- 1843 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
HAZRETİ ÖMER:
Antik çağın kuytu köşelerinde saklı bir dönemlerdi, kılıç kuşananın, yol gidenindi. Yani gücü yeten yetene!.İslam gizli gizli yayılıyor,duyulanlar çok kötü muamelelere tutuluyor,akıl almaz işkencelere tabi tutuluyordu,ancak yinede İslam sancağı altına fevç fevç,akıyordu insanlık alemi İslam sancağı altına.
Müslüman kesimin Hazreti Hamza’sı var ama bir iki tane, gayri Müslimlerin Hamzaları çok hem de Ebu cehil eliyle yontulmuş bileğilinmiş, gözü dönmüş cani canavarları vardı…
İki cihan güneşi peygamberimizin o mübarek başını kesmek için zırhını takmış kılıcını eline almıştı,”ne için” Peygamberimizin güzel bedenini ortadan kaldırmak için.
Gidecekti ve yola koyulup gidiyordu,”her inişin bir de yokuşu vardır mutlaka” komşu kapısından geçerken duyduğu sese karşı yönelip eve giriyor ki aman ne görsün, dillerde o mübarek Kur’an’i kerim, kırmızıyı gören boğalar gibi saldırıyor üzerlerine, çaresiz yeni İslam’a girmiş komşular zulmünden kurtulmaları için kız kardeşini şikâyet ediyorlar.
Kardeşinin evine yaklaşınca bir incelme bir düşünce, bir his, bir duygu, sarp kaya taş olan o yürek eriyordu, anlam veremediği bu değişiklik içinde, içeri giriyor ki evdekiler, çil yavruları gibi darma dağınık olarak şaşkınlar, çaresizler, çünkü karşılarında duran, sıradan bir adam olsa halini anlatırsın ama gelen bu adam, Ebu Cehil(ÖMER)hattapoğlu din düşmanı, İslam kıyma makin ası, kız kardeşine ne okuduklarını soruyor, mümkün mü ki cevap verebilsinler sıkar tabii çünkü işin için de kebzeye dokunan el kafaları anında boyundan ikiye ayırıyor hele bu kebzeyi tutan el Ömer’se ki daha da farklıydı.
Artık ölümden öte bir köy olmadığını anlayan kız kardeşi durumu anlatıyor, dinleyen Ömer, tekrar okumalarını isteyince oradakilerde büyük bir heyecanla kıpırdamalar oluyor.
Çünkü iki cihan serverı Peygamberimiz (S.A.V)Allah (C.C.)na ya rabbi şu iki Ebu cehilden birini hidayete erdir diye niyazda bulunmuştu, o Mübarek İnsanın sözü yere düşer mi Allah Katında.
Ve Ömer Ebu cehillikten terfi ediyor Hazreti Ömer oluyor.
Erkam’ın evinden görünen Ömer içerde kilerini de haliyle tedirgin etmişti, bu tedirginlik Hazreti Hamza’nın gözünden kaçmamıştı, o Hazreti Hamza ki yutulur lokma değildi, yeke yek nice Ömerler elaman dilerlerdi ondan. Bırakın gelsin Geleceği varsa göreceği de var, diyerek oradakileri rahatlatıp derin nefes almalarını sağlamış oldu.
Ve Hazreti Ömer Huzurda Peygamberimiz (S.A.V)ben Müslüman olmak istiyorum der. Şimdi o anı bizler bu günün insanoğulları olarak, tahlil edelim. Sen Müslüman olarak kırk elli kişisin karşıda bir dünya var, senin bir iki Hamza’n var amma gayrilerin binlerce Hamzaları var. Burada bir güç dengesi oluşturun bakalım, oluşur mu asla, deriz değil mi, işte aklımızın almadığı havsalamızın basmadığı da budur. Çünkü” Hayırda şer, şerde hayır var” olduğundan habersiz oluşumuzdan kaynaklanıyor bu eksiklilerimiz diğer eksikliklerimiz gibi.
Ve işte o HAZRETİ ÖMER(R.A)tarihle bile hep ama hep ADALET TİMSALİ OLARAK sahifelerde kendini yenileyecektir.
