- 1965 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
ANKARA'DAYDIK, MUTLUYDUM...
Hepimizin hayatında “ilk” ler vardır, hafızalarımıza kazınır. Ömrümüz yettiğince unutulmaz, hep özel bir yerde, özel olarak kalırlar. Ben de 24.04.2010 Cumartesi günü bir “ilk” yaşadım. İlk defa Edebiyat defteri ailesinin bir bireyi olarak, çok geniş bir yelpazeye yayılan diğer aile bireyleri ile birebir görüşme fırsatı buldum.
Son zamanlarda rahatsızlığımdan dolayı, siteye sık gelememiştim. Bir akşam siteye girdiğimde, sevgili ANSIZIN’ın mesajını gördüm.”Edebiyat Defterinin 3. Toplantısı Ankara’da Yapılacaktır.”
----Aman Allah’ım!!! Hem de Ankara’da…
O andan itibaren, kalbimin ritmi değişti. Allah’ıma dua etmeye başladım.
----Lütfen Allah’ım bir mani çıkmasın, o zamana kadar iyileşeyim.
Ee…Ankara’da ikâmet eden biri olarak, biraz da ev sahibi sayılırdım. Toplantıya katılamazsam çok üzülürdüm. Üzülmeyi bir tarafa bırakın, Türkiye’nin dört bir yanından gelecek olan dostlarıma karşı kendimi suçlu hisseder ve çok utanırdım.
Ve nihayet, uykusuz geçen bir gecenin ardından, beklenen gün geldi. Bende hem tedirginlik, hem de müthiş bir heyecan vardı. Evet, heyecanlıydım; dostlarımla tanışacaktım. Peki ama, o zaman neden tedirgindim? Bu kocaman aileye katılalı henüz üç buçuk ay olmuştu.”Beni aileye kabul etmezlerse” diye mi tedirgindim?
Bütün bu düşüncelerim ve heyecanım, salona adım attığım andan itibaren, birden bire yok oldu. Aksine çok sakindim. Sanki her birinizi yıllar öncesinden tanıyormuşum da, uzunca bir süre görüşmemişiz hissi vardı. Toplantıya gelen dostlarımın tek tek kim olduklarını tahmin edebiliyordum. Birkaç kişi dışında hiç yanılmadım.
O birkaç kişinin içinde, en büyük yanılgıyı sevgili ANSIZIN’da ve Ayhan SARIKAYA’da yaşadım. Laf aramızda, ben daha yaşça büyük birini beklerken, güler yüzü ve alçak gönüllülüğü ile gencecik bir ANSIZIN’la karşılaştım. Ayhan SARIKAYA dostuma gelince; düşündüğümden daha olgun, daha dost canlısı, daha, daha…İyi ki tanıştık, iyi ki yanılmışım.
Hoş sohbetlerin ardından şair dostlarım, kendi şiirlerini yorumladılar, zevkle dinledim. Hele bir yorumcu vardı ki sormayın. Sanki büyümüşte küçülmüş gibiydi.”Çanakkale” şiirini ezberinden öyle bir okudu ki, şiiri bire bir bizlere yaşattı. Gözlerim yaşardı. Bana göre geceye damgasını vurdu. Bu kendi küçük ama yüreği büyük yorumcu, Ayhan Sarıkaya’nın kızı AYSU’dan başkası değildi. Seni tanıdığım için mutluyum Aysucuğum. Sen de bu yetenek ve azim varken, büyüdüğünde çok iyi yerlere geleceğinden eminim. Alnından öpüyorum canım. Annene ve babana böyle bir evlat yetiştirdikleri için de ayrıca teşekkür ediyorum.
Toplantıya katılan dostların isimlerini burada zikretmeyeceğim. Ola ki, ismini unuttuğum, yazamadığım olursa, gönül bıraksınlar istemiyorum. Ama bilin ki, her birinizi tanımaktan çok mutluyum. Ankara’ya gelemeyen dostlarla da, kısmet olursa, bir daha ki toplantıda tanışmak isterim.
