- 3616 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
AKLIN ve AŞKIN kimyası FARKLIDIR..!
"...Aklın kimyası ile aşkın kimyası başkadır. Akıl temkinlidir. Korka korka atar adımlarını. "Aman sakın kendini" diye tembihler. Halbuki aşk öyle mi? Onun tek dediği "bırak kendini ko gitsin!" Akıl kolay kolay yıkılmaz. Aşk ise kendini yıpratır, harap düşer. Halbuki hazineler ve defineler yıkıntılar arasında olur. Ne varsa harap bir kalpte var..."
AKILLA DA YAŞARIZ..AŞKLA DA..!
hayatımızın genel akışı akılla olsa da hayat akışımızı değiştiren aşk tır..
aşkın özne olduğu bir hayatın sürdürülmesi ne kadar zorsa..aşk dışındaki zorunlulukların oluşturduğu hayatımız aşk ile ve aşka rağmen yaşanır kendi kurallarınca ömürler boyunca..!
akılla mı aşkı yaşamalıyız..aşkla mı akıllı yaşamalıyız ki mutluluk denen "an"ların sürekliliğini sağlayalım da yaşama sevincimiz azalmasın artsın ..?
hep akılla yaşarsak aşkın bağlayıcılığına ne demeli..
sadece aşkla yaşarsak aklın itirazlarına nasıl cevaplar bulmalı?
nereden nereye kadar akılla..nerden sonra aşkla?
hangi hallerde aşkla..hangi halleride akılla diye ayırırsak vay hallerimize..!
aklın kimyası ile aşkın kimyası madem ki farklıdır..karışım yerine BİLEŞİM tek çözüm olmalı..
hem akılla hem aşkla..!
ama nasıl?
işte bu sorunun cevabı tek: HERKESÇE..!
sevgilerimle
YORUMLAR
Dengeyi bulmalı,ifrata tefrite kaçmadan.
En güzeli sanırım, selamlarla..
vefalıdostum
En güzeli sanırım.."
asıl mesele de zaten bu uyum ve dengeyi nasıl bulacağımız üzerine söylenenlerden hangilerini niçin tercih edeceğimizdir..!
tşkler
akılla mı aşkı yaşamalıyız..aşkla mı akıllı yaşamalıyız ki mutluluk denen "an"ların sürekliliğini sağlayalım da yaşama sevincimiz azalmasın artsın ..?
hep akılla yaşarsak aşkın bağlayıcılığına ne demeli..
sadece aşkla yaşarsak aklın itirazlarına nasıl cevaplar bulmalı?
nereden nereye kadar akılla..nerden sonra aşkla?
GÜZEL VE ANLAMLIYDI YÜREĞİNİZİN ÖĞRETMEK İSTEDİKLERİ.
OKUMAK VE ÖĞRENMEK LAZIM.
YAZINIZ ÇOK ŞEY HATIRLATTI.
TEŞEKKÜRLER BİZE UFUK GÖSTEREN YAZINIZ DOLAYISIYLA.
TEBRİKLER SORARAK ÖĞRETEN YAZINIZDAN DOLAYI.
vefalıdostum
ÖĞRENMEK için ya okursunuz ya da sorarsınız..her konuda okumakla sormak aynı anda olursa da olur olmasa da olur da önemli olan konusuna göre akıcı bir sohbet havası vermektir bana göre..!
yakaladınız siz de bu havayı..! yakaladınız siz de bu yöntemin güzelliğini.
ben de size teşekkürler ediyorum..
Aşk bir akılsızın işi midir? Akla uygun aşk olmaz mı? Sanırım sorunuzun cevabı neye aşk duyulduğunda yatıyor. Paraya, güzelliğe, cazibeye duyulan aşk, aşk mı? Eğer buna aşk diyorsanız aşkla aklın kimyası tutmuş demektir. Peki kainata, kainatı yaratana, yaratandan ötürü yaratılana duyulan aşk, akla aykırı mı o zaman? Bence aşk ve akıl aynı kimyanın ürünü. İkisini de yaratan aynı çünkü. Çirkine aşk duymak akıl işi mi? Neden kimse çirkine ve çirkinliğe aşk duymuyor? Aşık olan hiç kimse, aşk duyduğu şeyin çirkinliğiyle övünmez, güzelliğini anlatır. Öyleyse aşk da bir akıl işidir. Aşk insanın aklını başından alır görünse de aslında aşk insanın aklında devrimler yapar. Düşündüğü, bildiği, öğrendiği her şeyi temelden yıkar. Bize ters gelen, maşuğun alıştığımız normal davranışlarının dışında davranmasıdır. Bunu sebebi aklının başından gitmesi değil bilakis aklının başına gelmesidir. Aşk gelince insan her şeyi daha güzel görür, sesleri daha iyi duyar, teni daha duyarlı temas eder, hisleri ve algıları daha güçlü olur. İnsanın duyularının bu kadar hassalaştığı durumu neden aklının kimyasına ters düşsün ki. Akıl da aynı hassas algılar içerisinde her şeyi daha geniş düşünecek ve değerlendirecektir. Heves ve tutkuları aşkla karıştırmamak lazım. Heves, bekenildiği gibi sonuçlanmazsa hayal kırıklıkları, tutkular ise ardından nefretleri getirir. Halbuki aşkta böylesi olumsuzluklar yoktur. Aşığın aşkı süreklidir. Aşık maşukundan herhangi bir beklenti içinde değildir, aşık duyduğu azaptan zevk alır. Bu azap olmasa aşk aşk olmaktan çıkar keza. Maşuka erişmek ve onun ateşinde yanmaktır, haz veren aşığa. Vuslatlar aşkı bitirir. Aşık ne kadar yanarsa da vuslat için kavuştuğunda tükenir aşkı. Bu yüzden aşk ölünceye kadar sürer ve vuslat ölümdür çünkü. Ancak aşık ölür aşkı yaşar. Aşk bu yüzden ölümsüzdür.
