- 1224 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN (Doğum - Ölüm)
Doğum ve Ölüm… Başlangıç ve Son…Kavuşma ve Ayrılış..Sevinç ve Hüzün…
Ne garip değil mi bir canlı dünyaya geldiğinde hemde saf şekilde ilk merhabası ağlamakdır. Gözyaşıdır.. Bu gözyaşları sevinç gözyaşımı yoksa zorlu bir sınav başlayacağı için korku gözyaşları mı? Bu açıdan hiç düşündünüz mü?
Gözyaşı ne kadar önemlidir insan için..Gözyaşı dökmeyi başaran gözlerin derinlerinde yüreklerde merhamet vardır.İnsanı değerler vardır. İnsan olmanın özü vardır berraklığı vardır.
Bir damla gözyaşı ister acıda isterse sevinçte duygularda ki beklide tek ortak payda.
Sevinçde gözyaşı dökeriz….
Hüzünde gözyaşı dökeriz…
Öyle bir ırmağınız ki insan olarak her türlü yoğun duyguda pınarlar taşar ve damala damla yüzümüzden ılık ılık iner.
Ölüm..Kelimesini bile okuyunca ürpertici ve soğuk..
Ağıtlar ve yine gözyaşları..Sevdiğine gözyaşı hemde oluk oluk…
Acaba o göz yaşları vefat edenemi yoksa uğurlandığı yerde yaşayacaklarına mı? Bunu bir de bu boyuttan düşünün bir an..Bir cenaze gördüğümüzde ilk kelimemiz Allah Rahmet Eylesin.. değil mi?
Meftu beklide bizler gözyaşı dökerken sevinç içinde göz yaşı döküyordur ruhani olarak. Ondan mutlusu varmı Rabbinin huzuruna gidiyor..Dünyavi şeyler için göz yaşı döküyoruz da Yarada giderken ne kadar gözyaşı dökeriz düşündünüz mü? Beklide gözpınarlarımız kururcasına..
Nasılda gidenin arkasından helallik istenir herkes tek yürek HELAL OLSUN..HELAL OLSUN..HELAL OLSUN der ve ne güzel bir sözcükdür helallik aman dostlar bunun peşinden yargılamayalım mefhumu merhumeyi…
Nasıl bilirdiniz sorusuna içinizden yorum getirmeyin kanımca..
Gidenin itikadini inancının sağlamlığını sınamayın haddi aşmayın aman aman…
Bu haşa Rabbimizin yerine geçmektir. Bir başkasını ölçmek mizana çıkarmak had aşmaktır yoldan çıkmaktır.
Eğer mizanı kendimizde görüyorsak asıl itikadi tartılacak kendimizi tartmaktır.
Her ayrılış yeni bir başlangıç..
Trenin dünyadaki kalkış istasyonunu biz seçmedik ama gideceği durakları ve Varış istikametini yönlendirmek bizde. Klavuzumuzda var değil mi son kitap..
Tüm dostların kendi doğrularını değil tek doğruyu bulmaları temennisiyle dualarım..
Direksiyonda biz …
Hata da biz…
Sevabda biz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.