TARAF OLMAK/TARAFTAR OLMAK
Geçtiğimiz günlerde tükiyenin sonucuna evet oyundan çok sonucuna kilitlendiği bir maç oynandı.Hiç kimsenin umurunda değildi oynanan oyun,sahadaki mücadele,akıtılan terler.Ya da hiç kimse farkında değildi küfür ettikleri rakip oyuncuların çocuklarına ekmek götürmek için onca küfüre kulak asmadıklarının. Sadece sonuç önemliydi TARAFTAR için. Ne pahasına olursa olsun... Oysa savaş değildi bu sadece dozu ülkemizde bir türlü ayarlanamamış bir oyun. Belki farkında değiliz ama oyundu tüm yaşananlar.
Taraftar olmak her ne koşulda olursa olsun tuttuğun takıma sahip çıkmak,desteklemek demektir hiç bir şey beklemeden.Yanlız ayıklamak gerekir senden olmayanı, sana zarar vereni bulunduğun ortamdan ve tuttuğun takımdan.
Sözü Bilica’nın yaptığı harekete getiricem bu noktada. Taraf olmakla taraftar olmanın çatıştığı ince çizgiyi net bir şekilde göz önüne getiren harekete. Tüm yorumları etkileyen aslında ne Bilica’ydı ne de yaptığı o saçma sapan hareket.Tek etki üzerindeki sarı lacivert çubuklu formaydı.Aslında destekleyenin de isyan edenin de küfür savuranın da tek derdi üzerindeki formaydı.Yoksa sıradan bir amatör küme maçı olsaydı kaç kişi konusurdu.Kimse itiraz bile etmezdi belki de.
Gelin çıkaralım futbolcuların üzerinden o formayı. Bilica’nın üzerinde lila renkli bir forma olsun mesela - böyle bir takım forması yoktur diye lila dedim olan varsa üstüne alınmasın tabiki- siyah beyaz formaları da çıkaralım ay yıldızlı forma giydirelim- aynı pencereden bakabilmek için-. Bir de böyle bakalım bu harekete.Ne kadar gereksiz öyle değilmi. Futbolu yada skora etkisini geçtim meslektaşlarının akıttığı okadar tere saygısızlık ediyorsun hadi onu da bırak, bırakılmaz ya gene de bırak işte, sen kendi takım arkadaşının o dakikaya kadar olan tüm mücadelesini gölgeliyorsun.Yakışırmı bir profesyonele,yakışır mı bir insana?
Şimdi bilicayı örnek alan çocuklar da olabilir.Ne diyeceksin bu çocuklara böyle bir hareket yaparsa.Kötü dersen çocuk demezmi hocam kötü olsa federasyon ceza verirdi diye? Sonra ne diyeceksin.Hiç...Kocaman bir Hiç işte...
Şimdi hangi takımlı olduğumu merak edenler olucaktır.Ben aşığıyım o sarı lacivert çubuklu formanın, o renklerin. Ve ben Taraftar olduğum kadar tarafım.Doğruluktan, rakibe saygıdan, alınterine saygıdan tarafım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.