- 1079 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
TIP DÜNYASI YASTA
Osmangazi Ün. İlk Rektörü Prof. Dr. Esat ERENOĞLU’nu Kaybettik.
EMİRDAĞ ve TIP DÜNYASI YASTA
Yüksel ÖNAÇAN
Tıp araştırmalarını tıp dünyası yazsın. Ben BİZİM ESET’i yazacağım kısaca.
Olağan Pazar sabahı yürüyüşlerimizde sık sık karşılaşır, selamlaşırdık karşıdan karşıya. Eli cebindeyse (ki; çok kez bir eli cebinde yürürdü,) selam alıp-verirken mutlaka çıkarırdı. Hep, acelesi varmış, bir yere yetişecekmiş, ya da aklına bir şey gelmiş de onu yapmaya gidermiş gibi bir yürüyüş stili vardı.
............................................................ .
........................................................................................................ .
Birkaç hafta önce de İstikbal Gazetesi’ndeki köşemde;
BİR ŞÜKRAN BORCU başlığıyla bir yazı yazmış ve kendisine ithaf etmiştim. Kısa bir öyküydü.
....................................................................................... .
............................................... .
Hemşehri canlısıydı. İstanbul’a telefon edip, Profesör arkadaşının hasta arkadaşımı kuyruktan alıp götürğünü bilirim. Arkadaşımın hastalığını profesörün ağzından dinlemek için beklediğimizde sordum:
“- Ağabey, kaç yaşına kadar sigara içtin?
“- Çok küçük yaşta sünnet oldum; sünnetimden öncesini hatırlamıyorum. Ama sünnetimden sonra ne sigara ne de alkol kullanmadım.”
64 yaşında iken Osmangazi Üniversitesi Rektörlüğü için zamanın Cumhurbaşkanı S. Demirel’:
"- Altmış dört yaşında birisi için Rektörlük geç bir yaş değil mi; nasıl idare edilecek," dendiğinde Erenoğlu’nun cevabı:
"- Siz seksen yaşınızda koca Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ni idare ediyorsunuz Sayın Cumhurbaşkanım." olmuştur.
Bu cevap, orada bulunanlara Alevi vatandaşlarımızın Demirel’in başbakanlığında hükümet kurulduğunda listede Alevi bir bakanın olmadığını görünce:
"- Söz vermiştiniz Sayın Başbakanımız; ama bir bakanımız yok," dediklerinde, Sayın Demirel’in:
"- Ben varım ya!" gibi, zeka ve hazırceplığını hatırlatmıştır.
Ve üniversitenin ilk rektörü olarak görevi almıştır.
Ve yine kendisine has o acele adım ve tavırlarıyla gitti.
............................................................................................................................................................... .
Evet, yine acele, hem de çok acele gitti.
Sustum..
Rahmet okuyor, derin, çok derin saygılarımla önünde bir kez daha eğiliyorum.
Toprağı bol, kabri cennet olsun ve hepimizin başı sağolsun.
YORUMLAR
Yüksel bey keşke her birimiz bu kadar deli olabilsek ve keşke hepimiz hayata bu kadar pozitif bakmayı öğrenebilsek. Belki o zaman yaşam bir başka anlam kazanır her birimizin gözünde. Dünyamızın özellikle de ülkemizin bu kadar akıllı de vu kadar çalışkan, doğruyu gören insnalara ihtiyacı var ama ne yazık ki bu insnalar zamanından önce ayrılıyorlar aramızdan.
Esat beyin mekanı cennet, geride bıraktıkları sevenlerinin başı sağolsun. Saygılar
Sizin de başınız sağolsun...Tıpçılar, tanıdığım kadarı ile mutlaka sanatın bir dalı ile meşgul olurlar...
Rahmetli Esat bey de, tam bir mizah ustasıymış...Yüksel bey, hepimizin bildiği bir gerçek var.Dünyaya geldiysek, bir gün ebediyete gideceğiz.Bu kaçınılmaz son...Ruhu şad olsun...
Yüreğinize sağlık.Sevgi ve saygı ile
mavideydisevgi tarafından 4/26/2010 8:22:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Merhum'u,yazınızda az çok tanıma şansına eriştim.Bunun için teşekkür ediyorum size.Değerli hocamıza da Allah'tan rahmet diliyorum.Çok öğrenci yetiştirmiş,ülkesine çok hizmetleri de olmuştur mutlaka.Işıklar içinde yatsın.Saygılarımla...
Bir_Kucuk_Ask tarafından 4/26/2010 8:17:23 PM zamanında düzenlenmiştir.