Yarabbi sen biz aciz kullarını o mübarek insanların şefaatlerinden eksik eyleme, kusurlarımıza bakma Allah’ım. İnandığımız gibi yaşamayız ama yaşadığımız gibi inanmaya başlarız ve bizler işlerimizin doğru iyi gitmediği anlarda da suçu hep sana atarak, ne günah işledim ki bunu, bunları bana verdin, veriyorsun diye de şikâyet üstüne şikâyetlerde bulunuruz,
YORUMLAR
Allah razı olsun adaletine hayran olduğum HZ ÖMER ,
Dünyada ne çok ihtiyacımız var HZ ÖMER gibi olanlara her zaman asla yeri doldurulamayacak Allah ın kulu .Sayfalar olusu yazılsa anlatımı bitirilemez..Fıratta bir koyun kaybolsa onun hesabı benden sorulur diyen.Yaşayışıyla örnek olan .Allah Ondan razı olsun .Allah razı olsun hazırladığınız yazdığınız içinde sizden.Hayırlı bayramlar şimdiden..Selam ve dua ile..
gununbirinde
Efendim,sayfamı hemde bu mübarek yaklaşan bayram arefesinde üstelikde dünyaya adelet nizam dağıtan o büyük sahabi büyük komutan ve büyük insan Hz Ömer'le ilgili acizane yazdığım yazıya güzel temennilerinizle beraber verdiğiniz kısa bilgilerle ,sayfama çok güzel bir ikramda bulundunuz.
Eksik olmayın efendim ben acizane kiiim O büyük dehayı anlatmak kim.Bizimkisi deryayı toplu iyne ucuyla boşaltmaya benzer işte...
Sizlerinde Kurban Bayramınızı kalbi duygularımla kutlar,sayguılarımı sunarım
Kalbinizin sahibine emanet olunuz...
böyle güzel akıcı ve doyurucu bir yazı yı ele aldıgınız için yüce rabbim sizden razı olsun kalemin elinden sevgin yüreginden eksilmesin saygılar güller göller diyarından selam olsun efendim teşekkürler
gununbirinde
Güller diyarından tenezzül edip gelmiş sayfama konuk olmuşsunuz ve hak edemediğim de iltifatlarda bulunmuşsunuz, bu ne güzel dilek bu ne güzel temenni.
Yüce Rabbim sizlerden de sonsuza kadar razı olsun, efendim...
Ben teşekkür ederim saygılarımla...
size yakışır bir uslupla kalem edilmiş bir hz Ömer (r.a)...
aslında her birimiz bir Hamza(r.a),birÖmer(r.a.) olabiliriz iş ki
tevekkül etmesini ,teslim olmasını bilelim,onlar aslanlar gibi yürüdüler
kafir zındıkların üzerine,asla dünya sevgisi katmadılar yüreklerine
varsa yoksa Allah(c.c) ve Rasulullah(sav)sevgisi durum öyle olunca
mü'minin heybeti artar dünya ondan korkar ve el aman dilemeye başlar...
Nakşi şeyhi M.Nurettin Çoşan Hocaefendiye sormuşlar;"efendim kar tanesi olsa idiniz
nereye düşmek isterdiniz?"bizim cevaplar malum yok sevgilinin omzuna yok şu tatil memleketine
yada mekke ye kabeye de diyenlerimiz olacaktır, O mübarek demiş ki;"ihtiyaç nereyeyse oraya"
cevap muhteşem bulunduğumuz ortamlardaki ihtiyacı araştırmalı ve sonunda da Allah rızası için kolları sıvamalıyız
Hz. Ömer[ra]de öyle yaptı diğer sahabilerde...yazınız çok güzeldi Hüseyin abi baya konuşmuşum hakkınızı helel
edin ...selam ve dua ile...
gununbirinde
Değerli ablam Allah(c.c) razı olsun o kadar güzel tahlil eylediniz ki, yazıyı.
Birde rahmetlik Es'sad Coşan hocamızdan da misal vererek süslemeniz ayrıca bir tat oldu sayfama.
SEHA NEŞRİYATLA 1989 da tanışmıştım FATİH'DE (şimdi yok)
Coşan hocamın İSLAM mecmuasında ki tüm baş makalelerini okumuşumdur.Allah(c.c)rahmet eylesin cümle geçmişlerimize de..
Ne demek hakkın helal et,kul hakkının ne olduğunu çok iyi bilenlerdenim,onun için yüreğimi kanatsalar da,ciğerimi yerinden sökseler de,hakkım helal etmek isterim..
Değil ki size...En güzel kapıya emanet olma umuduyla..
gununbirinde
Bir mukabele der saygılarımla...
gununbirinde
Değerli yürek;ayse09;saygınlılığınız sayfaya verilen en iyi mükafattır,ziyaretiz dahi verilen güzel ödüldür.
Cümlemizden Allah(c.c.) razı olsun..