olacaktır bu yönetime ve yöneticilere. Çünkü bu 1 mayısta o meydanın açılması ve tamamaen özgür bırakıyoruz söylemleri iktidarın bir göz boyama oyunudur. Kötü giden halk ve iktidar ilişkisinde sempatik görünme çabasının ta kendisidir bu göz boyama takdiği.
Ey sendikalar ve sivil toplum kuruluşları biraz mantıklı düşünürseniz bu önerime sıcak bakar ve siz de 1 mayısta taksimde olmayı boykot eder ve bu etkinliği başka bir yerde gerçekleştirirsiniz. Orası ölü bir şehir edası ve çevresindeki polis kordonu ile kalır.
Hadi bakalım sıvayın şimdiden kolları. ( Umarım birileri duyar bu öneriyi. )
Yıllarca işci sınıfı bayramı dendi meydanlara dendi ama meydanlara gelen işçi sınıfı yok denecek kadar azdı onların hakkını ozaman ki biz öğrenciler ve memurlar svunduk onların yerine biz yedik jopu biber gazını tazikli suyu ama yok artık . bir söz var nasıldı o söz biliyormusun bizde derler ki ( Maymun gözünü açtı ) yok öyle bundan böyle başkasının yerine jop yemek bakalım işçi baronları ne yapacak bizde o zamanın öğrencileri şimdinin Memur,akademisyen,esnaf jop yeyicileri dışardan bakalım nasıl oluyor . içim kan ağlıyacak ama meydanlarda olmayacağım.