Rüya gibi geçen on buçuk saat. Masada yarım bardak cola içmeme rağmen, adeta mutluluk sarhoşu olmuştum. Eve geldiğimde, kızıma yaşadıklarımı anlata anlata bitiremedim. Sanırım kızım, uzun bir müddet beni dinlemek zorunda kalacak.
Bana bu mutluluğu yaşatan başta sevgili ANSIZIN’a, toplantıyı organize eden ve çok yorulduğuna inandığım sevgili TOYNAK ve ona desteğini veren eşine, sevgili Ayhan SARIKAYA ve eşine, toplantı için her türlü zahmete katlanıp, Türkiye’nin dört köşesinden gelen siz dostlarıma ayrı ayrı teşekkür ederim.
ANSIZIN iyi ki varsınız, sayenizde bu site var. Ve iyi ki bu ailenin bir bireyiyim. Daha nice toplantılarda görüşmek üzere, hepinizi çok seviyorum…
SEVGİ SALMAN
YORUMLAR
merhaba bitanem bu güzel sözlerin beni çok mutlu etti bende seni tanımaktan çok mutlu oldum bitanem gerçekten unutmaz bir gece geçirdik can arkadaşlarımızla ne muhteşem olduğunu anlatmışsın bende ameliyetımı oldum fazla yazamıyorum seni öpüyorum toynak ve ansıza binlerce teşekkür ederim öpüyorum bitanem
Duygulara tercuman olmuşsunuz sizi ve etkinliği yapan değerli dostları katılımcı şair arkadaşları saygı ile selamlıyorum
Sevgi Salman
Emine hanım olsun, siz olun şu Ankara etkinliğini o kadar güzel anlatmışsınız ki... 10 sene görev yapıpta tadını çıkaramadğım şu Ankara demekki dostlarla güzelleşiyormuş... Bir daha ki etkinliğe kıyamet kopmazsa sizlerleyim... Selam ve saygılarımla...
Sevgi Salman
bazı durumlarda insan yetersiz kalıyor...... ben torunuma süpriz yapayım derken o bana izmire gelerek süpriz yaptı...kıramadım.... gelemedim.... ama yüreğim dostlarımlaydı....etkinlik yazılarını okurken biraz daha çoşkum arttı..... çok merak ettiğim dostları birebir tanımak bir başka toplantıya kaldı....iyiki varsınız dostlar allah eksikliğinizi göstermesin....sevgiler saygılar....
Sevgi Salman
Bizler o güzel ve sevgi dolu etkinliğe katılamayanlardanız ama inanın kalbimiz hep oradaydı ve gece evimizde otuurken şu saatte bitmiş olmlaı diye geçiriyorduk.
Umarım bundan sonraki toplantıda sizlerle birlikte olmanın mutluluğunu yaşayabiliriz ve bizler de aynı havayı teneffüs edebiliriz sevgili şairim.
Bu güzel toplatının havasını bize yudumlattığınız için de ayrıca teşekkür ederim. Sevgiler yüreğinize
Sevgi Salman
onurumsun
Umarım bir dahaki toplantıda sizlerle birlikte bu güzel havayı doyasıya teneffüs edebilirim.
Sizlerin getirdiğiniz hava bize iyi gelid inanın. Sevgilerimi gönderiyorum yüreğinize.
Sevgi Salman
teşekkürler sevgi hanım...Dostlarımız bilmiyor ki biz ertesi gün Ankara etkinliğine Gençlik parkında devam ettik.)))Hemen hemen geceye katılanların sayısına denk düşen bir kalabalığımız vardı...Gizemli yürek,güldeste,Ayhan Sarıkaya,eşi ve gecenin şairi Aysu kızımız..Barbaros,Su_misali ,Nevzat,Emine hanım...Esas etkinlik sanırım pazar günü oldu...
Her şey geçer gider aslolan ve baki kalan dostluklardır...Bu anlamda hayatımda çokça yeri olan değer verdiğim dostluk kavramı kervanına yeni yüzler katıldı bu toplatıda..Bunlardan biride sizsizinz..Teşekkürler... sevgi ve saygılarla..