Aşkın kimyası yürekte sızı ve gözlerde yaş olarak etkiler insanı. Herkesin göremeyeceği şeyleri görür, herkesin duyamayacaklarını işitir. Aşkın kimyası aklın kimyasını da etkiler ve aklıyla aşkı aynı hisseder aşığın. Aşkı bilmeyenlerin delilik olarak adlandıracağı şeyler yapar aşık. Aşkı tanımayanların aklının alamayacağı şekilde gelişir aşığın aklı. Aşkı bilmeyenler, hissetmeyenler onu algılayamadığı için delilik zanneder aşığın yaptıklarını. Aşık, yaptığının delilik olmadığını bilir aslında ancak bunu diğerlerine anlatmak beyhude bir çaba olacağını bildiği için aldırmaz buna.
mdemir1960 tarafından 4/22/2010 5:39:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
vefalıdostum
bu aşk aykırı değil de birbirini tamamlayan aşklara sevdalara ait bir bakıştır..bir nefestir..bir anlayıştır..bir yaklaşımdır..!
"...Çirkine aşk duymak akıl işi mi? .."
bu iş allın sapmasıdır..bu aşk aşkların tersten okunmasıdır gözlerin şaşılığının düzeleceği ana kadar..!
"...Aşık olan hiç kimse, aşk duyduğu şeyin çirkinliğiyle övünmez, güzelliğini anlatır. Öyleyse aşk da bir akıl işidir..."
aşık olan övünmez ..anlatır..ama çirkinlik ama güzellik..aşk akıl işi değil de akılla südürülen bir şeymiş gibi görünür..aşk denizdir..akıl sahile vuran kırılan dalgaların son sularıdır..sular kumsala vurur..ıslatır..insanlaı ve hayatı etkiler öyle ya da böyle..aşkın kabuğudur diyorum ben buna..aşkın pekmez artığıdır derim bazen de..aslında aşk akıl işiyle aşıkın durumuna bakmak gerekir..aşkı akılla yaşayanlar..aşkı gönüller sürdürenler vardır ya..!
..güzeli sevmek sizde bir türlü..bizde birtürlü misali..
"..Aşk insanın aklını başından alır görünse de aslında aşk insanın aklında devrimler yapar. Düşündüğü, bildiği, öğrendiği her şeyi temelden yıkar..."
aşk harabiyet güzelliğidir..aynen definelerin harab yerlerde olduğu arandığı gibi..ama ne gariptir ki harabat ehlinde dünya başkaca yaşanır..yıkılanların yerine öyleleri gelir ki aşkın kar mı zarar mı olduğu bile gündemem alınmaz çünkü "halden hoşnutluk" bestesi vardır bu insanlarda..öğrenilen değil yaşanılanındır aşk..
hal ehli olmayana olunmaz ki yar
olana düşer gezmesi diyar diyar
aşk yıkar..aşk yakar..aşk yapar..!
"... Heves ve tutkuları aşkla karıştırmamak lazım.."
işte yırumun yüreği burda çarpıyor bence..aşk adına cinayet böyle işlenir..hayatlar bozurlu aşk uğruna da anlaşıldığında dal kırılmıştır rüzgar özür dilese de..!
"...Aşık ne kadar yanarsa da vuslat için kavuştuğunda tükenir aşkı. Bu yüzden aşk ölünceye kadar sürer ve vuslat ölümdür çünkü. Ancak aşık ölür aşkı yaşar. Aşk bu yüzden ölümsüzdür. .."
insan ölür..aik ölmezse biri devam ededir biri geride kalandır..öyleyse insan değil aşktır sürdüren..süründüren..aşk ölümsüzdür çünkü ölümden ötesini de yaşatır ..!
"..Aşık, yaptığının delilik olmadığını bilir aslında ancak bunu diğerlerine anlatmak beyhude bir çaba olacağını bildiği için aldırmaz buna..."
aşık delidir..bu delilik heristediğini yaptıran deliliktir.."deli olunmadan veli olunmaz" sözüne kadar getirir sohbetleri..
aşk aldırmaz..aşık da aldırmaz.!
teşekkürler