- 1654 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SEVDİĞİ TARAFINDAN ALDATILMA
Dünya üzerinde bahar polenleri gibi sevgi taneleri de narin narin dokunuşlarla kalplere uçuşur. Bazılarını şıp diye aşık eder, bazılarına ise konmaz başka bahara kalır, bazıları da polenler kadar kısa ömürlüdür.
Gözyüzünden her düşen bembeyaz sevimli kar tanesi veya berrak, duru yağan yağmur tanesi de insanı hasta edip yatağa düşürmez. Hatta edebiyatın e’sinden bihaber olanı bile şair olup şiir yazmaya sürükleyiverir.
Lapa lapa yağan kar, şimşekleri arkasına fon yapan sırılsıklam eden yağmurlar da dokunmaz insana hasta etse bile bir ilaca bakar, gelir geçer. Ama seven insana en çok "aldatılma" koyar. Hem de tarif edilmez bir şekilde....
Severek, isteyerek, beraberliğe adım atan insanların böyle bir travma yaşaması binayı kökünden sallar, hatta çökertir, yıkar. Bir depremden farksızdır. Taraflardan mağdur olan o enkazın altından sağ çıksa bile, kalbi hep eziktir. AKUT sadece insanı ve eşyayı kurtarır peki hırpalanan kalbi, hangi doktor eski haline getirir ki?
Magazin haberlerinde nice Türkiye Güzeli, Kainat Güzelinin aldatıldığını, oysa ki pek çok erkeğin odasındaki duvarları süslemekte olduğu görüyoruz. Üstelik çoğunun da kariyeri var ve üstüne bir sürü hayran kitlesi de eşantiyon... Demek ki güzellik, iyi huy vs. ölçü değil.. Kader veya şanssızlık mıdır acaba?
Benim aldatma konusundaki düşüncem; böyle bir şeyi yapmayı düşünen kişi ayrılmalı ve ne yapacaksa o zaman yapmalıdır. Çünkü sadakat çok önemlidir. Erkek veya kadın hiç farketmez. Çünkü; kimsenin kimseyi üzmeye, kırmaya böyle bir şeyi yaşatmaya hiç mi hiç hakkı yok.
Ne yazıktır ki erkekler için toplum bunu normal gibi göstermeye çalışmaktadır. Erkektir yapar önemli olan yuvasında ve kadının yanında olmasıdır gibi. Ben böyle bir şeyi asla düşünemiyorum bile.. Çocuklar için böyle bir acıya nasıl katlanır yürek... Allah kimsenin başına vermesin....
Elinin üstünde tutarken, elinin tersiyle itileceğini,
Gönlüne yar ederken, sevdiğinin diyar diyar gezeceğini,
Gözünün içi gibi severken, gözünün içinde başkasını göreceğini,
Başına taç ederken, kalbine acı vereceğini,
O’nu o olduğu için severken, onun onu kabul etmemesini,
Sevdasının paspas gibi yerlere serileceğini,
Bilse; kim bu sevda yoluna çıkar ki...
Sevdiğini gözünden sakınıyor fakat o gözünün yaşına bakmıyor.
Kalbini sonuna kadar açıyor, o bütün kapıları kapıyor.
Aslında bir de mağdur olan kişiler haksız yere suçlanır ama gösterilen tepki;
Alınganlık değil, koca bir yanılgıdır.
Hüsnü kuruntu değil, büyük bir hayal kırıklığıdır.
Yalnız kendini düşünmek değil, aslında hazin sonunu baştan görememektir.
Suçlu: her zaman çok güvenendir ve deli gibi sevendir.
Saygılarımla.....
YORUMLAR
Aldatan aslında kendisin anlatır aldatmanın kadını erkeği yoktur..
Kendilerine de saygılarını yitirirler eşlerine de bir de yalanlar eklenir...
Güvensizlik ,itimat ,inanmak sarsılır yuva veya birliktelik gün güne çatırdar..
Yıkılmaya mahkum olur..
Evliyken yada birlikteyken aldatanlar ben kınıyorum..
Başka türlüde ..sevmezse ayrılsın yürütmesinler sonra da kimi seçerse onla olsunlar..
güzeldi konusu teşekkürler..Allaha emanet olunuz..Selamlar..
