- 1213 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
CEP TO KAZIK TARİFESİ
Bilindiği üzere 1 Nisan tarihinden itibaren kontör devrine son verilip sözde vatandaşın cebine fayda sağlasın diye lira devrine geçilmiştir. Bu uygulamanın birçok avrupa ülkelerinde olduğunu ve bunları örnek alarak Türkiye’de de uygulamaya konulduğunu biliyoruz. Fakat keskin, kurnaz ve kıvrak Türk iş adamları bu değişiklikten de %50 bir karla çıkmasını bildi, devletinde resmi olarak onayladığı bu uygulalmadan da devlet adeta uyutularak, vatandaşın cebine %50 lik bir ateş kazığını sinsi bir şekilde sokarak bu işinde üstesinden en karlı bir şekilde, alnının akıyla çıktılar. Helal size GSM operatörlerimiz ne kadar da zekice, 1 Nisan şakası yapar gibi Mart ayının son gecesinde uyurken 1 Nisan sabahında şaka yapar gibi kontöre %50 zammın yapılacağını, kimse de bilemezdi ama maalesef yine masum Türk halkının düz hesap kafası bu kazığı fark edecek kadar gelişmemiş.
Şimdi size soruyorum, değerli okuyucular acaba bir gün uyandığınızda ve markete kontör almaya gittiğinizde alacağınız kontöre % 50 zam yapıldığınızı duysanız tepkiniz ne olurdu? Eminim ki çok sert olurdu; çünkü, bir gün içerisinde %50 kazık yemezsiniz en azından bunu alıştıra alıştıra yapmalarını istersiniz, böyle insafsızlık olamaz derdiniz. Oysa şimdi aynı durumu yaşıyorsunuz ve kusura bakmayın ama ben dahil tüm Türkiye halkı bu %50 kazığı tabi buna tüm büyüklerde dahil, bürokratlarda; sakın onlar öyle orda uzaktan bakmasınlar. Asıl kazığı onlar yemiş durumda çünkü müdahale etme yetkileri varken yapmadılar.
,
Şimdi bu %50 sinsi kazık nasıl oluyor diye, durumu daha fark edemeyen masum halkımız olabilr, Bu nedenle ben kısaca anlatmak istiyorum.
Öncelikle 1 Nisan sabahı uyandığımızda operatörler mevcut kontörlerimizi tanesi 20 krş olmak üzere, liraya çevirdiler, günün ilk şakasını yapar gibi attıkları kazığı çok güzel bir dille sms olarak ceplerimize attıllar. ve bildiğimiz tarife ücretlerinide vatandaşa haber vermeden kont/dk oranına %50 zam yaptılar. daha basit bir deyimle 1 kontörü 20 krş a çevirip, görüşmelerde 1 kontörün, yani 20 krş un gideceği yerde 30krş u hesaptan silerek sinsi bir şekilde amaçlarına ulaştılar. Kendi tarifem heryöne bir kontör tarifesidir, benim mevcut kontörlerimi 1 Nisan tarihinde liraya çeviririken kontör başına 20 krş verdiler, fakat şimdi dk başına 30 krş um hesaptan siliniyor. Buradaki kazık net bir şekilde ortadadır.
1 Nisan tarihinden bu yana bu yazıyı yayınlamamamın nedenine gelince, 2 Nisan tarihinde bazı tüketici ve tüketici derneklerinin bu durumu mahkemeye bildirmelerinden dolayı bir sonuç bekledim, fakat daha bir sonucun çıkmadığından dolayı bende bu yazıyı kaleme aldım... Eminim ki vatandaşın lehine bir sonuç çıkmayacak. Biz böyle kuzuların sessizlliğini oynarsak daha nice uyanıklar bizlere böyle masalları dinlettirirler.
Saygılarımla...
YORUMLAR
Kontörden liraya geçiş uygulaması başlayınca, eşimle konuşmuştuk, GSM operatörlerinin yeni bir para tuzağı diye.
Tahmin ettiğimiz gibi oldu. Onların kendi menfaatleri her zaman en önce gelir. Vatandaşa ekonomik tarife, hep aldatmaca.
Gerçekleri anlatan bir yazı, tebrikler,saygılarımla.
Nelere alışmıyoruz ki bu da zamanla alıştırır kendine.Şu kazık kelimesinin dışında yazı çok başarılı;mevzu hakikatli söylemlerle dile getirilmiş. Tüketici olarak aklıma hiç çare gelmiyor hoş gelse de işe yaraması imkansız ama keşke kontörlü hatlar (eskiden kontörlü hat denilenler) tüm halk tarafından iptal edilse o zaman görülür kim kime kazık (özür dilerim bu ifade için) atıyor ...
Duyarlılığınız için teşekkür ediyorum.
Sevgiler.
Benim telefonuma gelen mesajda, her yöne 2 dk'sı 0.65 kuruş olduğu belirtildi.Ben 1 saniye konuşsam da 0.65 tl yazıyor,120 saniye konuşsam da.Ve ben bu işten çok zararlı çıktım.Bahsettiğiniz kazıksa cabası.Gsm operatörlerinden nefret ediyorum adeta.Duyarlı yazınız için çok teşekkürler.Yediğimiz kazığı bizlere hatırlattığınız için bilhassa...