Hayrabolu 17 nci Ayçiçeği Festivali Şiir Dinletisi Teşekkürü..
17 nci Ayçiçeği Festivali Şiir Dinletisi Proğramı Teşekkürü..
Hayrabolu,17 inci Ayçiçeği Festivali kapsamında 10 Agustus 2007 tarihinde tarafımdan 5 inci ŞİİR DİNLETİSİ programını gerçekleştirdik.
Belediye binası önündeki park alanında saygıdeğer halkımıza açık olarak saat 15 00 de başlayan şiir dinletisi programımız saat:18.00 sona erdi.
5 incisi düzenlenen şiir dinletisi programına Hayrabolu Belediye Başkanı Sayın Şener Çelikayar ‘ın, Kültüre, sanata ve edebiyata olumlu bakışıyla onay verdiği ve samimiyetle desteklediği “Şiir dinletisi” programına Almanya ‘dan, Kıbrıs’tan, İstanbul, Bursa, Balıkesir, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, bölgelerinden şair, yazar ve ozan dostlar katıldılar. Davetli sayımızın sınırlı olması dolayısı ile katılamayan dostlarla isteyip de gelemeyen yüreği bizimle çarpan canların varlığı da programa ayrı bir anlam ve değer kattı.
Programa katılan şair, yazar ve ozanlarımız Belediyemizce verilen öğle yemeğini müteakip Yine belediyemizce tahsis edilen Otobüsle şehir turu yaptılar, bu yıl içinde yapılan Anıt Parkı (Şehitlik) ziyaret ettiler ve en güzel pastanelerimizden özlem pastanesinde kahvelerini, çaylarını, meşrubatlarını yudumlarken diğer yandan pastane sahibi tarafından ikram edilen pastaları afiyetle yediler. Yakalarında tanıtıcı kartları ile topluca şehri adımlayarak Programın yapıldığı Belediye binası önündeki park alanında kendilerine tahsis edilen kısımda yerlerini aldılar. Saat tam 15.00 te başlayan programımız tarafımdan arz edildi. Program açış konuşmasını Belediye Başkanımız Sayın Şener Çelikayar yaptı. Katılımcılara ve bulunanlara “Hoş geldiniz” diyerek söze başladı Kültürümüz adına festival kapsamında yapılanlarla diğer zamanlarda yapılan etkinliklerden ve ilçemiz hakkında küçük bilgiler verdi. Konumuz edebiyat ve şiir olduğu için detaylara inmedi. Halkın coşkusu ve alkışlarıyla Sözü söz ustalarına bırakıyorum diyerek kürsüden ayrıldı. Programın sonlarına doğru bizlere bir sürpriz yaparak Necip Fazıl Kısakürek ‘in “Sakarya” isimli şiirini kendine has üslubu ile yorumladı alkışlar o zaman ikiye katlandı. Daha sonra kürsüye gelen aynı zamanda “Kırkların Sesi” şair grup Başkanı Araştırmacı Yazar Nazif Karaçam, Hayrabolu’nun sosyal, kültürel ve tarihi önemini ve zenginliğini anlattı. Karaçam konuşmasında, “Şairler beldesinde konuk eden, şairleri dinleyen bir yerin yönetici ve halkında ince bir uygarlık vardır” dedi. Tekirdağ “şiir İkindileri grup başkanı olan Şair, Cahide Ulaş Şiir nedir, Geçmişten günümüze edebiyatımızda ki yeri Konulu konuşmalardan sonra şiirlerle yolculuğumuz başladı. Bu dinletide sunuş dörtlüğüm hariç ilk defa şiirle değil Almanya dan programımıza konuk ettiğimiz Ozan Fedai Koç ‘un sazı ve sesi ile başladık.Değerli abim,Ozan Fedai Koç Ben Hayrabolu yu görmeden sevdim kalktım boğazı tokluğuna buralara kadar geldim dedi.Vurdu üslubunca sazının teline. Teller titrer sahne titrer, benim ve izleyenlerin yüreği titrer tanık olmalıydınız burada coşan türkü seline. Rüzgârlı şehrin sakinleşen yeline… Birçok şairimizin birbirinden güzel, birbirinden harika yorumladıkları şiirlere bir süre sazı ile eşlik etti, Programımız kapsamında Hayrabolu da ikamet edenler arasında “Ayçiçeği” konulu şiir yarışması düzenlemiştik. Konuda kısıtlama olunca ve fakat oldukça yoğun yarışmacı şiirlerini değerlendirmek yine konuk şairlerimize düştü. Antoloji com.”Türklüğe Sevdalılar” gurubu başkanı ve İstanbul dan programa katılan Değerli Şair, Dursun Elmas başkanlığında bir jüri oluşturulduk..Yarışmacıların şiirleri değerlendirilirken programdan önce belirlenen isteğe göre fon müzikleri eşliğinde şiirde yolculuğumuz devam ediyordu. Şair, Sevim Yakıcı hanımefendi “Annem” isimli şiirini yorumlarken özellikle bayanların gözyaşlarını tutamadığına tanık olduk. Kırklareli’ den programa katılan saz ve söz sanatçımız Hasan Öztürk, programa apayrı bir renk kattı. İlerleyen dakikalarda Edirne den programa katılan Udi bestekâr, Erol Tekergölü “Hayrabolu Güzelleri” isimli şiirini seslendirdi.