Aysel AKSÜMER
çok doğru bir anlatım
hele çok sevdiği evladın böyle bir acıyla sarsılırsa ne kadar kötü oluyor insan evladının çaresizliğini yardım edememeyi düşünübilirmisin acının en büyüğü çörekleniyor içine yaşadığım için biliyorum acısını çaresizliği
saygılarımla çok güzel anlatımdı
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim yorumunuz için. Sağlıcakla kalın...
Erkek yaparsa çapkınlık,kadın yaparsa '' namussuzluk'' Erkek yaparsa kadın eli mahkum affedicek,ekonomik bağımsızlığı yok.Erkek yaparsa kadın mecbur affedicek çocukları var.
Ya peki kadın yaparsa ? batıda önce bir dayak,ardından boşanma,doğu'da ise, ö.l.ü.m
İhanet etme ya da aldatma, hayatın en aşağılık davranışıdır.Allah kimseyi bu hataya düşürmesin.Hassas ve önemli bir konuydu Aysel hanım.Kaleminize sağlık,güzel anlatmışsınız.Selam ve saygılarımla...
Aysel AKSÜMER
Her halükarda bizi bizden daha çok sevecek ve asla ihanet etmeyecek tek varlık vardır:Allah.Yürekten güvenilmeye değecek tek aşk vardır:İlahi aşk.Gerisi adam olmak için çokça şefkat tokadı diye düşünüyorum.
Aldatmak da insanın kendine yaptığı bir saygısızlıktır.Başkasına değil.Yakıştıran bırakın yapsın...
Güzel bir konu ve anlatımdı.Tebrikler.
Aysel AKSÜMER
Suçlu: her zaman çok güvenendir ve deli gibi sevendir.
beğenerek ve zevkle okudum yazınızı ... sizi tebrik ederim gerçekten doğru olanı yansıtmışsınız.. sevgiler saygılar çokca..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Görüş bildirmesi zor konulardan biri: Aldatma. İsterseniz önce başlıktan başlayalım? Sevdiği tarafından aldatılma...Sevdiği sözcüğünü çıkartırsak...Daha mı kabul edilir hale geliyor, acaba? Cinsiyeti de " erkek " olarak sınırlamayalım.?
Çok dürüst konuşmam gerekirse; fazla eleştiremiyorum. Ve şu " aldatma " sözcüğünü sevmiyorum. Erkek Severse diye bir film vardı. Mag Ryan + Andy Garcia oynuyorlardı. Birbirlerine delice aşık bir karı-koca. Kadın alkolik oluyor. Ve erkek kahroluyor: " Ben nasıl farketmedim? " diye. Kadının alkolik olmasından daha çok üzüyor adamı, farketmemiş olmak. Ve bir eş olarak kendini sorguluyor.
Döndük yine aynı noktaya geldik: Bakış Açısı......
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Son söylediğiniz konusu ise gerçekten en çok yaralayan husus o da sonrasında yaşanan hüsran, hayalkırıklığı gibi duyguların tamamen içinde, çünkü insan neden aldatıldığına üzülürken bunu nasıl farketmediğine de yanar.
Tekrar teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle...
Eser Akpınar
Duygularımzı ve düşüncelerimiz yaşadıklarımızın özetidir.
Tekrar kutluyorum. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Ama beğenmişsiniz buna çok sevindim. Sizin gibi güzel yazılar yazan, modern görüşlü, çok okuduğu herhalinden belili olan, güzel ifadelerle satırlara yansıyan hatta taşan bir yazarın beğenisi beni mutlu eder.
Saygım sonsuz. Geçen sefer başlıkta yanlış yapmıştım biliyorsunuz uyardınız iyi ki de uyardınız hemen düzelttim. Çünkü hatam vardı. Buna öğrenci gibi çok çalıştım. Ondan herhalde biraz hassas davrandım. Yoksa kesinlikle size karşı tepki göstermem siz benim ustam sayılırsınız.
Teşekkür ederim tekrar. Sevgi ve saygılarımla...
Aysel arkadaşım çok güzel bir yazı yazmışsın.Aldatan önce kendini aldatır.Bir kere için kırıldı mı ne kadar uğraş verirsen ver düzelmiyor.O kırıldığı insanla çocukların için hayata devam etmek zorunda kalıyorsun ne yazık ki.Hayata küs yaşamak çok zor.
