- 920 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAMLAR TIRTIL YUVASI
ÇAMLAR TIRTIL YUVASI
Çevremizin akciğeri olan çam ağaçları, bakımsızlıktan kuruyorlar. Ağaçlı köyünü ve yamaç köyünü çevrileyen kızılçam ağaçlarını tırtıl böcekleri istila etmiş durumdadır. Orman dairesi, bu durumu nedense görmezlikten geliyor.
Eğer gezip yerinde görmüş olsalardı, bu vahim sorunun çaresini bulurlardı. Örnek olarak, tırtıl yuvalarını ilaçlamak suretiyle yok edilebilirdi. Nedense düşünen birileri olmamış ki, çam ağaçları ölüme terk edilmiştir.
Özel dikilen çam fidanlarının birçoğu, ağaç kanseri olmuşlardır. Bilindiği üzere ağaç kanseri, ağaçları ayakta öldürüyor. Yani ağaçlar kuruyor. Bir taraftan, ağaç dikmek için seferber olacaksınız, diğer taraftan ağaçları ölüme terk edeceksiniz. Bu felsefe dünyanın neresinde görülmüştür?
Orman bakanlığı ve çevreciler, ormanlara karşı duyarlı davranmıyorlar. Eğer duyarlı davranmış olsalardı, ağaçlar ölüme terk edilmezlerdi.
Oysa ülkemizde onlarca orman ve ziraat mühendisleri vardır. Ama çam ağaçlarının sararıp kuruduklarını gördükleri halde nedense görmezlikten geliyorlar.
Yetkili kişilere sesleniyorum. Ülkenin ciğeri olan çam ağaçlarını; lütfen tırtıllardan ve kurumaktan kurtarın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.