Programa katılan ve katılmakla bizleri onurlandıran, birbirinden değerli ve birbirinden güzel şiirlerle bizleri zaman, zaman hüzünlendiren, düşündüren, güldüren, ağlatan, coşturan… Diğer katılımcı şairlerimiz;
Selçuk Yazıcı (İstanbul) ,Bedrettin Naim Arslan (İstanbul) , Veysel Alkan (İstanbul) ,irfan Yılmaz (İstanbul) , Temel Ata (Bandırma) ,Mehmet Ağırgan(Edirne) ,Özlem Ağırgan (Edirne) ,Nevzat Bilgiç (Edirne) ,Erman Ulusoy (Kırklareli) , Firdevs Büyükateş (Kırklareli) , Mustafa Ermiş (Kırklareli) , Alâeddin İkican (Kırklareli) , Emine Sonal (Tekirdağ) ,Ayşegül Dinçbaş (KKTC) , Belkıs Yıldız Erk (Malkara) , Nuran Sevim (Tekirdağ) ,Atakan Şeniz (Tekirdağ) ,İsa Cebeci (Çorlu) , Süleyman Vardar (Çorlu) , Sabri Korucu(Çorlu) ,Ali Işık (Çorlu) ,Nazif Öztürk (Çorlu) , şiirleri ile sanatı, dostluğu ve güzellikleri, halka açık bu meydanda paylaşmaya devam ederek şiirde yolculuğumuzun sonuna geldik.
Bu arada Değerli Hocam şair, Dursun Elmas Başkanlığındaki Jüri yarışmaya katılan şiirleri değerlendirerek derece alanları ilan etmek üzere kürsüye geldi.
Birinci: Bir Yaşam Hikâyesi isimli Şiiriyle Hatice Uşar (Hayrabolu)
İkinci: Sarışın Kız Ayçiçeği isimli şiiriyle Ahmet Usta (Hayrabolu)
Üçüncü: Bir Yudum sevgi isimli şiiriyle Damla Zeynep Ütebay (Hayrabolu)
Şair adaylarımızı kendi şiirlerini yorumlamak üzere sırası ile kürsüye davet ettik. Gerçekten şiirleri kadar yorumlarıyla da güzelliklerin tadına vardık. Ben şiir okumadım, kısıtlı zamanımızı değerli dostlara ayırdım. Ve sazla, sözle, özle başladığımız programı yine sazı sözü Ozan Fedai Koç ‘a bırakarak noktaladık. Çok sevdiğim “Azar Bu Sevda” isimli türküsünde kendisine sazımla eşlik ettim.
Edebiyata, şiire gönül vermiş, onca yolları kat ederek gelmiş canlarım, şiir dostlarım programın sonunda şiir Kültürümüze hizmetinden dolayı Belediye başkanımıza çiçekler sunmayı ihmal etmediler. Belediye Başkanımız Sayın, Şener Çelikayar ve Prof. Dr. Halil Murathan Tüm katılımcılara ve yarışmacılara şiltler ve çiçekler verdiler.
Ayrılıklar hep zor olmuştur.Tüm katılımcıların duyduğu memnuniyet ifadelerini yüzlerinde görmek beni,Belediye Başkanımızı ve tüm Hayrabolu halkımızı da mutlu etmiştir.Yine de Sürç-i lisan etmişsek yada hizmette ikramda kusur eylemişsek affola..
Bir başka Ayçiçeği festivalinde buluşmak üzere derken duygulu anlar yaşandı. İşte o duygulu anlardan kalan fotoğraflar…
Kültürümüze, edebiyatımıza, şair, yazar ve ozanlarımıza sahip çıkmak adına gerçekleştirdiğimiz bu ŞİİR DİNLETİSİ programını, Kültürümüze ve edebiyatımıza verdiği önemin bir ifadesi olarak Festival kapsamına alan, yardım ve desteklerini esirgemeyen, Hayrabolu Belediye Başkanımız Sayın Şener Çelikayar’a,
Yurt dışından ve yurdun dört bir yanından gelerek seçkin şiirlerini halkımızla paylaşan, beni yalnız bırakmayan, programa renk katan Şair, yazar ve ozanlarımıza,
Her geçen gün şiire ilgileri artan, maddi manevi desteklerini esirgemeyen, alkışları ile bizleri coşturan bizleri sahipsiz bırakmayan saygıdeğer Hayrabolu halkına,
Program kapsamında bu yıl ilk defa yapılan Şiir yarışmasına “Ayçiçeği” konulu şiirleri ile katılan ve dereceye giren şairlerimize,
Nice şiirsel yolculuklarda el ele olabilmek temennisiyle sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
Saygılarımla
Hüseyin Ünsal
(Neferî)
Not Resimleri görmek isteyen dostlar...
www.antoloji.com/siir/siir/siir_SQL.asp?sair=14707&siir=805120&order=oto