Aysel AKSÜMER
Çünkü diyelim kadının ailesine dönecek durumda değil, maddi durumu diyelim ayrı ev açmaya müsait değil yada her ikisi de var ama çocukları yalvarıyorsa ne olur "affet" "biz sizi birarada görmek istiyoruz" diye kişi belki de bir kez daha affedip belki o yarayla yaşamaya devam edecek, belki eşi bir daha hiç yapmayacak bin pişman olacak.
Tabi bu konu ağır bir konu tek taraftan bakınca hemen bitiririm denebilir ama belki şartlar devamını getirebilir.
Ama allah kimsenin başına böyle bir şeyi verip kara kara düşündürmeyi nasip etmesin. Herkes mutlu olsun.
Değerli yorumunuz ve katkınız için tekrar teşekkür ediyorum. Sevgilerimle...
Yazı anlatılmak isteneni hakkı ile anlatıyor hakikaten güzel değiniş idi. Hele ki son cümle çok daha gerçekçi ve güzeldi. Fakat suç nedir biraz düşünülmeli. Herkes kendinden sorumludur , kendi yaptığından sorumludur diğerlerini bağlar bağlamaz önemi yoktur kişi kendini bilmeli. Kendini sevmeli tabi sevgiliyi de ama
"sevmek suç değil ki"
varsın aldatılalım ne yani dünya mı batıyor öyle olunca . Uzaktan davul sesi hoştur Havin demeyin ama aldatılsam da sevmişliğim daim kâr kalır yanıma. İnsanları severken hele ki aşık olurken sanıyoruz ki ve de sanar ki sevilen onadır sevgi değildir aslında biz aşkı da sevgiyi de Yüce'den aldık da geldik ve küçükten yine ona ulaşmaya uğraşıyoruz. Hiç mi Mecnun hatırlanmaz Leyla sadece bahaneydi asl olan çok daha başka bir şeydi.
Ama..
gelelim beşer mevzusuna dersek aldatılıyorsa mücadele etmeli kişi tabii ağlayıp sızlanmayla değil "anında nokta " demeli ve demeyi de bilmeli. Sevilmişse izin verilmez gidişe ama yok gerçekten bitmişse bir şey direnmek kişinin kendine kestiği cezadır yaşanacak olan.
Ve itiraf etmeliyim ki çok zor bir konu bu yazı içerini oluşturan ; düşünüyorum da ben olsaydım top üstüne top patlardı her cümlede siz yine güzellikle başlayıp bitirebilmişsiniz.
Kutlarım.
Sevgiler.
**Havin_** tarafından 4/25/2010 3:55:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Ama incinen gurur, yıkılan hayaller de cabası bu da ayrı bir konu... Yine de bu olayı yaşayıp hatasını anlayıp, karşı tarafı ikna edip yıllarca mutlu yaşayanlar da yok değil..
Size katılıyorum çok zor bir konu hele bu olayı yaşamış biri varsa onun gözünden kimbilir daha ne kadar ağırdır.
Değerli katkılarınızdan ve sayfamı ziyaretinizden dolayı çok memnun oldum. Saygı ve selamlarımla...
**Havin_**
Ne kadar güzel söylemiş arkadaşınız. Hep derim saplantıyla aşkı sevdayı karıştırıyoruz ya da sevince aklı beyni uyutuyoruz ve üzgünüm bana ahmaklık gibi görünür. Aldatılma ile ilgili çok daha beter bir mevzu yaşamışlığım vardı yıllar evvelinde tabi şahsımın yaşadığı değil misafirlikti ama nerde ise namlu ucunda bitiyordu son da işte akıl gerek biraz gerçekten düşünmek gerek. Rest. Anında gerek üste zaman serpince değil anında.
İncinen gurur,yıkılan hayaller ..bizim memlekette bunlara masal derler neden mi hayali ben kurmuyor muyum ne yani aktör değişse çok mu kötü..
Polyanna olmak gerek bazen giden gider demeyi de yanına ekleyerek..
Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Yine de allah kimseye böyle şeyler yaşatmasın gönül ister ki beraber çıkılan yola beraber devam edilsin.
Teşekkürler değerli katkılarınız için. Saygılarımla...
Aysel AKSÜMER
**Havin_**
Eda.İlyada yorumunun ilk cümlesine benden de "den den"..