- 1327 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
KURTAR BENİ HOCAM..!
Kadın kocasını dövebilir mi.?
Sohbetin mana olarak en verimli bölümünde "teknoloji" dediğimiz bu alet "çın çın" sesiyle direkt araya giriveriyor birden.
Adamın biri hocaefendiyi telefonla aradı ve şöyle dedi... "Hocam;hanımım beni her gün dövüyor. Bıktım onun bana dayak atmasından artık. Her yanım mosmor bir halde. Ne olur bana bir yol gösterin de kurtulayım bu işkenceden artık kurban olayım size ben!...Sanki hiç dert yokmuş gibi, birde bu şimdi.
Şaka falan değil yani bu tümüyle gerçek bir olay. Şaşkınız tabii ki. Böylesinide ilk defa duyuyoruz demiş olsak, yalan olmaz kesinlikle. Birbirimizin yüzüne bakarak"nasıl our bu?" düşüncesiyle kimimiz gülüyor,kimimiz şakınlıktan donakalıyoruz.
Aslında hiçte şaşırmadım ben bu duruma. Çünkü, şiddet insanlar arasında ekmek su gibi temel bir ihtiyaç olmuş günümüz dünyasında. Erkek kadını,kadın çoğcuğu,öğretmen öğrenciyi ve derken şimdi kadın kocasını dövüyor. Ağlasak mı gülsek mi anlamadım ki.
Zavallı adamın halini hiç tahayyül dahi edemiyorum ben. Hemcinslerim bana kızacaklar belki ama, hadi kadının dayak yemesi ülkemizde bir marifetmiş gibi görülebiliyor zaman zaman ancak,bir erkeğin dayak yemesi, açıkcası ne aklıma ve ne de görsel hafızama mantıklı gelmiyor bir türlü.
Düşünsenize; elinde sopa ile erkeği kovalayan bir kadın görüntüsü nasıl bir duygu yaşatıyor insana düş dünyasında...
Veya; yumrukları ile, iki sağ-bir sol ve küt diye yere yığılan bir adam...Allahım sana sığınmışım...Ne günlere kaldık Ya Rabbim; sen bize yardım et ne olur.!
Bilmem ki, erkeğin kadından dayak yemesi nasıl bir duygu ve kadının erkeği dövmesi nasıl bir sorgu?
Ben sustum....
saygılarımla...
M.Humeyragül DALLI....
YORUMLAR
Şaşırmadım, çok ender olsa da böyle haberleri duyuyoruz. O bayan çocuklarını da dövüyordur. İşte şiddet herkese göre değil kocası karşılık veremiyordur; O yüzden dayak yiyordur. En çok görülen koca dayağına karşı eğer kadın çaresizse kesin çare kadının Judo Tekvando gibi savunma dövüş sanatlarını öğrenmesi gerekir. (Her ne kadar ben bunu aklıma geldiği halde gerçekleştirmemiştim; basiretsizliğime vereyim :)
Sevgiler... ( Nihat Hatipoğlu cevabını merak etmedim de değil )
ÜZÜMKARASI tarafından 6/11/2010 1:19:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap Yıldız
önce şaşkınlık tabi ve sonra yine o bildiğimiz latif tebessümü olmuştu....
yorum ve ziyaret için teşekkürler...cumanız hayrolsun inş...
Sevgili Mehtap, dayak başlı başına çirkin bir olay zaten. Erkek kadını dövünce ses yok, kadın erkeği dövünce olay oluyor. Ben diyorum ki, gücü yeten zayıfı dövmesin. Güç gösterisi yapıp zayıfı dövmeye kalkanın, asıl kendisi zayıftır bana göre...
Güzel bir yazıydı kutlarım...sevgi ve selamlar...
Mehtap Yıldız
yorum için çook teşekkür ederim....sevgim ve duam kalbinize....
İLGİNÇ VE FAKAT HARİKA BİR YAZI.
İLERİ DÜŞÜNCENİN, FİKİR GELİŞTİRMENİN, BULUŞ YAPMANIN, KENDİNİ YENİLEMENİN, HEP DAHA GÜZELİNİ ARAMANIN ADIDIR BU YAZI.
KENDİNİ YENİLEYEN, YENİ VE ORİJİNAL SÖZLER SÖYLEMEYE ÇALIŞAN VE SÖYLEYEN YAZARA VE YAZARLARA SELAM OLSUN.
SELAM OLSUN BU GÜZEL YAZIYI YAZAN YAZARA.
TEŞEKKÜRLER EMEĞİ İÇİN.
Mehtap Yıldız
saygım ve duamla....