Toynak tarafından 4/26/2010 10:17:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
eMİNeYZAMAN
bir daha ki sefere istanbulda küçük bir operasyon olacak inş.
dimi :)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi Salman
Sevgili kardeşim,ben insanları her zaman ikilemde bırakıyorum demek ki.Yazılarıma pazarcı hırçınlığım yansıyor olabilir.Ama içimizdeki şair ruhu devam ettiği müddetçe insancıl yönümüz her zaman önde gidecektir.
Sizi tanımaktan ben de çok mutlu oldum...Neyseki yakınımızda oturuyorsun....Pazarda kafam şiştiği zaman ,hanımı da alır çay içmeye gelirim size daaa...
Dostluklarımızın kalıcı olması dileklerimle saygı ve sevgilerimi gönderiyorum efendim...
Sevgi Salman
Canım benim, ben belki aranızda değildim ama kalbim oradaydı. Gelmetyi çok istemiştim ama nasip değilmiş. Gerçi telefonla aradım sizleri ama orada olmayı gerçekten çok istemiştim. Resminizi görüğnce hiç yabancılık çekmedim zaten. Eğlenmene çok sevindim. Tüm dostlara vesilenle sevgilerimi gönderiyorum. Ben de senin gibi diyorum. Nasipse bir sonraki buluşmada buluşmak dileğpiyle. Sevgiletrimle :)
Ha bu arada Aysu benim şiirimi de okudu mu ?
Nermin Kaçar tarafından 4/26/2010 9:09:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Canım kendi yazımı siteye yükleme telaşıyla senin yazını daha şimdi farkettim hemen bir solukta okudum ve inan orada olamadığıma çok çok üzüldüm desem inanır mısın, anladığım kadarıyla çok güzel bir organizasyon olmuş ve edebiyat sitesi ailesi birbirine kavuşmuş. İnşallah bir daha ki organizasyon da mutlaka geleceğim. Sitede en çok tanışmak istediğim kişilerden biriydin çok sıcak, sevgi dolu ve duygulu yazılarından seni tanıyor gibiyim. Mutlu bir gün geçirmene çok sevindim. Ne diyeyim inşallah bir daha ki sefere tanışabiliriz. Sevgilerimi sunuyorum.
Sevgi Salman
sevgi hanım yorumlarına aynen katılıyorum güzel bir yazı ile ne kadar güzel ifade etmişsiniz o tatlı samimi havayı.herkes renk kattı geceye.sizinle iyi ki tanışma şerefine nail olmuşum.asil bir hanım efendi oluşunuz bize ilham oldu inanın.size gönül dolusu tşk lerimi sunarken inş.başka bir etkinlikte yine buluşuruz.sygılarımla selamlarken hayatın sevgiye mutluluğa açılan kapılardan eşlik etisin yaşadığın hergüne.
Sevgi Salman
Güzel bir gün geçirmenize gerçekten sevindim.Değerli kalemler ve de dostların bir araya gelmesi çok ama çok güzel olmuş.Ve de rica edersem,fotoğraftaki dostların kim olduklarını yazarsanız en azından yazılarını,şiirlerini okuduğumuz büyüklerimizi,dostlarımızı fotoğrafta da olsa görme şansına erişiriz.Nice güzel buluşmalara...
Sevgi Salman
Kraralı olmama rağmen işlerin aciliyetinden katılamadım..sizleri tanımak güzel olacaktı..inşallah bir dahaki toplantıya..
Adınıza sevindim...selamlar
Sevgi Salman
Sevgili arkadaşım, Ağyar'ın yapamadığını sen yaptın. Resmimizi koymakla bizi meşhur ettin haaa!
Yüregine sağlık can, çok güzel bir karşılamaydı. Çok mutlu olduk. Bir daha ki toplantıyı iple çekeceğim. Umarım asılırken koparmam:)))
sevgilerimle...
Sevgi Salman
oofff offfff yaktınız yüreğimi yaa ... :(((
ah şu zamanın zamansızlığı olmasaydı bisikletime atlayıp :))) taaa laheyden koştura koştura gelecektim ama işler alt üst ediyor zamanımızı...
