- 880 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZGÜRLÜĞÜN YOLUNDA
Özgür olmak nedir, başkasına zarar vermemek şartıyla herşeyi yapmak mıdır?özgür omak ne kadar mümkündür?Bir insan ben özgürüm derken tam olarak ne demek istemektedir? Özgür olmak aynı zamanda sorumlu olmak demek değilmidir? Sorumsuz bir insan ne kadar özgür olabilir? Bu soruları çoğaltabiliriz aslında ama bu kadarı konunun anlaşılması açısından yeterli bence..
Çoğumuz özgür olmak istiyoruz ama özgürlüğün de bir bedelinin olduğunu bilmiyoruz. Bir çoğumuz davranışlarımızın sorumluluğunu almaktan kaçıyoruz. Ne demek istediğimi çevrenize bakıp kısa bir gözlem yaptığınızda hemen anlayacaksınız.
Birçoğumuz herşeyden şikayetçi oluyoruz ve herşeyi eleştiriyoruz. Ben kimseye eleştirmeyin demiyorum aksine eleştirin diyorum ama haksız eleştiri yapmayın. Tüm sorumluluklarınızı yerine getirin ondan sonra eleştirin.
Haksızlıklara, sorumsuzluklara, görevi kötüye kullanmaya asla izin vermemeliyiz, ancak öncelikle biz haksızlık, sorumsuzluk ve görevi kötüye kullanmaktan kaçınmalıyız.İşte o zaman özgürlük yolunda büyükçe bir adım atmış oluruz..
Özgür olmak istiyorsak öncelikle özgürlüğün bedelini ödemeliyiz.Özgürlüğün bedelini ödeyebilmek için de bu bedelin ne olduğunu bilmeliyiz.Özgürlüğün bedeli sorumluluktur.Davranışlarımızın sorumluluğunu aldıkça özgürlük yolunda ilerleyebiliriz.
Bu ülkede insanların çoğunluğu gerçek manada özgür değil çünkü sorumluluklarını yerine getirmiyorlar....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.