Evet ilginçti... Ama bu demek değildir kadının erkeği dövmesi ilginçliğinden. Bu uzay çağında "şiddetin" artması beni şaşırtı ve şaşırtmaya devam edecek gibi... Eğer bir kadının erkeği dövmeye kadar gelinmişse hayat; bu şiddetin çok ama çok artığının göstergesidir. Kadın erkek eşitliğine inanan biriyim ve ben bir bay olarak Kadın ve erkek ayrılmaz bir parçadır, ki Ta Adem babamızdan beri bu böyledir, Havva anamız Adem babamızın kaburgasında yaratmadı mı Allah?
Lakin ülkemizde Erkeklerin şiddet yanlısı olma meyili daha fazladır.
Teşekkürler...
Mehtap Yıldız
yorum için çok teşekkür ederim....saygı ve duamla.....
Tabiiki sayın Tezal...
Yani burası Türkiye; ama sizin haberiniz varmı işte onu bilmiyorum açıkcası....öğle değilde şöyle olsaydı...
mesela; dr.Nevzat tarhan veya Müge anlıda insanların ruh hallerinin nabzını ölçen Arif hoca olsaydı...
yine sorarmıydınız bu soruyu peki...
benim katıldığım programalrı soararsanız eğer, size onlarca adres verebilirim..ancak bu olay dç.Nihat Hatipoğlu hocamızın çok uzun zman önce yapmış olduğu pir programda yaşanmıştı...
buna çok yakın bir olay daha duyunca,o zaman beliren düşüncelerimi ekledim buraya....buna bu kadar şaırılacak bir durum yok yani...herkes kendi hocasın ve doktorunu kendi belirler.... siz bırakın kimin nerelere neden başvurduğunu...
kadınlar erkekleri dövüyor efendim....
gerçi açık söylemeliyim ki "dayak yiyen bir erkek,erkekmidir" derim ve orası kesinlikle sorgulanır....dayak yiyeen bir kadın mı peki? orası hiç sorgulanamaz....
kadını döven erkek "acizdir" çünkü......saygılarımla...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 4/22/2010 6:01:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Niye tepki gösteriyorsunuz ? Merak etmek suç mu ? Ne güzel açıklık getirmişsiniz işte ! Ortalıkta nice sahte hoca efendiler varken, onlardan biri de olabilirdi.
Şiddet şiddettir. Ha erkek, ha kadın. Hepsi vahşettir, hepsi sapıklıktır. hastalıktır, ruhsal bozukluktur. İnsan olan her çeşidine karşı çıkar. Ben de öyle yapıyorum.
Mehtap Yıldız
"hocafen di siz ve diğerleri "biraz ima hissi var cümlelerinizde...
ayrıca her başını sallayana hoca denmez. artık bunu herkesin çok çok iyi anlaması lazım.... yani sapık insanlarla muhatab olmamız mümkün değil....bununda böyle bilinmesi gerekir....
ayrıca sayın Nihat HATİPOĞLU hocamzın ortak paydamız olması da ,ikinci bir buluşma noktamız oldu....eminim ki, en son aynı fikir yolcularını taşıyacak olan bir limanda karşılaşacağız siiznle...
saygımla....
Fikret TEZEL
Mehtap Yıldız
orada bize ne ırk, ne devlet ve ne de hangi bir siyasi gücü desteklediğmiz sorulmuyor....
yani hepimiz oarada" İslam Dini" adına sorgudayız...
yani,elbette dünya hayatında herkes kendi özgür iradesi ile yaşar ve arzu ettiği şekilde de inanır...
Ortak payda " Dayak "..Kim kimi dövmüş? Önemli değil. Ama tabi ki, sıkça rastlanan bir olay değil. Hani" Köpek insanı ısırırsa; bu haber değildir. Ama insan köpeği ısırırsa; bu haberdir. " Tariflemesinde olduğu gibi.
Okunası bir anlatımdı...Teşekkür ederim. Sevgilerimle
Mehtap Yıldız
sorgumun asıl noktası işte burasıydı....
dayak yiyen bir erkek..!!! dünya bzim bildiğimizden çok daha hızlı dönüyor sanırım...
duam ve sevgim kabinize....saygımla....
Ben bu duruma şaşırmadım aslında...
Üzüntü ve kaygıyla okudum.
Biz kimiz ve nereye gidiyoruz soruları geçti aklımdan. Yine yıllar önce kocasından çok çeken bir kadın, kocası yaşlanıp yatalak olunca döverek yıllardır biriktirdiği hırsını çıkarıyordu kocasından . Üzülerek izlerdim o zamanda onları.
Dayak ve şiddet kime uygulanırsa uygulansın hiç hoş ve kabul edilir birşey değil.
Yazınız her zaman ki duru ve akıcı. Paylaşım için teşekkürler.
Saygı ve sevgilerimle...
Mehtap Yıldız
ama ilginç olan bir erkeğin şiddete maruz kalması öğle değil mi.....
sevgim ve duam kalbinize....saygılar....