Yüreğim sizlerle idi şairim
selam ve saygılarım kocamanca her birinizeeeee :)))
Sevgi Salman
CAN ARKADAŞIM YAZAN YÜREĞİNE SAĞLIK BEN O GECEYİ KENDİMCE NASIL YORUMLUYORUM BİLİYORMUSUN;BEN BİR KÜLKEDİSİ VE ORADAKRALIN VERDİĞİ BALO SAAT 12YE KADAR EĞLENİOSUN SONRA BAL KABAĞINDAN YPILAN BİR ARABAN TEKRARAR KABAĞA DÖNÜŞMESİ VE ELBİSELERİMİN TEKRARA ESKİ HALİNE ALMASI (EŞOFMANLARIMA DÖNÜŞMESİ) CAMDAN AYAKKABILAR BİR TEK DEĞİMİYOR AMA TATLIM BURADA İSE TEK DEĞİŞMEYEN GÜZEL ANILAR RESİMLER VİDEOLAR VE O GÜZEL DOSTLUKLAR İYİYİKİ VARSINIZI SONSUZ SEVGİMLESİNİZ
AĞLAYÜREĞİMDEN SEVGİLER
Sevgi Salman
SEVGİCİĞİM , İLK DEFA KISADA OLSA SİZLERİ TANIMAK BANA MUTLULUK VERDİ... DİLERİM HEP ARAŞIRIZ....SEVGİLER...
Sevgi Salman
NE GUZEL BU GUZEL DOSTLUK GECESININ SANALDAN GERCEGE DONMESIYLE ANILARDA GUZEL YER EDINECEK ORGANIZASYINDA EMEGI GECEN YONETIME VE SIZLERIN BU GUZEL GECEYE KATILIMI ILE DOSTLUGUN SEVGIYLE YOGRULACAGI DAHA DA DAIM OLACAGI BIR GECE OLMUS BUNDAN SONRAKILER DAHA HEYECAN VERISI VE MUHTESEM OLUR.DOSTLUKLARINIZ DAIM OLSUN ,SEVGILER SAYGILAR,GELEMEYENLER DE ARTIK SIZLERIN ANILARI VE YAZILARINI OKUMAKLA ORDA OLDUGUKLARINI HISSEDIYOR
SEVGIYLE DOSTLUKLA SAGLIKLA ESENLIKLER DILERIM.
( yasaklıyım sana ) tarafından 4/26/2010 6:38:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Sevgi Salman
Ben de o muhteşem şiiri okuyan hanım kızı gözlerinden öpüyorum ..Allah yolunu açık eylesin..
Adnan ABİSİ
Sevgi Salman
Sevgili can.
yazımı yazarken bir an hafızama gelmeyen kızımızı ( Kızımızı diyorum o artık bizim ailenin bir ferdi) hatırlattığınız için sonsuz teşekkür ederim. O ne muhteşem bir Türkçe ve o ne muhteşem bir hafıza. Müthiş bir şiir okuma yeteneği. kendisini yanaklarından öpmek ve onu yetiştiren anne babaya bunu belirtebilme fırsatını yakalamış olmakdan dolayı son derece mutlu olduğumu belirtmek isterim.
Siz yüreği güzel insanları öyle bir ortamda tanıdığım için de ayrıca mutluluk duyuyorum. Daha güzellerini yaşamak dileği ile
sevgiler gönderiyorum.
Sevgiyle kalınız.
Sevgi Salman
edebiyatdefteri.com ailesi ile Ankara'da aynı çatı altında olmak mutluluk vericiydi.
Bu etkinliğin oluşumunda emeği geçen TOYNAK ve sevgili ANSIZIN'a teşekkürlerimi sunuyorum.
Nice etkinliklerde buluşabilmek temennisiyle.
Sevgi Salman
Benim yüreğim hala Ankarada, hala sizlerle
hepinizi tanımak gerçekten çok ama çok güzeldi
sevgilerimle arkadaşım